مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کاهش خودارضایی به ۴ بار در ماه و پشیمانی

512 بازدید
سوال شده مارس 25, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
سلام
دختری هستم ۱۹ ساله حدود ۸ ساله خودارضایی میکنم ، عوارضش رو واقعا در جسم و روحم دیدم اما الان دو ساله خدا رو شکر کمش کردم و ماهانه کردمش چون هر کاری کردم بذارم کنار نشد و تصمیم گرفتم آروم آروم ترک کنم حالا خدا رو شکر عوارضش کمتر شده ولی خب هنوزم که انجام میدم بیشتر میشه ، دیروز متاسفانه ۳ بار این کار رو انجام دادم از خودم بدم میاد که اینقدر آزادم ضعیفه،  بد تر از اون کنکور هم دارم و خب این کار روی حافظمم تاثیر می ذاره البته این کارو حدودا ۴ بار در ماه انجام میدم ، هم از خدا خجالت می کشم هم به خاطر وضع جسمیم و حافظم و بیناییم برای کنکور نگرانم میشه کمکم کنید
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 25, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

داشتن نیازهای جنسی و تجربه آن از شروع دوران بلوغ یک امر طبیعی می باشد اما عزیزم استفاده از خودارضایی در میزان زیاد می تواند با عوارض زیادی همراه باشد که برای هر فردی در طولانی مدت متفاوت است .

در این مسیر برای ترک خودارضایی بله نمی توان بعد از سالها ناگهان آن را ترک کرد اما در این مسیر برای ترک نیاز است که شما یک سری موارد را نیز بدانید و به آن پایبند باشید .

1. در اول اینکه از سرزنش کردن خودت خوداری کن چون سرزنش کردن خود هیچ کمکی به شما برای رفع این مشکل نمی کند و حتی این احساس گناه و یا اضطراب می تواند خودارضایی را تشدید نیز کند .

2. نیاز است که شما بپذیرید که داشتن نیاز جنسی یک امر طبیعی و نشان از سلامت بدن شما می باشد اما قرار نیست هر نیازی حتی گرسنگی و تشنگی نیز بدون توجه به سلامت بدن و نوع مثلا آب به آن پاسخ داده شود . پس بهتر است که بتوانید میزانی افکار و احساسات و نیازهای خود را نگهدارید . یکی از مشکلاتی که افراد با آن مواجهه هستند این است که می خواهند به هر فکری که در ذهنشان تجربه می شود در همان زمان پاسخ بدهند و خب این مسیر برای شما در حداقل نیازهای جنسی در زمان فعلی می تواند آسیب زا باشد .

3. برای ترک خودارضایی نیاز است که شما محرک ها را بشناسید یعنی اگر فیلم ، عکس ، چت و... باعث ایجاد تحریک شما می شود آن را بشناسید و دسترسی به آن را قطع کنید .چون وقتی بیان می کنید که سه بار در یک روز خودارضایی داشته اید این می تواند نشان از وجود محرک های بیرونی و یا خیالپردازی بیش از اندازه شما داشته باشد .

4. برای زندگی روزانه خود برنامه ریزی داشته باشید این برنامه ریزی باید براساس اولویت های زندگی شما در زمان فعلی طراحی شود یعنی در زمان فعلی اگر اولویت شما کنکور می باشد پس اینکه بیشترین تایم روز به درس خواندن اختصاص داده شود یک امر طبیعی هست در کنار اینکه کارهای لذت بخش دیگر را نیز بشناسید مثلا فیلم دیدن ، ورزش ، موسقی و... و تایم های دیگراتان را نیز با کارهای لذت بخش کامل کنید .

برای خودارضایی نیز با اسم رمز زمان مشخص قرار بدهید هفته ای یکبار در زمان و سعت مشخص و تایم تمام شدن مشخص که بهتر است نهایتان 15 دقیقه باشد . دقت کنید که بدون هیچ محرک بیرونی مثل فیلم عکس و.... و اگر در طول هفته این نیاز را احساس کردید به خودتان می توانید بگوید مثلا سه شنبه برای آن وقت دارم حتما در آن زمان به آن توجه خواهم کرد .

بعد از یکبار خودارضایی محیط را ترک کنید دقت کنید که بودن کنار دیگران و کاهش تنهایی شاید ساده به نظر برسد اما خب می تواند تمرکز شما را بر این نیاز کاهش بدهد .

6. اگر یکبار در برنامه خود با شکست مواجهه شدید آن را کنار نگذارید اشتباه خود را یاداشت کنید و مسیر برنامه ریزی خود را ادامه بدهید .

7. این افت حافظه ای که بیان می کنید بیشتر افت تمرکز می باشد چون روان شما بر موضوع دیگری سرمایه گذاری روانی زیادی کرده است و این باعث می شود که تمرکز شما از موضوعات دیگر کاهش یابد به مرور زمان شرایط بهتری را از نظر روحی و جسمی تجربه خواهید کرد.
پاسخ داده شده مارس 25, 2021 توسط بی نام
باسلام و احترام

به غیر از نکاتی که روانشناس محترم گفتند ، شما میتوانید با انجام توبه * حقیقی و جبران گذشته به خدای بخشنده و مهربان نزدیکتر شوید ، پس خداوند در رحمتش باز است و خیلییییییییییییی مهربان است ( میتونید به سایت داداش رضا به آدرس : ( dadashreza.*** ) مراجعه کنید و مطالبشونو بخونید ) .

باتوجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم یک سری احکام هم در این ماه وجود داره مثل ( 1-حکم باطل کردن عمدی روزه _یا_ 2-حکم باطل کردن روزه با کار حرام ) که باید به اینگونه احکام و کفاره های احتمالی (البته خودتون باید باتوجه به علم داشتن یا نداشتن یا ... راجبش تحقیق کنید) هم توجه کنید و سعی کنید از این شرایط جلوگیری کنید ؛ در این زمینه میتونید باتوجه به شرایط خودتون از دفتر مرجع تقلیدتون سوال کنید واز مشاوران دینی کمک بگیرید (میتونید این سوال رو به طور کلی مطرح کنید مثلا به این صورت که : اگر یک نفر ...... و شرایط شخصی خودتون رو شرح بدید ) .

به هرحال خداوند توبه را قرار داده پس به خودش توکل کنید و امید حقیقی به خداوندی داشته باشید که از همه چیز بزرگتر است .

خداوند یار و یاورتان
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,801 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 286 بازدید
سوال شده سپتامبر 26, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
1 پاسخ 274 بازدید
1 پاسخ 461 بازدید
0 پاسخ 105 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط نیلوفر نجفی
2 پاسخ 433 بازدید
1 پاسخ 360 بازدید
...