مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خواب های پریشان

249 بازدید
سوال شده ژان 28, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط sepehr
سلام.من یه پسر ۲۴سال هستم.اول از همه سخت خوابم میبره اماالان مدتی چون سرکارمیرم راحتتر خواب میرم.امامشکل اصلی من این که درخواب خیلی خوابا پریشون میبینم.مثلا خواب میبینم که از یه راه سخت که اطرافش دره یا اب بایدبگذرم ،یا از دکل های بلند تو بیابونا بسرعت برم بالا تا یکیو نجات بدم.یا میبینم جنگ باید فرار کنم یاکسی دنبالم یامیبینم که کسیو توخواب دارن کسیو پنهانی خاک میکنن وقاتلشن....این صحنه ها فشارروحی خیلی زیادی به من وارد میکنه.اصلا انگار دارن سلولای بدنم اون لحظه ها از بین میرن انقدر فشار.برام جای تعجب که من در واقعیت ادم ترسویی نیستم.من حس میکنم اگر ازاون راه ها درزندگی واقعی بخوام عبور کنم انقدر برام سخت نیست اماتوخواب خیلی بدن.
خیلی نگران تازگیا نکنه که دیگه تو زندگی واقعیمم مثلا ازارتفاع بترسم وغیره...چون حس میکنم حساش میمونه درونم
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 28, 2021 توسط دکتر مهدی خطیبی حرفه ای (1,020 امتیاز)
نمایش از نو ژان 28, 2021 توسط دکتر مهدی خطیبی
با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز
معمولا از آن جایی که همه ما میدانیم دیدن خواب یک پدیده طبیعی است جای نگرانی نیست. اما اگر دیدید که به طور غیر معمول و غیر طبیعی و مکرر خواب میبینید باید این مساله را بررسی کنید.
این خواب ها ممکن است بر اثر استرس - مشکلات خانوادگی - بیماری - داروها - مرگ یکی از عزیزان - مشاهده فیلم ها یا کتاب های ترسناک - غذا ها ( حداقل فاصله بین خواب و شام شما بین ۲ تا ۳ ساعت باشد و از خوردن غذا های سنگین و چرب خودداری شود.) - افکار منفی هستند که باید این موارد را جدی گرفت. و یک نکته اینکه در هنگام شب حمام نکنید  - در زمان معین به رختخواب بروید( طوری نباشد که یکبار ساعت ۱۰ شب بخوابید و یکبار ساعت ۱۲ شب) - سعی کنید فیلم های کمدی و طنز ببینید تا بر روحیه و افکار شما تاثیر مثبت بگذارد.
با تشکر
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,961 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 114 بازدید
سوال شده فوریه 22, 2022 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
3 پاسخ 530 بازدید
3 پاسخ 224 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط مریم
1 پاسخ 287 بازدید
سوال شده می 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط امیرحسین
1 پاسخ 378 بازدید
4 پاسخ 512 بازدید
2 پاسخ 297 بازدید
1 پاسخ 398 بازدید
...