مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام من خیلی حسودی می کنم

181 بازدید
سوال شده مارس 27, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
مثلا من شعر می نویسم اما زیاد نه اما یک همکلاسی دارم که خیلی شعر می نویسه و خیلی در مورد شعر هاش صحبت می کنه و می خواد چاپشون کنه منم دارم بهش حسودی دلم می خواد فقط خودم موفق بشم دوست ندارم فرد دیگه ای موفق بشه
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 27, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

تجربه حسادت یک امر طبیعی هست اما اگر بخواهد زندگی شما را زیاد تحت تاثیر قرار بدهد می تواند مشکل آفرین باشد اینکه فرد دیگری نیز در حیطه ای که شما دوست دارید فعالیت دارد نشان از این نیست که دیگر جایی برای پیش رفت شما وجود ندارد مثل این می ماند که مثلا بگویم چون حافظ هست پس چرا دیگر یک عده کتاب سعدی را می خوانند خب این ها دو فرد با دیدگاها و شعرها و مسیر رشدی متفاوت می باشند و هردو نیز افراد موفقی هستند و موفقیت یک فرد باعث شکست دیگری نمی شود.

در این مسیر نیاز است که شما برای رشد فردی خود تلاش کنید و سعی کنید از هرگونه مقایسه خودت با دیگری خوداری کنی چون هریک از شما زندگی متفاوت و شخصیت و رفتارها و سبک تربیتی و... متفاوتی را تجربه می کنید .

بهتر است که اگر مسیر فردی را دوست دارید بدون سرزنش کردن خود به عنوان یک الگو از آن استفاده کنید تا شما نیز بتوانید براساس شررایط خودتان مسیر رشدی بهتری را تجربه کنید.
دارای دیدگاه مارس 27, 2021 توسط بی نام
خیلی ممنون ................
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,053 سوال

27,799 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,192 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 237 بازدید
1 پاسخ 132 بازدید
سوال شده مارس 23, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...