مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفا پاسخ دهید

155 بازدید
سوال شده ژان 30, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام. من دختری هستم ۲۲ساله که به تازگی وارد ۲۳سالگی می شوم. برادرم ۱۷ساله است. من یک مشکل جسمی دارم و آن این است که پاهای من انگشت هایش کوتاه هستند و یکی پایین تر و کوتاه تر و دیگری بالا تر است و ناخن هایم کوچک هستند، همیشه پایم را از بقیه مخفی می کنم و همیشه با جوراب در بین بقیه افراد حضور دارم.وقتی با برادرم بحثم می شود برادرم پای من را مسخره میکند که مثل طاووس پاهای زشتی داری اما فرق تو این هست که طاووس زیباست و تو زشت و سیاهی، برادرم سفید و بور هست و خوش اندام، و همیشه سفید بودنش را به رخ من میکشد که من سفیدم و تو سیاهی، متاسفانه در اقوام ما پوست سبزه بودن را عیب می دانند و زشت. من واقعا ناراحتم، دختر خاله ها و زن عمو هایم من را بابت رنگ پوستم مسخره میکنند، و شکل ناخنهای دستم که پهن هستند، وای به حال روزی که پاهایم را ببینند،هیچ وقت کلاس شنا نرفتم چون نمیتونستم جلوی بقیه پاهایم را از جوراب در بیارم. سینه های کوچکی دارم و هیکلم بد شده و وزنم بالا رفته. تنها هنری که دارم موسیقی و طراحی کاراکتر بازی هست، من واقعا نا امیدم و فکر میکنم هیچ کس با من ازدواج نخواهد کرد، در حال حاضر دانشجو هستم اما واقعا درس خواندن را دوست دارم، چه فایده پاهایم کج هست و زشتم، زیبایی ندارم، چرا من سبزه هستم و اینقدر زشتم. خسته شدم، از برادرم،پدر و مادرم نمیتوانند هزینه عمل سنگین پای من را بدهند. من واقعا نا امیدم، نمیدانم چکار کنم. خستم، چرا من اینطور باشم، چرا من؟!
معلولیت جسمی ترس اجتماعی
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 31, 2021 توسط roz حرفه ای (1,380 امتیاز)
سلام

توصیه * من به تو اینه که قوی باش و هرکاری که دوست داری مثل شنا رو انجام بدی.

اصلا لازم نیس به حرف کسی اهمیت بدی.

فقط واسه خودت زندگی کن.

زیبایی حقیقی تو ظاهرت نیست ، زیبایی درون توعه.

اگه از درون زیبا باشی که قیافت مهم نیس ؛ میدرخشی

اصلاااا نا امید نباش.!

اونایی که مسخره ت میکنن به نظرت به تو اهمیت میدن؟

واضحه که نمیدن

پس تو چرا میخوای بهشون اهمیت بدی؟!

قوی باش و همه رو بزن کنار

تا هرجایی که بخوای میتونی بری جلو

اون وقت خودتی که میتونی هزینه عمل پاهات رو بدی.

از ته دل واست آرزوی موفقیت دارم:)
پاسخ داده شده ژان 31, 2021 توسط بی نام
عزیزم تو هرچقدر بیشتر به این مشکلت توجه کنی بقیه بیشتر اذیتت میکنن.
روخودت کار کن وخودت بسیار قوی وبی اهمیت کن نسبت به این موضوع.
ببین وقتی تو برات مهم نباشه یا برعکس الان اصلا عکس العمل نشون ندی بقیم از این زوم شدن رومشکلت درمیان،یا بهتر بگم خسته میشن.وقتی داداشت میدونه تورواین موضوع حساس شدی بیشتر هی به روت میاره که اذیتت کن.توباید اعتماد به نفستو ببری بالا. کلا تو بهترینم باشی از همه لحاظ باز یکی پیدا میشهکه به تو یه ایرادی وارد کن .مانباید به حرف مردم اهمیت بدیم.
بعدشم وقتی توخودت رو یه چیزی حساس میشی دقت میکنی بهش،ناخوداگاه این سیگنالو به بقیم میدی اوناهم زوم میشن...تووقتی همه چیز خودتو دوست داشته باشی وبهشون افتخار کنی ،بقیم نمیتونن به راحتی به تو چیزی بگن.بگننم الکی خودشون خسته کردند چون اصلا براتواهمیتی نداره.براخودت زندگی کن .به جا اینکه بگی من رنگ پوستم فلان زشتم یا پام اینطوریه،یه لیست از تمام ویژگی های خوبت تهیه کن،ظاهری باطنی اخلاقی هرچییی که درت خوب ومثبت بنویس.وهرروز باحس خوب از روش بخون وخدارو بابتشون شکر کن.حالت بهترم میشه.
هیچ انسانی تواین دنیا پیدانمیکنی که ۱۰۰درصد همه چیش عالی باشن شاید پاهای اونا قشمگترازتو باشه اما مطمعنمممم تویه زمینه دیگه توبهترازاونایی
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,700 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 211 بازدید
2 پاسخ 176 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 93 بازدید
سوال شده نوامبر 5, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط لطفا کمکم کنید :)
1 پاسخ 104 بازدید
سوال شده اکتبر 11, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط محمد
1 پاسخ 170 بازدید
سوال شده سپتامبر 6, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 231 بازدید
1 پاسخ 137 بازدید
سوال شده Mar 11, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 168 بازدید
2 پاسخ 327 بازدید
4 پاسخ 539 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...