مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دین اسلام ــــــــــــــــــــــــــــــــ

231 بازدید
سوال شده فوریه 13, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
سلام من احساس  میکنم شبیه * ادم بی دین بی خدا شدم
ب هیچی از دین اهمیت نمیدم و همه * ادمای اطرافمـهم  همینطور هستن
کلاس پنجم ک بودم تحت تاثیر معلم قرانم خیلی احل دین ومذهب شده بودم
اما از  وقتی تابستون سال۹۸شروع شد کل تاثیرات اون معلمم پرید از سرم و  هر ماه و هرسال ک  گذشت بی اعتنا تر  شدم تا الان ک دوباره یاد این  موارد افتادم فک کردم خدا ازم ناراضیه ولی امسال ت کتاب پیام های اسمان * درس داشتیم ب اسم بهترین بانو و  انتظاراتی ک از * دختریازن خوب و ایده ال داشت واقعا اعصاب خورد کن بود و به حدی عصبانیم کرد ک نتونستم کامل سوالاتشو بنویسم  وفقط دلم میخوتست ناشرش رو پیداکنم بگیرم تا حد مرگ بزنمش
دولت هم ک  نگا میکنم انگار سعی میکنه شرایط رو طوری سوق  بده ک زنا نتونن ب راحتی مردا بزن سرکار
* جورایی حرفای اون درس بهترین بانو و حرکات  دولت انگار مال * قرن پیشه  
ولی ب طوز کامل ب خدا و بخشنده و خوبیش اعتقاد دارم چون هروقت از ته دل چیزی ازش خواستم بهم داده
* جورایی انقدراهم بی خدا نیستم
یعنی توی رفتارم ناحقی نمیکنم بدرفتاری نمیکنم ادم مادی نیستم و هروقت مشکلی پیش میاد برام اول همه از خدا کمک میخوام ولی درمورد دین و اسلام حتا یک هزارمش هم انجام ندادم تاحالا
هیچوقت نماز نخوندم و بلد نیستم و تو مدرسه البته * ضعف ب حساب  میومد برام  
روزه هیچوقت نگرفتم
حجاب اصلا رعایت نمیکنم
* مواردی هم  از دین برامقابل حضم نیست
از این لحاظ رعایت نمیکنم مثلا من حتا یک جمله هم  از درس بهترین بانو رو قبول ندارم
ولی مثلا چیزای دیگه از اسلام مث پاکیزگی و اینا ک  ب خود ادم مربوطه رو که انجام میدم....
میخواستم  ببینم من دارم چیکار میکنم اشتباه میکنم یا درست بنده خوبی ام یا نه  ادم خوبیم یا نه راهم درسته یا کملا اشتباهه و اینکه لطفا منطقی و با دلیل بهم  جواب بدین❤
2 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 14, 2021 توسط Tina
آخ راس میگی یه درس بود تو آخرای دینی تو راهنمایی دلم میخواس گریه کنم وقتی میخونمش انقد ستم بود...ولی الان خیلی یادم نیست چیبود فقط میدونم حس خوبی بهش نداشتم ولی مطمعنن باید خونده باشمش چون اصولاً زیاد میخوندم درس.
ولی در مورد نماز واینا نظر شخصی من اینه که نماز بدون معرفت به هیچ دردی نمیخوره ولی یه وقتایی میبینی که خدا هواتو داشته و تو یه جورایی دلت میخواد جبران کنی و بهش بگی که دوسش داری پس ازش اطاعت میکنی و نماز میخونی این نماز ارزش داره چون داری قلبن و خالص برا خدا انجامش میدی...در ضمن در اینکه نماز و روزه از وظایف بندگانه اصلا شکی نیست چون این کارها تو قرآن ذکر شده و آیه از قران براشون داریم....و در اینکه قرآن هم معجزه الهیه شکی نیست.
پاسخ داده شده فوریه 19, 2021 توسط سینا
سلام.

به قول امامان. اگر دیدی گناه میکنی یا کار بخصوصی نکردی اما پیوسته به نعمت هایت افزوده میشود! باید شک کنی! (یعنی قراره یک اتفاق فاجعه امیز بی افته بخصوص در ان دنیا و جهان اخرت!)

خدا در قران گفت،ما به انسان فرصت میدهیم،اما خوب عده این فرصت ها را به معنایی دیگر ترجمه میکند! تصور میکنند،خدا دوستشان دارد و کارهایشان را تایید میکند! در حالی که این فرصت ها برای اینکه شخص توبه کند و برگردد تا روزی که دیگر هرگز برگشت در کار نیست و جهنم تاریک تنگ ابدی در انتظارش خواهد بود.

اگر قرار بود کسی نماز نخواند! کار بدی کرد فورا روح را از تنش جدا کند و بازخواستش کند! ان وقت ان بنده می گفت! خدایی چرا به من تذکر ندادی،چرا به من فرصت ندادی! به این سرعت!

برای همین تقریبا همه ادم فرصت مناسب رو دارن! و عمر زیادی هم دارن! کمه! 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و .. سال زمینی! هر سال 365 روزه! و هر روز 24 ساعت! یعنی اصلا نتونسته فکر کنه؟! کور بود نمی دید همینطوری نفر نفر گروه گروه و نسل نسل میمردن ! ؟ و کسانی که ادم بدی بودن همگی از بین رفتن!؟

اینا همش فرصت! انسان تا زمانی که روی زمین،عمرش از طلا و الماس و هرچیزی که فکری کنی بالاتره، به خود خدا قسم! چرا که وقتی رفت،دیگه دستش از همه جا کوتاهه! و دیگه هرگز نمی تونه کاری کنه! چون فرصت ها رو سوزند! الان کسانی که از دنیا رفت به صورت کامل و تک تک سلول های بدنشون،درک میکن! چه چیزی رو از دست دادن! و چقدر اه و ناله و حسرت سر میدن،که ای کاش عمرشان را در راه خدا و خوبی میگذراند و جزء رضایی خدا به هیچ چیز دیگر نمی اندیشدن که امروز به چنین اتش و عذابی دچار شوند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,158 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 66 بازدید
سوال شده دسامبر 13, 2023 در مشاوره مذهبی توسط Amiralibabai_1 ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 57 بازدید
سوال شده ژوئن 3, 2023 در مشاوره تحصیلی توسط طنین
3 پاسخ 670 بازدید
1 پاسخ 138 بازدید
2 پاسخ 182 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2020 در مشاوره مذهبی توسط مبینا
4 پاسخ 328 بازدید
سوال شده ژان 18, 2020 در مشاوره مذهبی توسط کامیار
1 پاسخ 192 بازدید
سوال شده اوت 25, 2018 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 119 بازدید
سوال شده مارس 7, 2022 در مشاوره مذهبی توسط امیر
0 پاسخ 64 بازدید
سوال شده مارس 7, 2022 در مشاوره مذهبی توسط امیر
...