مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چیکار کنم ایمانم قوی بشه

261 بازدید
سوال شده Mar 14, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
سلام من یه دختر ۱۳ سالم که خیلی قبلا مذهبی بودم خیلییییی ایمانم قوی بود اما الان وقتی نماز میخونم حواسم به خدا نیست دیگه با خدا خیلی حرف نمیزنم اصلا انقد بی ایمان شدم که تو مغزم همش میگه استغفرالله برو تو دین شیطان پرستی  حتی اسمشم حالمو بد می‌کنه  چرا اینجوری شدم خیلی از خودم متنفرم دیگه خودمو نمی‌شناسم همش غصه میخورم که چرا اینجوریم چرا دیگه چیزی واسم مهم نیست همش تو مغزم میگه برو کار بد کن برو لج خدا در بیار برو دشمن خدا باش  ولی من نمیخام آدم بدی باشم از آینده میترسم مبادا کافر شم . احساس میکنم از چشم خدا افتادم  میخام مثل قبل شم کسی می‌دونه باید چیکار کنم؟؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 14, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این درگیری های فکری برایت با فشار روحی زیادی همراه می باشد اما عزیزم دقت کن که بهتر است در اول از سرزنش کردن خودت خوداری کنی و سعی کنید که بجای مبارزه با افکار در نظر داشته باشی که این ها تنها فکر هستند و قرار نیست هر فکری که به ذهن شما می آید حتما در عمل نیز انجام شود .

به این افکار تنها فقط به عنوان یک فکر نگاه کن و نه بیشتر و سعی کنید که مسیر رشدی خودتان را طی کنید شما در آینده با شناخت بهتر خودتان و شناخت بهتر اصول دینی می توانید مسیر رشدی بهتری را تجربه کنید.

این افکار در حالت شدید نشان از وسواس دارد و در حالت کم نشان از نشخوارهای فکری هست به این معنا که  توجه افراطی ذهن به یک رویداد و تمرکز بیش از حد بر چرایی‌ها و نکات منفی علت آن اتفاق، نشخوار ذهنی گفته می‌شود. نشخوار فکری نوعی گفتگوی درونی است.

گفتگوهای درونی گرچه همان فکرهای درونی شما هستند اما همیشه این فکرها مفید و موثر واقع نمی‌شوند. اگر تمرکز ذهن بیشتر بر جنبه‌های منفی اتفاقات باشد و یا شامل یادآوری مکرر خاطرات منفی شود تبدیل به نشخوارهای ذهنی می‌شود. نشخوارهای ذهنی نوعی توجه بیش از اندازه نسبت به رویدادهای گذشته است. فرق نشخوار فکری با نگرانی در این است که نگرانی‌ها یا همان استرس‌ها و اضطراب‌ها معطوف به رویدادهای آینده‌اند. کسی که نشخوار ذهنی دارد فقط به جنبه‌های انتزاعی یا فلسفی اتفاقات گذشته فکر می‌کند یعنی به چون و چرایی‌ها، فارغ از اینکه به بررسی راهکارهای حل آن در زمان حال بپردازد.

سعی کنید هر گاه در طی روز متوجه حضور نشخوار ذهنی شدید کمی درنگ کنید و به افکارتان بگویید که الان وقت ندارید؛ مثلا راس ساعت 9 شب به آن‌ها توجه خواهید کرد. این روش باعث می‌شود به جای این که ذهن کنترل افکار و رفتار شما را به دست بگیرید تحت اختیار و مدیریت شما می باشد.

در دومین راحل وقتی افکار را می‌نویسید یک امر ذهنی را به عینی تبدیل می‌کنید. این فرآیند امکان کنترل بیشتر افکار را فراهم می‌کند. وقتی می‌نویسید اولین اتفاقی که می‌افتد این است که تعداد افکاری که ذهنتان را مشغول کرده کمتر از چیزی است که تصور می‌کردید و در مرحله بعد عینی شدن آن‌ها باعث می‌شود آن‌ها را به بزرگی که قلمداد می‌کردید نبینید و اغلب این تبدیل ذهن را خود به خود به دنبال راه حل گشتن وا می‌دارد.

در این مسیر در صورت ادامه این شرایط نیاز است که به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید .
پاسخ داده شده Mar 23, 2021 توسط رو کثیف نوکرتونم
اممم سلام خوبی ببخشید فکر کنم بدونم مشکلتون چیه
اگه ببنید مشکلتون خدا نکرده امیدوارم این نباشه(  چیزه بزرگی نیستا منظورم اینکه خیر باشه)
اگه مثلا قبلا خوش خوی بودید بعد دمدمی شدید
یا مثلا خواب دیگه نمیبنید یا خواب بد کابوس میبنید ولی قبلانش خواب خوب میدید
یا اینکه عشق به خدا داشتید یک دفعه عشقتون رفت عقب اینطوری شدید
منظورم اینه مثلا به امام حسین فکر میکنی قضیه قبلا بودمو میگم
من به امام حسین فکر میکردم میگفتم دهنتو.... یا نمیدونم فلان فلانت سر نماز وسوسه میشدم یجوری که حالممم بد میشد اصلا از نماز ولی این حد داری هپون کفر و... بعضیا فقط وسوسه بعضیا نه شدتی شدتی که معلومه بقیه میبنن
یا ااینکه زیاد خسته میشید میخوابید ممکنه سحر یا همون جادو و طلسمات شده باشین
حالا من اگه میخوان کسیو میشنام که باطل اینا میکنه که خواستید میتونم کارب کمم رایگان انجام میده
اولش من میدونم مثلا سحر چیه خب تحیق کنید  سحر چیه بهتون میگن
من حالا علائماتشون میگم
اگه طلسم یا سحری گرفتید بنام دعا بهتون دادن
که توش عجق وجق حرف یا اعداد با جدوال اعداد  بوده یا اشکال بی ربط داشت یا نمیدوم کلماتی  نگید اینارو فقط ببنید مقل کمکموش هموطیش بتلیش میثا و.... داشت بدونید سحر هستش سریع اون پاکتو بندازید دور این از این

بعدشم حالا اگه فکر میکنید چوخان بافیو یا نمیدونم دروغ میگم یا سوءاستفاده اینا بحثش هست و.... ایمیلیم که هست سایتم هست سایت میتونه راحت بده منو دست پلیس فتا گردن چون وقتی ما پیامی ارسال میکنیم این اطلاعات پیام تو ابنترنت میمیونه اقا طرف کجا داده و..... که با یک چی پی اسو یک هوش کامپیوتری خوب داشتن میشه پیدا کرد دست بسته تحویل شما بفرستن منو
این از اطمینان

اگه خواسنید کمکتون کنم پیام بدبد

امیدوارم بتونم کمکتون کنم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,117 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 572 بازدید
1 پاسخ 268 بازدید
سوال شده مارس 29, 2021 در مشاوره مذهبی توسط اسم ندارم،هیچی ندارم..
1 پاسخ 158 بازدید
سوال شده نوامبر 5, 2020 در مشاوره مذهبی توسط *_* حرفه ای (200 امتیاز)
0 پاسخ 133 بازدید
سوال شده اوت 4, 2020 در مشاوره مذهبی توسط فتانه ابرهم
2 پاسخ 302 بازدید
0 پاسخ 232 بازدید
2 پاسخ 113 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 306 بازدید
سوال شده نوامبر 30, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط شهناز
1 پاسخ 179 بازدید
سوال شده نوامبر 9, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ترانه
...