مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بی انگیزگی برای درس

156 بازدید
سوال شده مارس 13, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط Shaghayegh
سلام من از بعد از کرونا هنوز نتونستم خودمو با شرایط جدید اموزشی وفق بدم کلا از فضای مجازی بدم میاد و منم نیستم فقط هممون خسته شدیم از این نوع اموزش هممون انگیزه مون رو از دست دادیم من 1401 کنکور دارم دلم میخاد انگیزم برگرده چون خیلی از درس فاصله گرفتم چطوری انگیزه داشته باشم میخام برمامه بریزم که شروع کنم درس خوندن رو امسال خیلی مهمه باید اون رشته ای که میخام بیارم دلم میخاد درس بخونما ولی تنبل شدم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 13, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

بله این صحبت های شما درست می باشد فضای خانه و فضای اموزشی مجازی با خستگی و کاهش عملکرد برای افراد زیادی همچون شما همراه شده است .اما شقایق جان اگر شما نتوانید نسبت به شرایط انعطاف پذیر عمل کنید این باعث می شود که در مواقعی که امکان تغییر محیط وجود ندارد با افت بیشتری روبرو شوید .

برای اینکه بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید در اول نیاز است که واقعیت موجود را بپذیرید به این معنا که فعلا بخاطر بیماری همه ما مجبور هستیم از شرایط دنیای مجازی استفاده کنیم تا از برنامه خود عقب نیفتیم اما در این مسیر برای اینکه این فضا خسته کننده و کسل اور نباشد نیاز است که شما در برنامه ریزی خود به علایق دیگری که دارید نیز براساس اولویت های آنها توجه کنید .

 یک روزهایی وجود دارد که شما واقعا نمی توانید خوب درس بخوانید. خسته اید، از نتایجتان موقتا ناراضی و دلزده اید. اصلا دلتان می خواهد سری به خودتان بزنید و کمی شادی کنید. اما عذاب وجدان نمی گذارد و در نتیجه سر درس و کتابتان بر می گیردید. نه تنها درس نمی خوانید بلکه اعصابتان خرد می شود و شاید مفاهیمی که در شرایط دیگری به راحتی می فهمیدید به نظرتان سخت و گیج کننده می رسد.

اگر تصمیم دارید در کنکور موفق شوید نیاز است که این مسیر برای شما در اولویت قرار داشته باشد و دقت کنید که در این مسیر نیاز است که واقعیت ها را بپذیرید و بعد برای رسیدن به اهداف خود با تکه بر استعداد و داشتن برنامه ریزی و هدف گذاری در کنار اینکه پشتکار می توانید شرایط بهتری را در اینده تجربه کنید.

حالا که می خواهید شروع کنید، بنظرم باید این ها را بدانید، بپذیرید و یادتان هم بماند: سختی ها و دشواری های مسیر کنکور.

دشواری و سختی های مسیر کنکور را اشتباه برداشت نکنید. واقعیت این است که کنکور غول نیست؛ اما مسیر آن، چندان هم آسان نیست.

سختی های کنکور این هاست: 1) درس خواندن در همه حالت های روحی. 2) درس خواندن در همه شرایط محیطی. 3) درس خواندن حتی در صورت نبود تمرکز تا رسیدن به تمرکز. 4) درس خواندن حتی با وجود نتیجه نگرفتن از آزمون و درصد کم زدن، بشرط پیدا کردن ایراد کار. 5) درس خواندن حتی با وجود ناامیدی. 6) درس خواندن در حالتی که استرس دارید و پیشرفت همه را می بینید. 7) درس خواندن در حالتی که گمان می کنید چون دیر شروع کرده اید، نتیجه نمی گیرید.

در این مسیر داشتن مشاور تحصیلی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید این مسیر را بهتر طی کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,681 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 201 بازدید
1 پاسخ 143 بازدید
2 پاسخ 273 بازدید
1 پاسخ 67 بازدید
سوال شده اکتبر 30, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط Biangizeh
1 پاسخ 114 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 112 بازدید
1 پاسخ 185 بازدید
سوال شده Mar 14, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط ساحل ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 208 بازدید
سوال شده نوامبر 28, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط یزدان
1 پاسخ 93 بازدید
...