مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

افسردگی کنکور

121 بازدید
سوال شده Mar 15, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط علی
سلام خدمت دوستان، بنده کنکوری هستم و وضعیت درسی خوبی هم دارم، اما از لحاظ روحی کاملا نابودم، یک ادم به شدت افسرده و پرخاشگر و تنها شدم، نمیدونم باید چیکار کنم، تفریحاتی که قبلا انجام میدادم الان بهم حال نمیده، من عاشق گیم و بازی های کامپیوتری بودم که مجبور شدم بخاطر کنکور یهو ترکش کنم و واقعا انگار یه چیز آرامش بخش توی زندگیمو گم کردم

حالا اگه میشه بهم کمک کنید چجوری ازین افسردگی در بیام؟ چرا هیچ تفریحی برام لذت بخش نیست؟ برگشت با برنامه ریزی به سمت بازی ویدئویی میتونه برای سال کنکورم خطرناک باشه یا ارامش دهنده؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 15, 2021 توسط ziba
سلام.منم امسال کنکور دارم،بنظر من حتما تفریح داشته باشید،مخصوصا نزدیک کنکور که افسردگی پیش میاد.بعد یه ساعت،۴۵ دقیقه،۵۰ دقیقه،۳۰دقیقه یا هر قدر که توانتون میکشه درس بخونید بعدش استراحت یه ربعه،بیست دقیقه،اما بین درس خوندناتون گیم نکنید چون حواستون پرت میشه بهتره که عصرها یه ساعت خاصی بازی کنید یا اینکه روزهای پنج شنبه جمعه یه ساعات خاصی گیم کنید،اما هر روز گیم نکنید،تفریح میتونه یه دور بیرون رفتن پیاده روی باشه،ورزش تو خونه باشه،صحبت با خانواده یا رفیق باشه،مطالعه باشه،نقاشی باشه،و نوازندگی باشه و...هر چیزی که با روح و روان شما سازش داشته باشه و به شما آرامش بده.
پاسخ داده شده Mar 15, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که کنکور و برنامه فشرده تر درسی برای شما با فشار روحی زیادی همراه می باشد اما درس خواندن به معنای قطع کامل علایق دیگر نیست اولویت اصلی شما در زمان کنکور درس خواندن می باشد اما روزی نیم ساعت مشخص نیز می توانید به بازی های کامپیوتری و یا هر بازی دیگری که علاقه دارید اختصاص بدهید در این حالت حتی شرایط روحی شما نیز تقویت می شود اما نیاز است که بدانی اولویت اصلیت چیست و براساس آن پیش بروی در هرصورت اگر تمرکز زیادی بخواهید بر این بازی ها بگذارید خب تایم زیادی را از شما می گیرد و این باعث می شود که در روند درسی با مشکل مواجهه شوید.

اما در این مسیر نیاز است که برای بهبود شرایط روحی خود به روانشناس مراجعه حضوری داشته باشید تا بتوانیم با بررسی شرایط شما و در یک تعامل مستقیم کمک کنیم تا بتوانید در شرایط روحی بهتر مسیر رشدی خود را طی کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,880 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 240 بازدید
1 پاسخ 130 بازدید
1 پاسخ 88 بازدید
1 پاسخ 70 بازدید
2 پاسخ 132 بازدید
...