مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

حوصله ندارم درس بخونم

251 بازدید
سوال شده Mar 6, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
سلام خسته نباشید من یک دختر 15ساله هستم در طی این سالها حوصله و انگیزم برای درس خوندن عالی بوده الان پایه نهمم اما به مدته یک ماهه که خیلی بی حوصله شدم و کاملا انگیزم رو از دست دادم. صبح ها که از خواب پا میشم انقدر خستم. همیشه سرگیجه، بی حالی،سردردو عصبانییم نمیدونم چیکار کنم واقعا دیگه کلافه شدم. خودمم سر در گمم نمیدونم چرا درس میخونم همیشه دختری خیلی زرنگ بودم در طی این سالها همیشه معدلم 20بوده امسال هم نوبت اول معدلم 20شد اما واقعا یک ماه بعد از گرفتن کارنامه انگیزم رو کاملااا از دست دادم یک مدت هم هست که درس ها به خوبی در ذهنم جای نمیگیره حس میکنم هرچی میخونم اصلا بازدهی نداره امتحانامو بعضی وقتها خراب میکنم رابطم هم خوبه مشکل خانوادگی و روحی روانی هم ندارم ممنون میشم کمک کنید واقعا به کمکتون خیلی نیاز دارم
2 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 7, 2021 توسط بی نام
سلام دوست عزیز

منم قبلا همچین وضعیتی داشتم پیشنهاد میکنم  این مدت بیشتر به تفریح کردن بپردازید ذهنتون رو از همه چیز ازاد کنید معمولا خیلی ها این افت  تحصیلی رو تجربه میکنن سعی کنید اوقات  فراغت  رو بیرون از خونه باشید و از محیط خونه دور باشید نگران نباشید کمکم بهتر میشید

موفق باشید
دارای دیدگاه Mar 7, 2021 توسط بی نام
سلام عزیزم منم همسن تو هستم دقیقا همین مشکل تورو دارم تازه درسمم خیلی خوبه ولی دیگ حوصله ندارم بخونم
پاسخ داده شده Mar 7, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیزم حتما در روان شما دلیلی برای این کاهش عملکرد وجود دارد که ممکن است شما به آن هشیار نباشید به همین دلیل فکر می کنید من که مشکل خاصی ندارم پیش این علایم و کاهش عملکرد از چه چیزی نشعت می گیرد .

آنچه اهمیت دارد این است که شما بیان می کنید با کاهش عملکرد درسی مواجهه شده اید و از نظر روحی نیز مانند یک ماه قبل خود نیستید در این مسیر این علایم بیان شده در تایپیک می تواند نشان از افسردگی داشته باشد که باهم می توانیم در این مورد در کنار تشخیص گذاری دقیق به شما کمک کنیم تا بتوانید شرایط روحی بهتری را تجربه کنید .

بهتر است به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم تا در شرایط روحی بهتر مسیر رشدی خود را ادامه بدهید در هر صورت دلایلی برای این اتفاقات وجود دارد که حتما به کمک متخصص می توانی به آنها رسیدگی کنی .

در زیر علایم افسردگی را برایت بیان می کنم که بتوانی به شرایط روحی خودت بهتر توجه کنی اما حتی اگر تشخیص افسردگی نباشد بازهم نیاز است که حتما دلیل این افت را بررسی کنیم تا در شرایط روحی بهتر بتوانی از استعدادی که داری نهایت استفاده را داشته باشی .

سمپتوم‌های هیجانی:افراد افسرده دچار هیجانات منفی هستند و دیگران آن‌ها را افرادی ناامید، دلسرد، پریشان، ناراحت و اندوهگین می‌نامند. کسانی که دچار اختلال افسردگی هستند حساسند و زود به گریه می‌افتند. گریه‌های آن‌ها طولانی و دوره‌های آن نزدیک به هم است. کم پیش می‌آید که هیجان‌های مثبت و شادمانی در افراد افسرده پدید آید. آن‌ها بی‌انگیزه و کم‌حوصله هستند. حتی به انجام سرگرمی‌ها و کارهایی که تا پیش از افسردگی برایشان لذت‌بخش و شادی‌آور بوده تمایلی ندارند و شادشان نمی‌کند. آن‌ها به گوشه‌گیری علاقه‌مند هستند و تمایلات جنسی آنان نیز به شدت کاهش می‌یابد.

