مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دوراهی از دست دادن یکسال جوانی و دانشگاه بدون هزینه

215 بازدید
سوال شده می 5, 2021 در مشاوره مذهبی توسط فاطمه
بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام و تشکر بابت زمانی که برای بنده میگذارید.
حقیقتش من کنکور دادم و پردیس رشته هدفم قبول شدم گرچه براساس تلاش من و هزینه ای که خانواده کرده بودن باید سراسری قبول میشدم،و مسلما سطحم جوری هست که اگر دوباره یکسال بگذارم بتوانم سراسری بیاورم.
به این دلیل سوالم را در مسایل مذهبی نوشتم که
بین اینکه یکسال از جوانیم را کاملا و شبانه روز کنکور بخوانم برای رسیدن به رشته ای که اساسا برای دنیای است، و هیچ خیر اخروی ندارد،و اینکه میگویند و مالحیوه الدنیا الا لهو و لعب یا اعلموا انما الحیوه الدنیا لعب و لهو و زینه و تفاخر و ...و سایر ایات مشابه
اما راه دیگه که همین پردیس را ادامه دهم که هزینه ترمی ۱۰ میلیون هست خانواده ام میتوانند از پس هزینش بر بیایند گرچه خیلی هم برایشان راحت نخواهد بود
در دین اینکه زحمتمان و هزینه مان،بر دوش دیگران باشه مذموم تره یا یکسال از جوانی را بجای خودسازی و اعمال صالح برای رضای خدا،شبانه روز بدون حتی فرصت  برای قران خواندنی طی شود؟
اجرکم عندالله
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 5, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما فاطمه جان

ببین عزیزم اگر سوال دینی داری باید با دفتر مرجع تقلید تماس بگیری اما هر رشته ای در این دنیا کمکی مستقیم و غیر مستقیم به رشد انسان میتونه داشته باشه و حتما کارایی داره که در این مسیر شما می تونید خیر دنیوی و اخروی را کسب کنید یعنی اینکه شما به رشد فردی خودت کمک کنی و به انسان های دیگر هردو در مسیر هدفمندی زندگی انسانی قرار داره پس در این مسیر نیاز هست که شما در مسیر رشد فردیت حرکت کنی خب در این مسیر شما میتوانی گاهی زمانی برای رسیدگی به اعمال دینی خودت هم قرار بدهید .

برنامه ریزی برای کنکور و یا درس خواندن به این معنا نیست که شما حق هیچ کار دیگری ندارید بلکه با تلاش بیشتر در مورد اولویتی که داری و زمان متناسب با شرایط برای کارهای دیگر نیاز است در مسیر رشدی خودت حرکت کنی.

در مورد دانشگاه پردیس نیاز است که نگرانی های خودت را با پدر و مادر در میان بگذاری و خودت نیز بررسی کنی که آیا از نظر روحی شرایط یک سال دیگر کنکور دادن را داری تا بتوانی در این مسیر تصمیم گیری بهتری داشته باشید .
دارای دیدگاه می 5, 2021 توسط بی نام
خیلی متشکربخشی از سردرگمیم رفع شد.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,565 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 69 بازدید
1 پاسخ 304 بازدید
1 پاسخ 682 بازدید
1 پاسخ 143 بازدید
2 پاسخ 207 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط گل_سفید ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 162 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط گل_سفید ممتاز (100 امتیاز)
0 پاسخ 112 بازدید
0 پاسخ 91 بازدید
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط لونا لوری
...