مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکلات خانوادگی و جنسیت خودم

275 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط تیام
سلام من 17 سالمه و نمیدونم ایا واقعا دخترم یا نه. چون ذهنم زمخت تر از بقیه دختر هاست نمیدونم واقعا... که پسر هستم یا دختر و بخاطر جامعه هم نیست من عقایدم دخترونه نیست یک جور هایی ... و با خانوادم مشکلات زیادی از لحاظ عقیده ای دارم مادر من مدیر مدرسه توی روستاست و دید ب شدت وحشتناکی به جامعه پیدا کرده و اصلا منو درک نمیکنه. خیلی راحت به عقیده های من توهین میکنه و هر عکسی رو که میبینه قضاوت میکنه. بیرون که میرم اگر تو بازار صدای چنتا مرد بیاد از اونجا فرار میکنه و میگه الان میدزنمون الان فلان ... اگر مثلا یکی از دوستام موهاش رنگ باشه میگه این دختر خرابیه و دیگه باهاش نگرد در حالی که نمیدونه اون * دختر پاکه که خاسته موهاش اون رنگی باشه که دوست داره ... دوستای هم سنم با اتوبوس میرن میان. من نمیتونم تنها برم اگر به زور التماس پس از سال ها بزاره برم بیرون همممش بهم زنگ میزنه منم عصبی میشم و نمیتونم راحت باشم . به خدا من جای خلوت نخواهم رفت و جاهای بد نمیرم . لباس تنگ نمیپوشم همه * لباسام کشاد هست و اصلا ارایش ندارم . تاحالا هیچ خطایی از من سر نزده. میدونم که مادر پدر هستن و نگران من هستن ولی من واقعا داغون هستم داغون شدم از طرز فکرشون. من اسممو دوست ندارم دینمو دوست ندارم. و زندگی منه داره 18 سالم میشه و به بلوغ فکری دارم نزدیک میشم میدونم چی بده چی خوبه. میدونم کجا برم کجا نرم. میدونم کی به نطر خوبه کی واقعا خوبه. من میتونم با خونه موندن کمی کنار بیام. ولی عقایدشون خیلی عصبیم میکنه . قضاوت ... وای اون دختررو دیدی اینطوری بود ؟؟ اخه مادر من به ما چه ربطی داره تو نمیدونی تو زندگیش چی گذشته. درکش صفره، خودخاهه. رفتم پیش مشاور باهاش حرف زد که در هفته * بار خودم میتونم برم بیرون و مشاور گفت گاهی اوقات بچها نیاز دارن برن بیرون ولی الان باز داره قلدری میکنه. میخاستم ببینم چیکار میتونم بکنم که * کمی عقایدش رو اصلاح کنم و در اصل هر دو طرف راضی باشیم. از این دید بد در بیان ... من با هر کسی که حرف زدم گفته ببین برو پیش مشاور مامانت واقعا داره داغونت میکنه و واقعا همینطوره میدونم نگرانن ولی من چطوری قراره تو دانشگاه ادم اجتماعی به نظر بیام وقتی تو خونه زندونی بودم. هر جا میرم مامان بابام باید پشت سرم دراز شن. دوسشون دارم ولی احساس میکنم این بدن فقط دست منه. مال من نیست. نیاز دارم بفهمم مشکل کجاست و سریع تر حلش کنم. اخه اون بار هم به زور بردمش مشاوره بعدشم بابام در رفت. مشاور فقط با مادرم صحبت کرد . همیشه فقط از لحاظ مالی ساپرتم کردن هیچوقت مهکم بغلم نکردن و بگن هر شکلی که هستی دوست دارم همیشه تا به گریه افتادم بغلم کردن ... هیچ مهبت واقعیی ندیدم مادر پدرم با هم هیچ مشملی ندارن بیش از حد رو منو برادرم حساس هستن با اینکه 18 سال برادرم رو میشناخت چون لباسش بو دود میداد فکر کرد سیگار میکشه ... و بعد فهمیدیم جایی بوده که کسی که نمیشناختتش سیگار کشیده ... کلاس پنجم اشتباهاتی کرد ولی من اصلا ... من پاک پاکم و علاقه ای به این چیز ها ندارم ولی مادرم تو روستا ضربه دید بین موادی ها و سیگاری ها ذهنیتش عوض شد ... و در نهایت جنسیت من چیه ... ؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 7, 2021 توسط P.hz حرفه ای (1,340 امتیاز)
عزیزم شما به خاطر سخت گیری ها و افکار منفی مادرت نسبت به دخترا و جنسیت زن از دختر بودن خودت و جنسیتت زده و متنفر شدی  و اونطور که گفتی حتما تجربه های تلخی داره که این افکار بهش دست داده تو یه دختر عاقل و بالغی که غم حماقت های والدینشو میخوره اما باید بدونی تو این سن پدر و مادرت تغییر دادنشون خیلی مشکله پس زیاد حرص نخور سر اینکه مادرت راجع به دیگران چه حسی داره و چی میگه افکار و زندگی خودت برات مهم باشه درمورد سخت گیری هم به نظرم با دلیل منطقی جلوشون وایسا سعی نکن ضدش عمل کنی یا حساسیتشونو بیشتر کنی بعضی وقتا باید محکم و آروم بود تا موفق بشی.... برو مشاور و راه کنار اومدن با والدین سخت گیر رو حتما ازشون بپرس. موفق باشی.
دارای دیدگاه فوریه 7, 2021 توسط بی نام
نه ببینید من از دختر بودن بدم نیمده ... من به دختر ها علاقه مند شدم ...  دوس دارم مرد رابطه باشم در اینده و لوس بودن دخترارو ندارم موهای بلند و رژ لب دوست ندارم ... تقریبا از هر چیز دخترونه ای خوشم نمیاد نمیتونم به ای فکر کنم که یک روز با یکمکرد ازدواج کنم. اینده ای رو که توی زن های سی ساله میبینم توی مرد ها که میبینم احساس میکنم که من هیچ علاقه ای به بودن زن سی ساله ندارم بلکه مرد ها ...  رو قبور دارم ولی با این وجود من از نهم سراق تیشرت رفتم و الان از لباس های زنونه ...  نمیتونم اصلا بپوشم از ارایش دوری میکنم ...  و احساس میکنم بخاطر فشار خانواده نبوده ... اونا نمیتونن ذهنیت مورد علاقه * مرد هارو به من بدن که؟  من دوست دارم صدای کلفتی داشته باشم هیکل مرد اهارو دوست دارم و اگر یک پسر ببینم میگم ای کاش منم میتونستم صدای اون و غرور اون رو برسونم ... حتی اگر مادر پدرم من رو ازاد بزارن من بیندر میخرم و با لباس پسرونه با هودی به بیرون میرم...  ینی... نظرتون چیه ؟ ولی با این وجود احساس میکنم پسر کامل نیستم
دارای دیدگاه فوریه 7, 2021 توسط P.hz حرفه ای (1,340 امتیاز)
خوب شما دو احتما دارید یا احتمالا ترنس هستید و دوست دارید جنسیتتون مرد باشه یا بر ایای سک سری رفتار ها و سبک زندگی به مرد بودن علاقه پیدا کردید و صرفا یه علاقه است و باید بازیابی هویتی بشید برای تشخیص هویت جنسی خودتون حتما به یه روانکاو یا مشاور متخصص مراجعه کنید
پاسخ داده شده فوریه 7, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما عزیزم

