مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خواهرم چهارمین سالشه که کنکور می ده

311 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط تروسکه
سلام خسته نباشید یه یوال داشتم خواهش می کنم خواهش می کنم کمکم کنید خواهرم امسال چهرمین سالشه که کنکور شرکت می کنه رشته ش تجربیه دختر خیلی درس خونی هم بود از بچگی معدل نهاییش ۱۸.۹۰ بو کنکور که شرکت کرد سال اول اصلاً با کنکور آشنایی نداشت ولی چون معدلش بالا بودو اینا همه خیلی ازش انتظار داشتن و وقتی جواب کنکور امد همه خیلی شکه شدن سال اول ۳۶۰۰۰بود و بخاطر همین خیلی اذیتش کردن فامیل و معلم و دوست و اینا روحه شو به کل از دست داد سال دوم هم رتبه ش به نسبت سال پیش بهتر شده بود ۱۸۰۰۰ شده بود ولی بازم اونی نبود که می بایست سال سوم به اجبار خودش و حمایت من دوباره پشت کنکور موند و۱۲۰۰۰شد امسال که خواست باز پشت کنکور بمونه اصلاً یه طوری باهاش رفتار می کردن که من دوست داشتم بمیرم چه برسه به اون همش می خواد نشون بده که اصلاً براش مهم نیس ولی خب این طورم نیست روحیه ش خیلی ضعیف شده اصلاً انگیزه نداره همش افسرده س از درس فرار می کنه من می دونم که خواهرم باهوشه و واقعاً نم هست گیراییش خیلی بالاست ولی امسال که کنکور نظام جدید باید شرکت می کرد (خودش نظام قدیمه )خیلی عقب افتاده من می دونم اگه بخواد می تونه تمومش کنه می تونه رتبه برتر بیاد ولی نمی شه خودشم می گه که نمی خونه و عذاب وجدانم داره ولی درس نمی خونه  پیش مشاورم نمی ره می گه اونا هرچی می گن چرته چون اونا منو نمی شناسن و فقط بخاطر پوله واینقدرم غده که هیچ کدوم حریفش نمی شیم که ببریمش پیش مشاور تروخدا تروخدا کمکم کنید یه چنتا سوال داشتم خواهرم هر سال آزمون آزمایشی شرکت می کرد ولی امسال نکرد بخاطره اینه که ایقدر بی انگیزست یا بخاطر شکستای دیگشه خواهش می کنم راهنماییم کنید خواهش می کنم الان سه  چهار ماه بیشتر نمونده به کنکور چیکار کنیم که کمکش کنیم خواهشاً راهنماییم کنید ممنونم
2 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 17, 2021 توسط مهسان حرفه ای (2,680 امتیاز)
سلام
من مشاور تحصیلی نیستم ولی چون یه برادر بزرگتر از خودم دارم و خودمم الان کنکوری هستم میتونم کمی کمک کنم. ببینین کلا کنکور با امتحانات مدرسه فرق داره و خواهر شما هم در سال اول نمیدونسته اینو و خب برای خیلیا پیش میاد. مطمئنم همینطوری هست که میگی و خواهرت باهوشه ولی بنظر من اون داره خیلی عذاب میکشه و بهترین کار اینه به خودش مدتی استراحت بده و برای کنکور نخونه. اگه میتونید حتما ببرینش پیش روانشناس چون معلومه که حرفای اطرافیان داغونش کرده. امسال رو حتما استراحت کنه و از تابستون سال بعد با یه برنامه ریزی دقیق مطمئن باشه که موفق میشه. تو این زمینه اگه بتونم حتما کمکش میکنم.
موفق باشید❤
پاسخ داده شده فوریه 17, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای خواهرتان قابل احترام هست اما دقت کنید وقتی این همه چشم به سمت یک فرد باشد و هر کسی از دیدگاه خودش بخواهد در این مسیر نظری را بیان کند خب این می تواند خودش با افت تمرکز زیاد همراه باشد چون نیاز است که خواهر شما بجای تمرکز بر درس خواندن و رسیدن به مسیری که خودش دوست دارد به نظرات و دیدگاهای دیگران توجه کند و درس خواندن دیگر نه به امید هدف و ارزوهای خودش بلکه بخاطر دیدگران تبدیل شود و خب در این حالت سازندگی فرد کاهش می یابد .

بهتر است از هرگونه صحبت در مرود نظر دیگران و یا اینکه چه گفتند و یا چه نظری دارند و... خوداری کنید در این مسیر بهتر است که خودتان نیز در این مسیر در احترام به او حرکت کنید و از تمرکز بر رفتارها و نوع درس خواندن او خوداری کنید .

در این مسیر داشتن یک مشاور تحصیلی می تواند کمک زیادی کند و در کنار آزمون های ازمایشی اما اگر او نمی خواهد این مسیر را طی کند بهتر است از اجبار او خوداری کنید .

اما با توجه به توضیحات شما در مورد فشارهای روحی که به او وارد می شود و همچنین کاهش عملکردی که بیان می کنید بهتر است او را تشویق به مراجعه به روانشناس کنید تا بتوانیم با بررسی آنچه ایشان از نظر روحی ، افکار ، احساسات و دیدگاها تجربه می کنند به ایشان کمک کنیم تا بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند و در شرایط روحی بهتر مسیر رشدی خود را ادامه بدهند .

اینکه خواهر شما تک رشته ای بخواهد به کنکور نگاه کند دامنه انتخاب های ایشان را محدود می کند بهتر است که او بتواند انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند در این مسیر در کنار تلاش خود برای کنکور بعد زا کسب نتیجه براساس بررسی شرایط خود تصمیم گیری بهتری داشته باشد .
دارای دیدگاه فوریه 17, 2021 توسط بی نام
ممنون از راهنمایی تون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,985 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 154 بازدید
0 پاسخ 74 بازدید
1 پاسخ 161 بازدید
1 پاسخ 164 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط خ.ح.ح.از استان آغ.
1 پاسخ 201 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط زهرا
1 پاسخ 54 بازدید
...