مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فهمیدم کمبود محبت دارم

161 بازدید
سوال شده ژان 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط m
سلام من 20سالمه وبه تازگی متوجه شدم از کودکی کمبود محبت داشتم وکل زندگیمو تا الان تحت تاثیر قرار داده. اطرافیان میگفتن بهم ولی من هربار میگفتم نه و... . ولی حالا دیگ پذیرفتمش..

خب من رابطه صمیمی باخانوادم نداشتم وندارم وچندین سال هم تک فرزند بودم وهیچ دوستیم نداشتم وتو تنهایی بزرگ شدم!بزرگتر که شدم دلم میخواس همه دوسم داشته باشن حتی کسی که تاحالا باهاش حرفم نزدم...همه کار میکردم تا دوسم داشته باشن وهی به خودم اسیب میزدم وهی غصه ک دوسم ندارن...وارد رابطه شدم وکسی که دوسش داشتم بهم خیانت کردورفت واین قضیه کمبود محبتم رو تشدید کرد...حالا منم با اختلالی که تازه بهش پی بردم دیگ نمیخوام تحمل کنم این وضعو ولی نمیدونم باید چیکار کننم....
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 16, 2021 توسط rahnema حرفه ای (1,900 امتیاز)
سلام رفیق ببین کمبود محبت داشت و یا نداشتن با گفتن دیگران نیست بلکه نشانه هایی دارد شاید این اثر تلقینهای دیگران است که موجب شده باور کنی که کمبود محبت داری ولی به هرحال خانواده مهم هستند و تک فرزندی و نبود خانواده در کنار فرزند آثار جبران ناپذیری ایجاد میکند. به هر حال برای تشخیص این مشکل لازم است با یک روان شناس خبره مشورت نمایید و راه حل بگیرید . ولی دقت داشته باش که تو باید یک زندگی قوی داشته باشی و یک زندگی قوی رو تشکیل بدی پس قوی باش و قوی حرکت کن به خودت اعتماد داشته باش. انسان آنقدر قدرت دارد که با یک اشاره می تواند کوهی را جابجا کند این مشکل هم برفرض باشد نباید تو رو تسخیر کند محکم بگو که برای من اینها چزی نیست اگه اینجور شد دیگه برای جبران محبت به هرکسی اعتماد نخواهی کرد البته در صورت فراهم شدن زمینه ازدواج اگر شرایط موجود باشد می تواند کمک کند ولی ازدواج هم نباید فقط به این نیت باشد چون ممکن است برخی از مشکلات عادی زندگی تحت الشعاع قرار دهد. پس دوست داشتن ها و یا شکست قبلی را کنار بگذار و سعی کن قوی پیش بری ضمن اینکه قوی کردن رابطه خود با خداوند متعال از طریق نماز و مناجات دونفری (خودت و خدای خودت) خیلی آرامش آور و کمک کننده است. به هر حال در این زمینه مراجعه حضوری به "روان شناسان دینی" می تواند شما رو بهتر راهنمایی کند. برایتان زندگی همراه با لبخند آرزو مندم موفق باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,799 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,579 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 209 بازدید
3 پاسخ 275 بازدید
3 پاسخ 491 بازدید
1 پاسخ 232 بازدید
1 پاسخ 176 بازدید
2 پاسخ 224 بازدید
...