مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

آیا هر فردی لایق فرصت دوباره هست؟

397 بازدید
سوال شده مارس 19, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بنفشه
من ۲۶ سالمه.با همکلاسم ۴ سال در رابطه بودم در طی این مدت دروغ ها و مخفی کاری هایی ازشون دیدم ولی هربار قول دادند که رفتارشونو اصلاحکنن و سر همه * این مسائل منو مقصر میدونستن و میگفتن من زیاد گیر میدم یعنی بعد هربار که دروغشونو میفهمیدم من باید معذرتخواهی میکردم. چند بار هم تصمیم گرفتن رابطه رو تموم کنن ولی هربار پشیمون میشدن.قرار شد خانواده  ها آشنا بشن،خانواده * منگفتن باید درسم تموم شه بعدا ازدواج کنیم که این به شدت بهشون برخورد.چون به خاطر حساسیت خانوادم زیاد حضوری نمیدیدیمهمدیگرو و برای همین از اول با خانوادم مشکل داشتن و بدشون میومد ازشون.من خیلی اصرار کردم که صحبت کنیم حل شه ولی قبولنکردن،بعد از تموم شدن رابطمون از همون روزهای اول دنبال یه فرد جایگزین بودن ولی بعد یکماه ازم خواستن آشتی کنیم ولی من قبولنکردم چون حرف هایی زده بودن که غرور و احساسمو جریحه دار کرده بود. چند روز بعد از اینکه ردش کردم با یه دختر دیگه وارد رابطهشد.بعدش دوباره گفتن که ولش میکنم برگردیم ولی من قبول نکردم.من وضع روحی مناسبی ندارم و با اینکه میدونم این فرد خیلی به منضربه زده ولی هنوز فکرم درگیرشه و افسوس میخورم برای ۴ سالی که گذشت و اعتماد به نفسم خیلی افت کرده.میخواستم ببینم تصمیم درستی گرفتم؟اصلا صلاح بود که به این فرد فرصت دوباره بدم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 19, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما بنفشه جان

قابل درک هست که چهار سال رابطه برای شما با وابستگی و احساسات زیادی همراه شده است اما عزیزم اگر بخواهید این مشکلات را نادیده بگیرید و بدون توجه به این مشکلات و سبک رفتاری و شخصیتی که این آقا دارند این مسیر را ادامه بدهید این باعث می شود که حتی بعد از ازدواج نیز این مشکلات ادامه داشته باشد با ازدواج سبک شخصیتی و رفتاری انسان تغییر نمی کند پس بهتر است به این سوال فکر کنید که با شناختی که در این چهارسال از این آقا و سبک رفتاری و شخصیتیشان داشتید مایل هستید سالها زندگی مشترک داشته باشد ؟ و این مسیر چه میزان می تواند برای شما سازندگی داشته باشد ؟

به نظر می رسد که تصمیمی که گرفته اید در مسیر درستی قرار دارد و در این مسیر تجربه دلتنگی و حتی سرزنش کردن خود و دیگری یک امر طبیعی هست و نیاز است برای رابطه ای به این طولانی مدت به خودت فرصت بدهی تا وارد مرحله پذیرش شوی .اما به این موضوع دقت کن که اگر چهار سال از زمان شما رفت خب یک تجربه کسب کردید تا برای ازدواج از روابط طولانی مدت خوداری کنید چون اینده قابل پیش بینی نیست ، به شناخت خود بیشتر اعتماد کنید در کنار اینکه شما از بیشتر ماندن در یک رابطه اشتباه جلوگیری کرده اید .

با توجه به توضیحات شما در احترام به احساسات هردوی شما بهتر است که مسیر رشدی و ازدواج جدایی را سپری کنید و بهتر است که در احترام به این رابطه به صورت کامل اگر تصمیم گیری نهایی کرده اید پایان بدهید و از ورود و خروج به آن خوداری کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,903 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 211 بازدید
سوال شده Mar 13, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 88 بازدید
سوال شده می 19, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 284 بازدید
سوال شده ژوئن 20, 2022 در قبل از ازدواج توسط لبخند
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2018 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
4 پاسخ 1,432 بازدید
...