سمپتوم‌های رفتاری :کندی در انجام کارها یکی از ویژگی‌های رفتاری برجسته‌* افراد افسرده است. افراد افسرده در گفت‌و‌گو با دیگران جمله‌های کوتاه و منفی به کار می‌برند. از نظر فعالیت جسمانی سست و غیرفعالند. دوست دارند ساعت‌ها در رختخواب بمانند و همیشه خود را بدون انرژی و خسته می‌دانند. انجام کوچک‌ترین کاری انرژی بالایی از آن‌ها می‌گیرد و در بیش‌تر واکنش‌های جسمانی کند  و کم‌تحرک هستند. افراد افسرده معمولا به تمیزی، بهداشت، پوشش و لباس، و وضع ظاهری اهمیت چندانی نمی‌دهند.

 سمپتوم های شناختی:احساس بی فایدگی و تهی بودن و ناامیدی، باورهای بدبینانه، فکر کردن به خودکشی، ناتوانی تمرکز و تصمیم گیری، …

سمپتوم‌های فیزیولوژیکی:افراد افسرده را می‌توانیم از روی نشانه‌های جسمانی نیز توصیف کنیم. در طول افسردگی، اشتها و وزن فرد افسرده دگرگون می‌شود. برخی از افراد دچار کاهش وزن و برخی دچار افزایش وزن می‌شوند.

 آن‌ها نسبj به دوران پیش از افسردگی کم‌تر یا بیش‌تر غذا می‌خورند. آن‌هایی که دچار پرخوری هستند حتی در هنگامی که گرسنه نیستند هم دست از خوردن نمی‌کشند. و کسانی که میلی به غذا خوردن ندارند بیش‌تر غذاها را بی‌مزه می‌دانند و احساس بی‌اشتهایی می‌کنند. این تغییر در عادت غذایی می‌تواند زندگی فرد را به خطر بیاندازد.

یکی دیگر از نشانه‌های جسمانی افسردگی، یبوست است. افراد افسرده ممکن است چند روز پشت سر هم به دستشویی نروند.همچنین درد های بدنی و عضلانی نیز مخصوصا اگر افسردگی با اضطراب همراه باشد قابل مشاهده می باشد .

بی‌خوابی و اختلال خواب یکی دیگر از شکایت‌های اصلی کسانی است که دچار افسردگی هستند. آن‌ها به سختی می‌توانند بخوابند و خوابشان کوتاه است  و یا اینکه با پر خوابی روبرو می شوند و حتی بعد از ساعت ها خوابیدن احساس خستگی و بی حالی را تجربه می کنند.. در خانم‌ها افسردگی می‌تواند سیکل عادت ماهانه را نامنظم کند و حتی برای یک یا چند ماه عادت ماهانه را تجربه نکنند.

دقت کن عزیزم که قرار نیست همه این علایم را شما و یا هر فرد دیگری داشته باشید اما اگر به مدت دو هفته مقداری از این علایم با افت عملکرد اجتماعی و شغلی و تحصیلی برای هر فردی همراه شود بدون اینکه اتفاق و رخداد ناگوار خاصی افتاده باشد امکان آن وجود دارد و نیاز است که شرایط فرد حتما بررسی شود .

افسردگی مانند سرماخوردگی در بیماری های روحی می باشد و هر فردی حداقل یکبار آن را تجربه می کند پس جای نگرانی وجود ندارد با توجه به اینکه تو نسبت به شرایط خودت بینش داری و دختر با استعدادی هم هستی می توانی در این مسیر با کمک روانشناس در طی جلسات شرایط بهتری را تجربه کنی و مسیر رشدی خودت را ادامه بدهی.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122354783
دارای دیدگاه Mar 12, 2022 توسط بی نام
واییی رفیق منم نهمیم از بعد نوبت اول سرد شدم نسبت ب درس دادا افسرده ‌شدیم یانه رو بیخیال روش بده حلش کنیم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,067 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 249 بازدید
3 پاسخ 975 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده اوت 9, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 1,064 بازدید
سوال شده می 29, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط دلارام
2 پاسخ 288 بازدید
1 پاسخ 75 بازدید
سوال شده ژوئیه 21, 2023 در مشاوره تحصیلی توسط Mari.nasr ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
...