مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من ۱۴ سال دارم و قدم ۱۴۹ افزایش قد من تا چند سانتی متره!

426 بازدید
سوال شده مارس 5, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام خسته نباشیدسن من۱۴و قدم۱۵٠میخواستم بدونم تا چند سانت دیگر قدم افزایش
پیدا میکنه و از چه دارو و قرص هایی برای کمک به افزایش قد استفاده کنم؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 5, 2021 توسط Fardin293 حرفه ای (3,100 امتیاز)
سلام.
رشد قد به عوامل
 1️⃣ژنتیک:برای محاسبه توانایی رشد قد شما: دختر ها=قد پـــــــــــدر+قد مـــــــــــــادر تقسیم بر2 و منهای 6/5

پسرها=قد پــــــــــــدر+قد مـــــــــــادر÷ 2  +6/5
2️⃣رژیم غذایی(مصرف ویتامینDموجود در ماهی،قارچ،لبنیات،تخم مرغ.مصرف کلسیم موجود در لبنیات،دانه های سویا،سبزیجات.مصرف روی موجود در حبوبات،تخم مرغ،شکلات)
✅به جز موارد ذکرشده‌* فوق،‌ از سایر مواد غذایی هم غافل نشوید چرا که آنها هم به رشد مناسب کمک می‌کنند. برای انرژی بخشیدن به سلول‌ها به کربوهیدارت‌ها(قندها)احتیاج دارید. مصرف پروتئین کافی هم لازم است تا بدن‌تان آجر کافی برای بالا بردن ساختمان قامت شما داشته باشد. اگر به هر دلیلی قادر نیستید مواد غذایی لازم برای رشد خود را از طریق غذا دریافت کنید می‌توانید به سراغ مواد دارویی مکمل بروید.

✅قانون کلی این است که باید سه وعده‌* غذایی متعادل در طول روز مصرف کنید. خوردن میان‌وعده‌های سالم بین این وعده‌های غذایی هم متابولیسم بدن شما را فعال نگه داشته و رشد سالم شما را بهبود می‌دهد.

