مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رشد قد در این سنو سال

71 بازدید
سوال شده می 6, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Arash sl
سلام من پسر هستم و الان حدودا ۱۶ سالمه قدم ۱۸۶ میتونم با ورزش و تغذیه سالم به ۱۹۵ برسم؟؟ پدرم ۱۹۱ و مادرم ۱۷۹
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 6, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا آرش

در این مسیر نیاز است در همین زمان شما به متخصص غدد مراجعه کنید تا صفحه رشدی شما بررسی شود و بتوانید اگر صفحه رشدیتان باز هست با کمک ورزش و رژیم و تغذیه مناسب و تجویز های متخصص غدد نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

ژن های هر دو والدین در تعیین قد و رشد پسران و دختران نقش دارند. عوامل دیگری مانند رژیم غذایی، سطح فعالیت و همچنین تغذیه مادر در دوران بارداری نیز بر قد تأثیر می گذارد.

در بیشتر موارد، قد شما توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود. با این حال، اگر والدین شما هر دو قد کوتاه یا متوسط داشته باشند، به این معنی نیست که شما به همان سرنوشت دچار خواهید شد. قد یک ویژگی چندژنی است، به این معنی که تحت تأثیر طیف وسیعی از ژن‌ها قرار دارد. اگر افراد زیادی در خاندان خانوادگی شما وجود دارند، احتمال دارد که این ژن قد بلند به شما منتقل شده باشد.

وقتی صحبت از خواب آرام می‌شود، ناگفته پیداست که این یکی از مهمترین عوامل رشد سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت استراحت شبانه نیاز دارند، ۱۱ ساعت می‌تواند در تقویت رشد سالم بسیار مؤثر باشد.

خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت جدید ایجاد می‌کند. مغز ما هورمون رشد را بطور خاص هنگامی که در چرخه عمیق و آرام خواب قرار داریم آزاد می‌کند؛ بنابراین، اگر خواب کافی ندارید، این امر می‌تواند منجر به تولید مقادیر اندک از HGH شود و از این رو شما را از رشد حداکثر قد باز دارد پس بهتر است به خواب خود توجه کنید خواب در زمان مناسب.

تغذیه سالم برای رشد مناسب کاملاً ضروری است، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما برای رشد و نمو کامل دریافت می‌شود. نکته اصلی تغذیه سالم، پایبندی به یک رژیم غذایی متعادل و اجتناب از مصرف غذا‌های نا سالم است. برای رشد حداکثری قد، باید عادات غذایی زیر را در نظر داشته باشد:

• دریافت مقدار کافی از ویتامین D.

ویتامین D. یک ماده مغذی حیاتی برای رشد سالم استخوان‌ها به ویژه در کودکان است. شما می‌توانید ویتامین D. را از غذا‌هایی مانند ماهی، لبنیات، قارچ، تخم مرغ، گوشت، یونجه و توفو یا با قرار گرفتن در معرض نور خورشید کافی دریافت کنید.

انجام ورزش منظم یا بازی ورزشی مورد علاقه خود یکی از بهترین راه‌های افزایش قد است. کودکان و نوجوانان همیشه به انجام فعالیت‌های بدنی تشویق می‌شوند، زیرا این باعث تقویت روند رشد می‌شود. حتی اگر از سن ۱۸ سالگی گذشته باشید، هنوز می‌توانید قبل از رسیدن به اواسط بیست سالگی، چند سانتی متر را به قد خود اضافه کنید.

 اگر بدن از نظر جسمی فعال باشد، به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارد. در نتیجه، افزایش در جذب مواد مغذی موجب بهبود روند رشد می‌شود. علاوه بر این، انجام ورزش منظم به تحریک هورمون‌های رشد کمک می‌کند.

• روی

مصرف روی خود را با غذا‌هایی مانند نخود فرنگی، مارچوبه، تخم مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید تا بیشتر به تقویت و رشد سلامتی خود کمک کنید. روی به ویژه در کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا عدم وجود آن باعث توقف رشد می‌شود.

• دریافت مقدار کافی از کلسیم

ریافت کلسیم نیز بسیار مهم است، زیرا استخوان‌ها برای رشد و نمو به این ماده مغذی نیاز دارند. منابع غنی کلسیم بیشتر شامل پنیر، سویا، ساردین، سبزیجات سبز، لبنیات و غلات غنی شده است.

همه این توضیحات غذایی و ورزشی بعد از این می باشد که برای شما امکان رشد وجود دارد بعد هم بسته به شرایط بدنی بهتر است تحت نظر متخصص در این مسیر پیش بروید

هنگامی که یک رژیم غذایی سالم و خواب کافی، ورزش به طور منظم با هم ترکیب می‌شوند مطمئنا به رشد قد شما کمک می‌کند. برخی از بهترین ورزش‌ها و ورزش‌هایی که می‌توانند قد را افزایش دهند شامل موارد زیر است:

• شنا کردن

یکی از بهترین تمرینات کامل بدن، شنا است یک ورزش عالی که می‌تواند به قد بلند‌تر کمک کند. شنا باعث کشیدگی عضلات می‌شود و اگر آن را از سنین پایین شروع کنید، به شما در رسیدن به قد بلند کمک می‌کند. با این وجود، شما باید حداقل ۲ ساعت در روز به مدت ۴ تا ۵ روز در هفته شنا کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

• تمرینات حلقه (بارفیکس)

آویزان شدن از یک نوار افقی با بازو‌های کشیده شده یک روش موثر برای افزایش قد است. برای انجام صحیح تمرینات بارفیکس، بعد از آویزان شدن از بارفیکس حدود ۱۰ ثانیه در همان حالت بمانید و این کار را چندین بار تکرار کنید.

• کشش

کشش فوق العاده مانند رساندن دست به انگشتان پا، یک تمرین عالی دیگر است که احتمالاً به شما کمک می‌کند قد بلندتر شوید. برای انجام این تمرین ساده، بایستید و دست‌های خود را تا جایی که می‌توانید بالا سر خود بکشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,450 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 144 بازدید
سوال شده می 1, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 152 بازدید
سوال شده مارس 8, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 167 بازدید
سوال شده مارس 3, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 46 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط AM
1 پاسخ 90 بازدید
سوال شده اکتبر 28, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط فاطمه
2 پاسخ 149 بازدید
1 پاسخ 189 بازدید
سوال شده سپتامبر 26, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
...