مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام من به همه دارم حسودی می کنم دیگه

239 بازدید
سوال شده مارس 24, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 24, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

اطلاعات ارسالی شما ناقص می باشد در همین قسمت بیان کنید که شما چند سال دارید ؟ منظور شما از حسادت چیست؟ خودتان را با چه ویژگی هایی به ما می توانید معرفی کنید؟ چند مدت هست که این احساس را دارید؟
دارای دیدگاه مارس 24, 2021 توسط بی نام
16 سالمه همش می گم کاش مثل اون بودم چرا مثل اون نیست اون چرا اینطوری من نیستم تقریبا از اسفند اونقدر که بقیه می گند ریزه میزه نیست گاهی اوقات مهربون می شم باهوشم بی عرضم هیچ کاری رو نمی تونم درست انجام بدم خونوادم اینو خیلی بهم می گند درونگرام منطقی ام ساکت آروم مستقل دقیق خیلی هم پیچیدم کنجکاو و خلاق زشت بی سلیقه تحلیلگر خوبی هستم و ..... قبلا انقدر زیاد حسادت نمی کردم راستش خیلی به عمم حسادت می کنم اما خودش هی بهم می گفت بی سلیقه و زشت من می دونم که نقطه  ضعف هایی دارم  چون منم آدمم اما کلا دیگه هیچیم به نظرم خوب نیست کلا انگار چیز خوب می بینم من قبلا به نظرم من آدم خوشگلی بودم اما کلا الان هر کسی رو می بینم می گم اون خوشگله من نیستم یا مثلا به نظرم آدم باهوشی و تقریبا با پشتکاری بودم اما الان هر کسی رو می بینم به نظرم اون اینطوری و من نیستم و خیلی بهشون حسادت می کنم یا همرو مهربون و بی نقص می بینم و خودم رو سراسر نقص
پاسخ داده شده مارس 25, 2021 توسط Fardin293 حرفه ای (3,100 امتیاز)
سلام به شما.دقت کنید که حسادت کردن به پیشرفت ما کمکی نمی کند و نیاز است که با دید منطقی تر به عواملی که باعث حسادت می شوند نگاهی انداخت.یکی از مهم ترین عوامل حسادت کمبود اعتماد بنفس است.اگر شما خود را بیشتر بشناسید و به خودآگاهی برسید، کمتر به زندگی بقیه افراد حسرت می خورید و حسادت می کنید.
درباره استعداد های خود،اهداف خود در زندگی،سرگرمی های خود،تفریحات خود،احساساتتان،نقاط قوت و ضعف تان،نیازها و مسئولیت های خود نسبت به خود،بقیه و جامعه فکر کنید و آن ها را لیست کنید.فردی که به شناخت خود دست پیدا نکرده با خود  غریبه است و خود را درست نمی شناسد.
اگر شما در مسیر شکوفایی استعدادهایتان،گسترش روابط اجتماعیتان،قدردانی از بهترین افراد زندگیتان،فکر کردن به داشته ها و پذیرش احساسات خود قدم بردارید کمک بسیاری به خود کرده اید.
دقت کنید که همه ما در زندگی جملات و صحبتهای منفی در رابطه با خود از دیگران می شنویم،اما اگر به همه آن ها توجه کنیم تنها به خودمان آسیب می زنیم و خود را دست کم می گیریم.به نکته دیگری هم باید دقت کنید که شما نباید زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید،معیار موفق تر بودن،زیبا تر بودن،خوشبخت تر بودن و...مقدار ثابتی ندارند و این معیار ها برای هر شخصی با توجه به فرهنگ جامعه،عقاید،ارزش ها و باورها متفاوت است و نمی توان مطلقا فردی را زیبا خواند یا زندگی فرد دیگری را کاملا بی دغدغه و توام با آرامش دید.
تلاش کنید تفکر سیاه سفید خود را به تفکر منطقی تغییر دهید.تفکر سیاه و سفید تفکری است که در آن فرد هر چیزی را مطلقا به چند دسته در ذهن تقسیم می کند.در تمام بخش های زندگی ما بدی ها و خوبی ها را درک می کنیم و خود ما هم ممکن است ویژگی های اخلاقی،رفتاری و فکری منفی یا مثبت را داشته باشیم که ممکن است برخی از این ویژگی ها زمانی که ما در جامعه افراد قرار بگیریم به شکلی دیگر تلقی بشوند.
هم چنین در مسیر کنار گذاشتن برچسب گذاری قرار بگیرید و از استفاده هر گونه نقص و نکته منفی درباره خودتان دست بردارید،برای مثال اگر شما به خود دائم بگویید که من فردی دوست داشتنی نیستم این برچسب گذاری کمکی به شما نمیکند و فقط اعتماد بنفس خود را پایین می آورید اما اگر تمام دلایلی که فکر می کنید باعث شده اند شما در گروه های دوستان طرد شوید را جست و جو کنید و از بقیه افراد بپرسید و برای آنها راهکار در نظر بگیرید می توانید به رشد خود در این مسیر کمک بسیاری کنید.
دارای دیدگاه مارس 25, 2021 توسط بی نام
خیلی ممنون کمک بزرگی بود
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,867 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 181 بازدید
سوال شده مارس 27, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 199 بازدید
...