مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره رشد قد

206 بازدید
سوال شده می 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط رضا
سلام من ۱۶ سالمه و قدم ۱۷۸ میخواستم بدونم تا چند سالگی رشد میکنم و تا چند سانتبمتر؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 3, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما قا رضا

در این مسیر نیاز است که شما در اولین گام به متخصص غدد مراجعه کنید چون نیاز است که در این مسیر صفحه رشدی شما بررسی شود در صورت باز بودن صفحه رشدی شما می توانید مدت زمانی را که برای رشد قدی هنوز فرصت دارید با کمک یک سری از مسائل مانند تغذیه ، خواب ، ورزش سعی کنید که رشد بهتری را تجربه کنید.

پسران در دوران بلوغ دچار جهش رشدی می شوند. اگرچه نرخ رشد هر فردی نسبت به دیگری می تواند بسیار متفاوت باشد، زیرا پسران در سنین مختلف، بلوغ را تجربه و پشت سر می گذارند. به طور متوسط، در این دوره پسران حدود ۶ یا ۷ سانتی متر رشد قدی در سال خواهند داشت. سنی که پسر به بلوغ می رسد، ربطی به مقدار بلندی یا کوتاهی او نخواهد داشت و فقط در زمان شروع و توقف آن موثر است.

پسران از لحاظ رشد و سن بلوغ به ۲ دسته تقسیم می شوند:

بزرگسالی با بلوغ زودرس: بلوغ را در حدود ۱۱ یا ۱۲ سالگی شروع می کنند.

بلوغ های دیررس:  بلوغ را در حدود ۱۳ یا ۱۴ سالگی شروع می کنند.

هر دو دسته معمولاً به طور متوسط به یک اندازه افزایش قد خواهند داشت، اما افرادی که دچار بلوغ دیررس می شوند، معمولا سرعت رشد بسیار بیشتری خواهند داشت تا زمان از دست رفته را سریع تر جبران کنند.

وقتی صحبت از خواب آرام می‌شود، ناگفته پیداست که این یکی از مهمترین عوامل رشد سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت استراحت شبانه نیاز دارند، ۱۱ ساعت می‌تواند در تقویت رشد سالم بسیار مؤثر باشد.

خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت جدید ایجاد می‌کند. مغز ما هورمون رشد را بطور خاص هنگامی که در چرخه عمیق و آرام خواب قرار داریم آزاد می‌کند؛ بنابراین، اگر خواب کافی ندارید، این امر می‌تواند منجر به تولید مقادیر اندک از HGH شود و از این رو شما را از رشد حداکثر قد باز دارد پس دقت کنید که زمان خواب اهمیت دارد پس بهتر است به سبک خوابیدن خود توجه کنید.

انجام ورزش منظم یا بازی ورزشی مورد علاقه خود یکی از بهترین راه‌های افزایش قد است. کودکان و نوجوانان همیشه به انجام فعالیت‌های بدنی تشویق می‌شوند، زیرا این باعث تقویت روند رشد می‌شود. حتی اگر از سن ۱۸ سالگی گذشته باشید، هنوز می‌توانید قبل از رسیدن به اواسط بیست سالگی، چند سانتی متر را به قد خود اضافه کنید.

تغذیه سالم برای رشد مناسب کاملاً ضروری است، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما برای رشد و نمو کامل دریافت می‌شود. نکته اصلی تغذیه سالم، پایبندی به یک رژیم غذایی متعادل و اجتناب از مصرف غذا‌های نا سالم است. برای رشد حداکثری قد، باید عادات غذایی زیر را در نظر داشته باشد:

1.ویتامین D. را از غذا‌هایی مانند ماهی، لبنیات، قارچ، تخم مرغ، گوشت، یونجه و توفو یا با قرار گرفتن در معرض نور خورشید کافی دریافت کنید.

2.دریافت کلسیم نیز بسیار مهم است، زیرا استخوان‌ها برای رشد و نمو به این ماده مغذی نیاز دارند. منابع غنی کلسیم بیشتر شامل پنیر، سویا، ساردین، سبزیجات سبز، لبنیات و غلات غنی شده است.

3.مصرف روی خود را با غذا‌هایی مانند نخود فرنگی، مارچوبه، تخم مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید تا بیشتر به تقویت و رشد سلامتی خود کمک کنید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,500 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 107 بازدید
2 پاسخ 1,406 بازدید
سوال شده اکتبر 28, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط سینا
1 پاسخ 444 بازدید
1 پاسخ 478 بازدید
1 پاسخ 435 بازدید
سوال شده ژان 14, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 510 بازدید
سوال شده اکتبر 28, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 283 بازدید
سوال شده اکتبر 15, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 62 بازدید
سوال شده ژوئن 28, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Aylin
1 پاسخ 101 بازدید
سوال شده ژوئن 13, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ✔️Aylin
1 پاسخ 53 بازدید
سوال شده 4 ژان 2024 در مشاوره رایگان فردی توسط Ramtin6633 ممتاز (100 امتیاز)
...