مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مغزم خاموش شده...

113 بازدید
سوال شده مارس 19, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
درود فراوان‌. من پسری ۱۴ ساله هستم.من از بچگی با بزرگترین مشکلات ممکن مبارزه کردم.الان هم همین کار رو ۱۰ ساله دارم ادامه می دم.هنوز مشکلات از در و دیوار می ریزه ولی من تا ۱۲ سالگی می تونستم خیلی خوب با مشکلات مبارزه کنم تا جایی که مشکلات دیگه خیلی پیچیده شدن و زیاد شدن و توی هم گره خوردن که احساس می کنم سیستم اصلی مغزم هنگ کرد که از اون به بعد همیشه صدای دعوای دو نفر توی گوشم بود:قلبم و مغزم. این قدر این خود درگیری های ذهنی ادامه پیدا کرد تا به جایی رسید که سکوت محض شد ... واقا انگار مغزم خاموش شد و الان با توجه به این که درسم خوب بود ولی الان حتی حوصله * تقلب کردن هم ندارم یعنی حوصله * هیچی رو ندارم . مادر پدرم خیلی مشغول کار هستند . کارم به جایی کشیده که حتی از زندگی کردن متنفرم.خیلی وقته اینقدر بی روح شدم حتی یک لبخند الکی هم نزدم.حتی هر روز صبح که پا می شم و می بینم زندم کلی لعنت به زندگی و خودم می فرستم که چرا هنوز زندم.اصلا نمی دونم واقا چه اتفاقی برام افتاده واقا مغزم کار نمی کنه و کاملا بی روح شدم. لطفا کمک کنید کم کم دارم به فکر خودکشی می افتم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 19, 2021 توسط Fardin293 حرفه ای (3,100 امتیاز)
سلام به شما.دوست عزیز راه حل مشکلات مبارزه با آن ها نیستند بلکه راه حل مشکلات، شناسایی مشکل و ارائه راه های مختلف برای حل آن هستند.ما در برابر مشکلات بزرگ صبر بیشتری میکنیم و با استفاده از راه کارها انها را بآرامش پشت سر میگذاریم.اگر که شما دائم در ذهن خود فکر میکنید و درگیرهای ذهنی شدیدی دارید که به مرور زمان پیچیده تر شده اند و باعث دور شدن شما از برنامه و اهداف زندگیتان شده اند نیاز هست به یک روانشناس مراجعه کنید.شما برخی از علائم افسردگی مانند:افت تحصیلی،عدم علاقه به درس،تنفر از زندگی،سرزنش کردن خود بخاطر زنده بودن،سردرگمی،افکار خودکشی که نیاز هست مورد بررسی قرار بگیرند.
شما باید به افکار منفی در ذهنتان ایست بگویید و مانع ورود آنها به ذهن و ف‌کرتان بشوید،اگر شما فکر کنید که مشکلات سختی را دارید،احساس شما به این شکل هست که شما احساس اضطراب و نگرانی را تجربه می کنید و احساس میکنید در حل مشکلات ناتوانید،رفتار شما هم متاثر از احساس به این شکل هست که شما در انجام تکالیف و شرکت در آزمونهای درسی کم کاری می کنید،ممکن هست در ارتباطات خود دچار ضعف بشوید،به دلیل احساس کوچک بودن خود در برابر مشکلات رفتارهایی را بروز دهید که بخواهید خود را حذف کنید.پس فکر شما بر آنچه رفتار میکنید تاثیر می گذارد و نیاز است شما افکار خود را در ابتدا مدیریت کنید،یعنی خود مراقبتی روانی را در خود تقویت کنید.
خود مراقبتی روانی عبارت است از:
✅اختصاص وقت و زمان روزانه برای تفکر
✅مراجعه به روانشناس در صورت بروز مشکل یا ناراحتی روانی
✅انجام اقدامات لازم برای کاهش تنش و استرس
✅توجه به تجربه های گذشته خود،آرزوها،افکار و احساسات
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,426 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 325 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده ژان 26, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سارا
2 پاسخ 158 بازدید
سوال شده ژوئیه 23, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط دختر تنها
2 پاسخ 207 بازدید
سوال شده 8 ژان 2024 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط )))) ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 108 بازدید
4 پاسخ 822 بازدید
1 پاسخ 165 بازدید
سوال شده ژوئیه 2, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
3 پاسخ 448 بازدید
...