احساسات و نیازهایی که داری قابل احترام هست اما نیاز است که شما در این مسیر مجدد با مادرتان روند مشاوره را طی کنید هریک از شما باید در مسیری که نیاز می باشد شرایط روحی و مشکلاتی که دارید بررسی شود .

دلایلی در روان مادرتان وجود دارد که باعث می شود که دیدگاه منفی به اجتماع داشته باشند و در این مسیر نمی توانیم نظری را بیان کنیم اما نیاز است که ایشان به روانشناس مراجعه کنند.

اما در مورد خود شما ، شما در کنار احترام به احساسات و نیازهای خودتان بهتر است به هنجارهای خانوادگی احترام بگذارید و دیدگاهای مادرتان در مورد دیگران را به خود ایشان واگذار کنید شما بیان می کنید چگونه می توانید دیدگاهای ایشان را تغییر بدهید باید به شما بیان کنم که این امکان وجود ندارد و نیاز است که شم در احترام به آنها در جایگاه پدر و مادر مسیر رشدی خودتان را سپری کنید .

در این مسیر روند مشاوره بهتر است برای هردوی شما ادامه یابد .

در مورد اینکه شما پسر هستید یا دختر خب تا اینجا در جنسیتی شما مشکلی وجود ندارد و این سردگمی هایی که نیز تجربه می کنید بی ارتباط با شرایط خانوادگی شما نمی باشد مثلا ممکن است شما فکر کنید که با داشتن جنسیت پسر می توانستید آزادی بیشتری را تجربه کنید به همین دلیل روان شما تمایل بیشتری به این جنسیت نشان می دهد در صورتی که شما یک دختر می باشد و می توانید با طی کردن مسیر رشدی خود در سالهای آینده در احترام به خانواده شرایط بهتری را تجربه کنید و این موضوع و سبک دیدگاها حتی اگر در خانواده نیز وجود داشته باشد دیدگاه اشتباهی می باشد چون هر دو جنسیت برای آنها آسیب وجود دارد و نیاز است که خودمراقبتی لازم را آموزش ببینند و نه اینکه ترس را جایگزین مراقبت کنند چون ترس مختل کننده می باشد و سازندگی ندارد .

بازهم بهتر است در روند مشاوره خود درگیری ها ذهنی که در مورد جنسیت دارید را با ایشان مورد بررسی دقیق تر قرار بدهید.
دارای دیدگاه فوریه 7, 2021 توسط بی نام
اخه نمیاد میگه مگه ما چه مشکلی داریم که بریم مشادره نمیخاد قبول کنه  احساس میکنه دارم بهش توهین میکنم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,824 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 237 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 66 بازدید
1 پاسخ 118 بازدید
1 پاسخ 143 بازدید
1 پاسخ 180 بازدید
1 پاسخ 138 بازدید
3 پاسخ 216 بازدید
1 پاسخ 152 بازدید
...