مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مادرم دوست نداره با رفیقام برم بیرون

567 بازدید
سوال شده مارس 29, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط MRG
سلام من ۱۴ سالمه رفیقام همیشه میرن بیرون ولی من نمیتونم مادرم اجازه نمیده میگه تو دختری فلانو اینا تنها اجازه نمیده میگم مامان تو هم بیا با هم بریم مامانای بچه های دیگه هم میان بازم بهونه میاره میگه نع من رفیق بازیا اینارو دوس ندارم چکار کنم من؟؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 29, 2021 توسط Amin حرفه ای (1,820 امتیاز)
سلام دوست عزیز من یه پسر 18 سالم
و میگم مادرتون حق داره به این ماجرا نه بگه چون جامعه خیلی خراب شده دوتا پسر گولت میزنن یا تحت تاثیر رفیقات تغییر میکنی
هیچکسم نمیتونه بگه نه من ذاتم خوبه من فلانم.... همه آدما امکان داره تغییر کنن و آسیب ببینن
سعی کن دوستاتو درست انتخاب کنی
برای مثال خودمو میگم
قبلا نه قد نه قیافه و پولدار بودن برام مهم نبود یا مثلا دوست دختر داشتن
اما یکی دوسال که با رفیقام بیرون میرفتم هم اینا برام مهم شده بود هم ادبیاتم تغییر کرد همین مشکلات کوچیک باعث نابودی زندگیم شده بود
داخل این جامعه که من میبینم بیرون رفتن ارزش نداره چون بیشتر مردم یا فقط به فکر خوشگذرونی های الکین یا تغییر دادن مردم به سمت منفی اونم با نادانیشون اگر خواستی بیشتر صحبت کنی یه ایمیل بزن
دارای دیدگاه مارس 30, 2021 توسط ...
ممنون بابت راهنماییتون
پاسخ داده شده مارس 30, 2021 توسط Fardin293 حرفه ای (3,100 امتیاز)
سلام به شما،احساسات و نیازهای شما به عنوان یک نوجوان و تمایل به تجربه این کار قابل درک است.دقت کنید که  شما تنها ۱۴ سال دارید و در این مسیر نیاز است که در احترام به احساسات و نیازهای که دارید به شرایط سنی خود هم توجه داشته باشید. چون اگر شما بخواهید بدون توجه به آسیب های اجتماعی و شرایط سنی خود اقدام کنید در این مسیر هم خودتان و هم خانواده با فشار روحی زیادی روبرو می شوید .
از خانواده بخواهید که  شما را با دوستانتان به یک کافی شاپ ، پارک و.. ببرند و تایمی را به شما و دوستانتان بدهند و بعد به دنبال شما بیایند و یا با آشنایی بیشتر خانواده ها هم نسبت به یکدیگر آگاه تر بشوند و با دوستانتان می توانید در محیط های بهتری باهم روابط بیشتری داشته باشید.سعی کنید که در این مسیر با درک متقابل پیش بروید یعنی والدین خود و نگرانی های آنان نسبت به خودتان را درک کنید تا بتوانید نتیجه گیری بهتری از این موضوع داشته باشید.در هرصورت برای داشتن ازادی های بیشتر نیاز به زمان می باشد ،در این مسیر نگرانی های خانواده نیز بی مورد نیست که بتوان بیان کرد نظارتی بر این موارد نداشته باشند.ممکن است این رفتارهای پدر و مادرتان برای شما محرومیت هایی به دنبال داشته باشد اما به معنای بی اعتمادی نمی باشد و معنای آن می تواند نگرانی و شرایط سنی شما باشد که با رشد سنی و رشد اجتماعی، عقلی ، عاطفی به مرور می توانید آزادی های بیشتری بدست بیاورید.
دارای دیدگاه مارس 30, 2021 توسط MRG
بله ممنون حتما در این مورد با مادرم صحبت میکنم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,156 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 425 بازدید
2 پاسخ 235 بازدید
1 پاسخ 103 بازدید
سوال شده نوامبر 6, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مهسا
32 پاسخ 30,624 بازدید
1 پاسخ 184 بازدید
...