مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس از مواجه شدن

148 بازدید
سوال شده مارس 18, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط شایان
سلام من ۱۸ سالمه و امسال وارد دانشگاه میشم
پسری بسیارخجالتی و درونگرا هستم و برای همین از مواجه شدن با دخترا خیلی میترسم، ازون جایی که بسیار کم حرف هستم قدرت مقابله ندارم و ترس مسخره شدن و .... دارم، به جز چندتا فامیل دختر دیگه ای هم ندیدم، چیکار باید کنم؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 18, 2021 توسط SAHAR
ویرایش شده مارس 18, 2021 توسط ravanshenasesite
...
سعی کنید در روندی که در حال گذراندن مراحل حل مشکل خود هستید
■نا امید نشوید و ادامه دهید.
■سعی کنید بسیار تمرین کنید،شما میخواهید که گستره ارتباطی خودتون رو افزایش بدید.
■خود را دست کم نگیرید و با دیگران وارد بحث بشوید!
■تمرین گفتگو در آینه را با خود هرگز از یاد نبرید.
■ابتدا برای حل مشکل از جمع های کوچک،همانند خانواده و گروه دوستان شروع کنید.
■وقتی که شوخ طبعی در جمعی دوستانه درباره شما اتفاق افتاد،اگر اهانتی یا توهینی به شما نبود،استقبال کنید و لبخندی بزنید.
■وقتی به کسی رسیدید و نیاز بود احوالپرسی کنید،سعی کنید آرام و شمرده و با کشیدن نفسی آرام،شروع به صحبت کنید.میتوانید یک احوالپرسی ساده را روی برگه ای یادداشت کرده و آن را هر روز در اتاق،محل کار،یا خانه تمرین کنید.این کار کمک شایانی به شما میکند.
■سعی کنید از ارتباط چهره به چهره و تماس چشمی استفاده کنید و این راه رشته * ارتباطاتی شما را قوی تر میکند.
■به خود تلقین نکنید که چهره من از ضعف من صحبت میکند،یا من آدم ضعیفی در برقراری ارتباطات هستم،بلکه از خود بهتر تعریف کنید چراکه لایق این تعریف ها و خوب شنیدن ها از خودتان هستید،پس به خود برچسب گذاری نکنید و دست نگه دارید!
■سعی کنید ساعت مطالعه آزاد خود را بالا ببرید و دایره * لغوی خود را افزایش بدهید،همچنین وقتی مطالبی روز،مانند آخرین اخبار اقتصادی،مد،جهان،ورزش و حوزه های مختلف مطالب مانند اطلاعات علمی و دانستنی را دنبال کنید و بخوانید،شما تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با دیگران پیدا میکنید چرا که میخواهید نظرات،پیشنهادات و انتقادات و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

●و در آخر،هرگز خود را نبازید و سرزنش نکنید،شما میتوانید مشکلتان را حل کنید.
پاسخ کاربر Roya به سوالی مشابه
پاسخ داده شده مارس 18, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما در مورد دو احساس ترس و خجالت کشیدن صحبت می کنید حتما در روان شما این دو احساس با افکاری همراه می باشند در این مسیر نیاز است که شما بررسی کنید که بودن با دخترتان برای شما چه معنایی دارد که باعث ایجاد ترس و یا احساس خجالت می شود .

دقت کنید که درون گرا بودن با نداشتن ارتباطات اجتماعی لازم متفاوت می باشد و عموما افراد درون گرایی را با گوشه گیر اشتباه می گیرند شما بیان می کنید که از این روابط می ترسید و احساس خجالت دارید یعنی اگر این احساسات را نداشتید تمایل به داشتن یک ارتباط سالم و سازنده در مسیر رشدی خود داشتید .

دقت کنید که افراد درون گرا کمتر صحبت می کنند و یا به کارهای فردی و فضاهای ارام تر بیشتر علاقه دارند اما در زمان لازم در اجتماع حضور دارند و برای روابط خود تلاش می کنند .

البته این موارد می تواند نشان از اعتماد به نفس شما نیز باشد در این مسیر نیاز است که این موضوع نیز ارزیابی شود که شما چه میزان خودتان را مورد پذیرش دارید یعنی از آنچه که هستید رضایت دارد .

اینکه در ذهن شما این روابط چگونه تعریف می شوند و یا خودتان را چگونه ارزایابی می کنید اهمیت زیادی دارد پس بهتر است که بدون سرزنش کردن خود به این موراد بیشتر توجه کنید و سعی کنید که یک دوره شناخت درمانی را تجربه کنید در این مسیر به شما کمک می شود تا با شناخت بهتری نسبت به خود و افکار و احساساتتان در مسیر رشدی که دارید گام بردارید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,794 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 181 بازدید
2 پاسخ 6,091 بازدید
1 پاسخ 231 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط حسینی
2 پاسخ 330 بازدید
0 پاسخ 114 بازدید
سوال شده سپتامبر 30, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده فوریه 6, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Ali.Kh9978 حرفه ای (220 امتیاز)
1 پاسخ 150 بازدید
سوال شده ژوئن 29, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط فرشته ممتاز (140 امتیاز)
...