مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل روحی و افسردگی

220 بازدید
سوال شده مارس 3, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط Haniyeh76 ممتاز (100 امتیاز)
با سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاور عزیز.من دختری ۲۱ ساله هستم و سه ساله که برادر ۲۵ ساله ام در اثر تصادف فوت کرده.دو تا خواهر بزرگتر دارم که ازدواج کردن و بچه دارن.توی خونه فقط خودم و پدر و مادرم هستیم.توی این سه سال احساس میکنم افسردگی گرفتم اخه مادرم خیلی بی طاقتی میکنه گریه میکنه کاراش و حرفاش دست خودش نیست،با کاراش من و بابامو ناراحت میکنه و خودش هم پشیمان میشه.من همیشه توی خونه ام تنهام و فقط میرم توی اتاقم و برق رو خاموش میکنم همش میخوابم،بی حوصله ام، عصبی ام،کم اشتهام و نمیتونم تصمیم ثابتی بگیرم سریع پشیمون میشم.چند وقتم هست که پسرعموم ازم خواستگاری کرده من راضی بودم اما مادرم به شددددت مخالف بود و هست چون پسرعموم ۸ سال از من بزرگتره و مادرم میگه هنوز برای ازدواجت زوده و مورد های بهتر از این میاد،راستش من زیاد علاقه ای به ازدواج ندارم فقط چون پسرعموم خیلی آدم شاد و بامزه ای و از طرفی ادم خوبیه راضی بودم که زندگیم از این حالت افسردگی و ناراحتی دربیاد.از تنهایی خسته شدم از اینکه تا چیزی بهم میگن میزنم زیر گریه.اینم بگم که مدتیه توی فکر خودکشیم.توی ذهنم خودمو صد بار از پنجره خونمون پرت میکنم پایین اگه تا الانم این کارو نکردم فقط بخاطر پدر و مادرم بوده مخصوصا پدرم چون همه درداشو میریزه توی خودش.خواهش میکنم کمکم کنین دیگه واقعا تحمل زندگی رو ندارم دوس ندارم زنده باشم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 3, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 4, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز شرایط فوت برادر و مشکلاتی که شما در موردش صحبت می کنید و رفتارهای مادر شپا و تنهایی خودتون طببعتا شرایطی ایجاد کرده که نتوانید زندگی سالمی به لحاظ روانی داشته باشید منتهی دقت کنید که اصلا بحث شما مشکل روحی خود شما نیست که شما درمان نشوید و یا حتی به خودکشی فکر کنید به هر حال شرایط جانبی مشکل سازی وجود دارد که باعث ایجاد مشکلات می شود  ..

شما حتما باید مراجعه داشته باشید و اصلا نگران نباشید به هر حال با بررسی شرایط و کمک  به بررسی شرایط قطعا شرایط شما بهتر خواهد شد ..
مادر شما بعد از فوت برادرتون قطعا دچار شرایط روحی شده  که خب باید زیر نظر روانپزشک باشد ..خب حضور او با این شرایط در خانه در بدتر شدن حال شما موثر است ..
 به هیچ وجه  در این شرایط در مورد ازدواجتون تصمیم نگیرید ..چون فقط مشکلات شما شدت پیدا می کند ..هیچ وقت ازدواجی که فرهر از شرایطی باشد ازدواج موفقی نیست ..
دقت داشته باشید که  هر چند پسر عموی شما شرایط خوبی داشته باشد اکنون شما در موقعیتی تیستید که بتوانید منطقی در این باره تصمیم بگیرید ..
به هر حال خوشبخت باشید و امیدوارم مشکلانتون مرتفع شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,074 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 103 بازدید
1 پاسخ 158 بازدید
3 پاسخ 223 بازدید
0 پاسخ 52 بازدید
سوال شده می 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 135 بازدید
سوال شده می 4, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط الهه
2 پاسخ 536 بازدید
1 پاسخ 172 بازدید
سوال شده مارس 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط amir3_31 حرفه ای (300 امتیاز)
...