مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مادرم منو به کارایی که علاقه ندارم اجبار میکنه

238 بازدید
سوال شده ژان 14, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط پردیس ممتاز (180 امتیاز)
نمایش از نو می 23, 2021 توسط پردیس
سلام من ۱۷ سال سن دارم زبان انگلیسیم نسبتا عالی هستش چندوقتی میرفتم کلاس زبان اما بخاطر اینکه ساعت کلاس زبان با ساعت کلاس های مدرسه یکی بود دیگه نرفتم کلاس زبان یجورایی دل زده هم شده بودم از رفتن به کلاس اما زبان انگلیسی رو دوست دارم هنوزم مادرمم منو اجبار میکنه که برو کلاس زبان ولی دیگه واقعا دلزده شدم کلا کلاس زبان نیست فقط چیزای دیگم هست اما ایم کلاس رفتن جز اصلی ترین شونه من چکار کنم خودمم میدونم کلاس رفتن باعث میشه زبان خارجیم بهتر بشه اما من که دانشگاهم نمیخوام برم نگین برو دانشگاه فلان این حرفا پولش هست اما خودم به شخصه از محیط دانشگاه متنفرررررمممم با چیزایی که دیدم و شنیدم تمایلی به رفتن به دانشگاه ندارم جو شهرستانم جوریه که دختر نباید زیاد تو جامعه کنار مردا کار کنه این حرف مردم نیست خانواده خودمم دوست ندارن برم سرکار پس چطور زبانو ادامه بدم برای خودم یادبگیرم؟از نظر من ادم باید یک کاری رو انجام بده یه مهارتی رو یاد بگیره که هم بدرد جامعه بخوره هم خودش.


لطفا بهم کمک کنید بگین چطور به خانوادم بفهمونم نمیخوام برم کلاس زبان من عاشق هنرم اما مادرم میگه من نمیزارم بری کلاس نقاشی و طراحی و فلان فقط زبان انگلیسی اگر فردا روزی ازدواج کردی نگن این هیچی یاد نداره مادر من پیشرفتو فقط و فقط تو درس و مدرسه میبینه مگر ادم با هنر پیشرفت نمیکنه؟؟؟ اون میگه زبان انگلیسی که منم دیگه میلی ندارم به کلاس زبان
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 14, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیزم شما در متن خود استعداد و علاقه خود به کلاس زیان را بیان کرده اید اما به نظر می رسد چون اجبار خانواده به این سمت هست میزان گرایش شماها کاهش یافته است اگر بخواهید بدون در نظر گرفتن علایق و شرایط اجتماعی و استعداد خود پیش بروید امکان اینکه این مسیر هنر نیز دوام زیادی نداشته باشد برای شما وجود دارد .

در این مسیر بهتر است با شناخت بیشتر نسبت به خود پیش بروید و سعی کنید که با مراجعه به مشاور تحصیلی با تست های استعداد یابی در این مسیر به شما کمک شود تا بتوانید بر اساس علایق و استعدادهای خود مسیر مشخص تری را برای آینده سپری کنید.

هر فردی نسبت به شرایط و دیدگاهای خودش در مورد درس خواندن و یا هنر و زیان و... نظر را بیان می کند در این مسیر بهتر است در کنار اینکه شنونده صحبت های دیگران هستید با شناخت خودتان نیز تصمیم گیری کنید .

در این مسیر اگر استعداهای خود را به درستی بشناسید می توانید با مادرتان نیز در این زمینه بهتر صحبت کنید و نتیجه گیری بهتری داشته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,099 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 1,205 بازدید
1 پاسخ 180 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده اوت 20, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط فاطمه
1 پاسخ 76 بازدید
سوال شده ژوئیه 25, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط صادق موسوی حرفه ای (260 امتیاز)
1 پاسخ 180 بازدید
...