3️⃣قرارگرفتن گرفتن در معرض نور آفتاب:روزی ۲۰دقیقه مستقیم جلوی آفتاب قرار بگیرید.نور آفتاب تابشی از پنجره کمک کننده نیست.
4️⃣ورزش:ورزش منظم اگر همراه با رژیم غذایی متعادل و خواب کافی باشد به بلندتر شدن قد شما کمک می‌کند. برخی از بهترین ورزش‌هایی که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند عبارتند از:
✅شنا
شنا یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌تواند به بلندتر شدن قد شما کمک کند. شنا باعث کشیدگی ماهیچه‌ها می‌شود و اگر آن را از سن کودکی انجام دهید در رسیدن شما به قد مناسب کمک شایانی خواهد کرد. البته برای اثرگذاری،‌ باید حداقل ۲ ساعت در روز و ۴ تا ۵ روز در هفته شنا کنید.
✅بارفیکس
آویزان شدن از یک میله افقی با بازوهای کشیده روشی موثر در افزایش قد است. برای استفاده از این روش ۱۰ ثانیه در وضعیت یکسان آویزان بمانید و بعد چندین مرتبه این حرکت را تکرار کنید.
روش بهتر هم آن است که پاهایتان را جمع کنید و چند ثانیه در حالتی موازی با زمین نگه‌ دارید. اگر بخواهید این ورزش اثر مثبتی روی قد شما داشته باشد باید این نرمش را چندین بار در هفته انجام دهید.
رساندن نوک انگشت‌های دست به انگشت‌های پا
✅رساندن نوک انگشت‌های دست به انگشت‌های پا
یکی از چندین نرمش کششی است که می‌توانید برای افزایش قد انجام دهید. وقتی برای رساندن دست‌ها به پاها خم می‌شوید ستون فقرات شما کشیده می‌شود. این نرمش را هم در حالت نشسته و هم ایستاده می‌توان انجام داد. به علاوه، روشی عالی برای گرم کردن بدن پیش از نرمش‌های شدیدتر است.
✅کشش‌
برای انجام این نرمش به سادگی صاف بایستید و دست‌هایتان را تا آنجا که ممکن است به طرف بالا بکشید.
خم شدن به عقب هم می‌تواند کشش ایجاد شده را افزایش بدهد. به علاوه،‌ در این حالت خواهید توانست کشش را در پایین کمرتان احساس کنید. ترکیب این روش با روش رساندن انگشت‌های دست به انگشت‌های پا هم یک نرمش کششی برای تمام بدن است. بهترین حالت این است که هر حرکت را به مدت ۴ تا ۷ ثانیه انجام دهید و بعد به سراغ حرکت بعدی بروید. کل چرخه را چندین بار تکرار کنید.
✅طناب بازی
طناب بازی فقط یک بازی کودکانه نیست بلکه ورزشی عالی برای افزایش قد هم به شمار می‌رود. در هنگام انجام این بازی بدن‌تان به حالت صاف قرار گرفته و کمر و ستون فقراتتان کشیده می‌شود. خم شدن دائم روی زانوها هم باعث می‌شود که ماهیچه‌های ساق پا به صورت عمودی کشیده شوند. این حرکات فیزیکی در کنار هم توده‌* استخوانی را در قسمت پایینی پا افزایش می‌دهد که آن هم به نوبه‌* خود چند سانتی‌متری برایتان افزایش قد می‌آورد.
5️⃣عادت به صاف نگه داشتن بدن:برای شروع،‌ موقع راه‌رفتن همیشه شانه‌ها را عقب و چانه را بالا نگه دارید. اگر از کامپیوتر یا گجت‌های دستی مثل تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند زیاد استفاده می‌کنید سعی کنید مدت استفاده‌تان را کم کنید. یا اگر مجبور به استفاده طولانی‌مدت از این وسایل هستید به طور مکرر زنگ تفریح برای خود در نظر بگیرید. خستگی زیاد از حد باعث می‌شود در حالت‌های بدی بنشینید که به گردن یا ستون فقرات‌تان فشار می‌آورد.اگر حالتهای صحیح نشستن استفاده از تلفن همراه،کامپیوتر،جاروبرقی کشیدن و...را سرچ کنید می توانید از تصاویر یا فیلم ها استفاده کنید و آنهارا تمرین کنید.
6️⃣داشتن سیستم ایمنی قوی:سیستم ایمنی بدن نقشی کلیدی در تعیین قد شما ایفا می‌کند. اگر سیستم ایمنی شما قوی باشد، بیمار‌*‌ها نمی‌توانند به سادگی روند رشد بدن‌تان را کند کنند. توان مبارزه با بیماری‌ها به خصوص در نوجوانی و زمانی که در سن رشد هستید اهمیت دارد. درست است که بعضی بیماری‌ها در دوران کودکی یا بلوغ می‌توانند رشد شما را متوقف کنند اما خبر خوب این است که می‌توانید به سادگی و با خوردن غذاهای سالم سیستم ایمنی خودتان را تقویت کنید. به جای خوردن غذاهای فراوری شده سعی کنید رژیم غذایی‌تان سرشار از دانه‌ها،‌ لبنیات کم‌چرب،‌ پروتئین،‌ میوه و سبزیجات باشد.
مرکبات (پرتقال،‌ لیمو و …) سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و بدن شما را از بیماری‌ها دور نگه می‌دارند. غذاهایی مانند ماهی،‌ روغن کبد ماهی و مغزها هم منابعی غنی از اسید‌های چرب امگا۳ هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن می کنند.
 7️⃣خوردن آب فراوان
بسیار آب نوشیدن شما را قدبلند نخواهد کرد اما بدن‌تان برای اینکه به حداکثر رشد خود برسد باید آب کافی داشته باشد. وقتی بحث رشد قد در میان است معمولا کسی به نوشیدن آب فکر نمی‌کند. اما آب هضم غذا را راحت‌تر می‌کند، مواد سمی را از بدن خارج می‌کند و متابولیسم شما را بهبود می‌دهد و به این ترتیب، تأثیر مستقیمی بر قد شما خواهد داشت.
⚠️برای اینکه در حالت بهینه‌* سلامتی خود باشید باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. روش خوب دیگر برای اینکه آب کافی به بدن‌تان برسد استفاده از میوه‌های پرآبی مثل هندوانه و خیار است.
8️⃣مصرف کافئین را به حداقل برسانید:کافیین ماده ای است که مانع رشد قد است.این ماده موجود در قهوه،نسکافه،کاپوچینو،هات چاکلت،نوشابه های انرژی زا،نوشابه های معمولی وجود دارد.
9️⃣نداشتن استرس:استرس و اضطراب تاثیرات نامطلوبی روی دستگاه های بدن میگذارند و هم چنین با ترشح هورمونهای خاص خود در موقعیت های تنشی و استرسی باعث تاثیر منفی روی رشد قد می شوند.
پس سبک زندگی خود را تغییر دهید و تا جایی که امکان دارد استرس را از خود دور کنید و با آرامش زندگی کنید.
پاسخ داده شده مارس 13, 2021 توسط سام
فقططططط بالفیکس برو . هیچی اندازه ستون فقرات به دردت نمیخوره . یه روز میرسه میری توی کافی شاپ کنار همسرت و دوستات میشینی روی صندلی ولی دوس داری قدت در حالت نشسته بالاتر باشه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,075 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 434 بازدید
سوال شده نوامبر 5, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 135 بازدید
2 پاسخ 330 بازدید
2 پاسخ 414 بازدید
...