مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تغییر رشته از ریاضی به هنر

325 بازدید
سوال شده فوریه 23, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
سلام
من دانش اموز پایه دهم ریاضی هستم و تو مدرسه فرزانگان درس میخونم . همونطور ک میدونید تو این جور مدرسه ها فشار روی بچه ها خیلی خیلی بالاست و از طرفی رشته ریاضی جزو سخترین رشته هاست . من پارسال برای انتخاب رشته هیچ ایده ای نداشتم . به هنر خیلی علاقه داشتم ولی بخاطر اینکه از سال هفتم تا نهم رو تو مدرسه فرزانگان خونده بودم بقیه میگفتن حیفه که بری و هنر بخونی . منم چون از پزشکی و این چیزا بدم میومد رفتم و ریاضی رو انتخاب کردم . البته مهارتم تو ریاضی و فیزیک خیلی خوبه و موفق بودم . ولی امسال اتفاقی افتاد ک فهمیدم چقدر به انیمیشن سازی علاقه مند بودم و الان تصمیمو گرفتم که تو این رشته تحصیل کنم و انیماتور بشم . من الان تو فرزانگان درس میخوم با رویای انیمیشن . و واقعا یجورایی افسردگی گرفتم وقتی میبینم هیچ کدوم از چیز هایی ک دارم یاد میگیرم نه ازشون لذت میبرم و نه تو اینده به کارم میاد و بدتر عذابم میده . احساس میکنم دارم به خودم خیانت میکنم و عمرمو تلف ... و اینکه شرایط خانوادم اونطوری نیست ک بتونن خیلی اسون شهریه مدرسه ام رو پرداخت کنن بخاطر همین اینکه الان هدفمو شناختم ولی بازم به خوندن ریاضی تو مدرسه فرزانگان ادامه میدم رو  کار احمقانه ای میدونم . پدر و مادرم به تغییر رشته و شغل ایندم هیچ نظری ندارن و همشو پای خودم گذاشتن . ولی احساس میکنم اینکه جدی بهشون بگم میخوام رشتمو عوض کنم با اینکه اجازه میدن ولی افکارشون و رفتارشو مطمئنا باهام عوض میشه ... از طرفی نگرانم که نکنه خوندن رشته ریاضی برای خوندن انیمیشن تو دانشگاه بهتر از هنر باشه...؟ ولی این هم هست که دانشگاه ها بدون کنکور هم متقاضی انیمیشن میپذیرن......واقعا نمیدونم باید چیکار کنم افکارم در هم پیچیده . لطفا کمکم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 23, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر مشا نیاز است در کنار احترام به خانواده به صورت حضوری برای بررسی این رشته های مورد نظرتان و بررسی علایق و جایگاه اجتماعی ، اقتصادی هر رشته و همچنین استعدادهایتان به مشاور تحصیلی مراجعه کنید تا بتوانید با شناخت بهتر خودتان در این مسیر نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

اگر استعداد ، علایق و هدفتان در یک راستا باشد می توانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید اما نیاز است که به شرایط اجتماعی و اقتصادی  یک رشته و اینکه چه توقعی از یک رشته دارید نیز توجه کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,741 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 512 بازدید
2 پاسخ 501 بازدید
0 پاسخ 61 بازدید
سوال شده مارس 11, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط محمد
1 پاسخ 161 بازدید
سوال شده می 5, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 145 بازدید
سوال شده مارس 25, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط سیما
0 پاسخ 219 بازدید
1 پاسخ 114 بازدید
سوال شده ژوئن 29, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط haniye ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 295 بازدید
سوال شده اکتبر 8, 2018 در مشاوره تلگرامی توسط بی نام
3 پاسخ 309 بازدید
...