مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

آینده ای تنها در دانشگاه

134 بازدید
سوال شده فوریه 6, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Ali.Kh9978 حرفه ای (220 امتیاز)
سلام دوستان خسته نباشید دلیل اینکه اینجا سوال میپرسم اینه که دوست ندارم راجب مشکلاتم خیلی با کسی حرف بزنم.
قضیه از این قرار هست که من سابقه بدی در دانشگاه داشتم و مشروطی ها و درس افتادن ها باعث شده که مجبور باشم مدت زمان بیشتری  رو در دانشگاه بمونم تا بتونم لیسانسمو بگیرم، البته قبلا خیلی توی درسام کم کاری میکردم ولی بعدا به خودم اومدم معدلمو کشوندم بالاتر، ولی یه نگرانی خیلی بزرگی منو رنج میده که میخوام باهاتون درمیون بزارم و شما بهم کمک کنین. من الان ترم هفتمو به خوبی تموم کردم و  احتمالا تا ترم ده یا شایدم یازده باید توی دانشگاه باشم،  با طولانی شدن زمان دانشگاهم یجورایی کنار اومدم ولی  با تنهایی که قراره باهاش دستو پنجه نرم کنم نه، این اواخر متوجه شدم  اون دوستایی که قرار بود باهم  ترم ده درسامونو تموم کنیم  میخوان از دانشگاه انصراف بدن البته منظورم دوستایی هست که باهاشون صمیمی هستم، و این ینی اینکه باید خودم با کسایی که زیاد نمیشناسم خونه مجردی بگیرمو  شرایط سختی داشته باشم، یجورایی اون انگیزه * درس خوندنو ازم میگیره، واقعا واسم یه شوک بود که فهمیدم قراره ترمای آخر دانشگاهو  اینجوری بگذرونم، ترمی که هیچکدوم از دوستای صمیمیم پیشم نیستن. اونم منی که از بوشهر  اومدم رفسنجان درس بخونم  و فاصلمم خیلی از خونه زیاده،  خیلی با دوستم حرف زدم که اینکارو نکنه و درسشو تموم کنه ولی بنظر میومد تصمیمشو گرفته،  واقعا از تنهایی و نبودن دوستام و خانوادم  توی یه شهر غریب  وحشت دارم.  فکر میکنین که این ترسم بی مورده؟  چیکار باید بکنم. چجوری باید کنار بیام باهاش
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 6, 2021 توسط Ario حرفه ای (780 امتیاز)
سلام دوست عزیز، خودتون رو در مرحله اول تشویق کنید بابت اینکه درسخنان شده اید. دوم اینکه کاملا شرایطتتون قابل درکه، دقت کنید برای پایان دانشگاه باید شرایط رو بپذیرید، سعی کنید با خانواده و دوستان قدیمی خود در ارتباط باشید بصورت مجازی،با افراد جدید دوست شوید و ارتباط بگیرین.راه های کاسب با شرایطت خودتون رو انتخاب کنید. سعی کنید تنهایی خود را راه چاره بیابید تا مشکل روحی در کنار تحصیل کردن شما پیش نیاید  اول از همه سلامتی شما را به خطر نندازد.
دارای دیدگاه فوریه 7, 2021 توسط Ali.Kh9978 حرفه ای (220 امتیاز)
خیلی ممنونم بابت توصیه تون.
راستش همین الانم که توی خونم و تصور می‌کنم که بعد از کرونا مجبورم برای اتمام تحصیل به دانشگاه برم ،اونم درحالی که چند سال پر از خاطره با دوستام داشتم  و اونموقع دیگه دوستام اونجا نیستن اشکم درمیاد. اصلا نمیتونم اونجارو بدون رفقام و دوستام تصور کنم، به شدت دلم میگیره. همش میگم ای کاش اونموقع  بیشتر قدر اون شرایطو میدونستم.
قبل از کرونا  با یکی دوتا از دوستام همیشه حرفمون بود که وقتی دانشگاه تموم میشه چطوری از هم جدا بشیم(چون هر کدوممون از  شهرهای متفاوت اومده بودیم دانشگاه، البته اون دوستام حداقل هم استانی هستن)  اون موقع وقتی به این موضوع فکر میکردم خیلی آزارم میداد،  هیچوقت فکر نمیکردم که این کرونا میادو زود تر از وقتی که انتظارشو داشتم  منو از دوستام جدا کنه،  کاش حداقل میشد خاطره هایی که تو سرمه پاک بشه یا کاش اصلا دانشگاه قبول نمی‌شدم ولی نمیشه و بقول شما دیگه کاریست که شده.   خاطره ها خیلی بی رحمن،  چه خاطرات خوب که با یادآوریشون دلم میگیره، چه خاطرات بد که آدمو ناراحت میکنه.  انشالله خدا خودش فکرو دلمو  آروم کنه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,563 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 201 بازدید
1 پاسخ 188 بازدید
5 پاسخ 565 بازدید
4 پاسخ 156 بازدید
سوال شده Mar 25, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط سارا
1 پاسخ 145 بازدید
2 پاسخ 140 بازدید
1 پاسخ 168 بازدید
0 پاسخ 113 بازدید
سوال شده سپتامبر 30, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 202 بازدید
سوال شده ژوئن 24, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط فرشته ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 260 بازدید
...