مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بلاتکلیفی و دلتنگی و چرا جواب نمیدین توروخدا

174 بازدید
سوال شده می 8, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
سلام به روان شناس محترم سایت وقت تون به خیر من یک دختر هستم که در آستانه ۲۴ سالگی هستم مدرک کاردانی میکروبیولوژی دارم و در حال حاضر دارم کارشناسی بازرسی بهداشت اماکن در دانشگاه علوم پزشکی میخونم و هنرجوی گویندگی هستم در سن ۲۲ سالگی با یک آقا پسر از طریق اینستاگرام آشنا شدم ایشون در حال حاضر ۲۶ سالشونه و پرستار هستن و هم استانی هستیم اوایل خیلی به دیدن من میومدن وقتی سرباز پرستار بودن ولی بعد یک سال که من میخواستم مجدد کنکور سراسری تجربی شرکت کنم کم کم سرد شدن و بی محلی میکردن ینی زمانی که سربازی شون تموم شد و وارد بیمارستان شدن البته بین ما بگو مگوهایی هم بود ایشون مثلا در صحبت هامون من اینجوری قلمداد میکردن و میگفتن دیپلنه یا اینکه  سطح تو پایین است من دختر زیبایی هستم و در یک خونواداه معتقد و سنتی بزرگ شدم و هنوزم ب اعتقادم پایبندم و ایشون به قصد ازدواج وارد رابطه شدن و من هم همین طور ولی وقتی وارد بیمارستان شدن رفته رفته از من فاصله گرفتن دیر پیام میدادن یا زنگ نمیزدن به کل تغییر  کردن خونواده من از نظر مالی و پدرم در وضعیت خوبی هستیم ولی همش منو بخاطر درسم و مدرک تحصیلیم کوچک میکردن و تا اینکه تولد منو فراموش کردن من واقعا احساساتم خدشه دار شد و البته صحبت هایی از مهریه هم میکردن اینکه عندالسطاعت باشه یا اینکه بعدا اگر میخوای خوبیتو ثابت کنی بیا ببخش مهریتو یا اینکه سرکار رفتی حقوقت بیادتو حساب من.بیرونم ک میرفتیم میگفتن فلان عمم انقدر جهیزیه داده و من هر بار میگفتم من دلسوز زندگیم هستم ولی نمیتونم از حق خودم بگذرم من میتونم با حقوقم ب زندگیمون کمک کنم اما نمیتونم دست مزدم رو اینطوری تقدیم کنم و یا اینکه میگفتن رفتیم خونه مامانم ظرف بشور یا مامانم اومد میری عقب میشینی و اون میاد جلو و خلاصه ازین صحبتا و خلاصه بعد گذشت ۱ سال ما یک دعوای خیلی بدی کردیم ب صورت فحاشی در فضای مجازی که اونجا من خداحافظی کردم چون تحمل این همه تحقیر و چشم به گوشی نداشتم و این گذشت باز عذر خواهی کردن ولی من به طور جدی جواب منفی ب ایشون دادم و دیگه تمام شد ولی هر ماه میان یک پیام میدن ک من دلتنگتم و میخوام رفتارم تغییر بدم و منو باز احساساتی میکنن و من باز میخوام همه چیز درست بشه بعد شیفت پیام خسته نباشید میدادم همین هفته پیش یا حالشو میپرسیدم سرد جواب میداد یا جواب نمیداد و من دوباره و دوباره اذیت شدم و فرو ریختم و دوست داشتنم  خاک کردم چون هر بار شخصیتم اینطوری خدشه دار میشد حالا من موندم با دلتنگی با احساس ضعف نمیدونم چرا نمیتونم این ادم کنار بزارم برای همیشه تو زندگیم حذفش کنم  همم نمیتونم اون اخلاقارو تحمل  کنم دمدمی مزاجی و خودشیفتگی و بی محلی کمکم کنید من چطور فراموشش کنم بعد گذشت ۶ ۷ ماه هنوزم دارم بهش هرشب فکر میکنم و منتظر پیامش هستم انگار دنبال یک چیزی میگردم ک گمش کردم حتی الانم دارم اشک میریزم
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 8, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

 ببین عزیمز احساسات دوست داشتنی که تجربه می کنید قابل احترام هست اما برای ازدواج نیاز است زمانی تصمیم گیری کنید که در زمان کمتر از 6 ماه فرد بتواند به صورت رسمی در این مسیر اقدام کند و ادامه اینگونه روابط به امید آینده و تغییرات آن و ازدواج می تواند با آسیب های زیادی همراه شود چون آینده قابل پیش بینی نیست.

در این مسیر دقت کنید فردی به شما قول ازدواج داده است که به گفته شما شرایط شما برایش مورد پذیرش نبوده است و شما را تحقیر می کرده و این با توجه به این توضیحات به نظر می رسد که یک تصمیم گیری هیجانی و یا قول برای نگهداشتن شما در رابطه بوده است .

شما از شرط های زیادی برای ازدواج صحبت کردید به این جملات خودتان توجه کنید (و البته صحبت هایی از مهریه هم میکردن اینکه عندالسطاعت باشه یا اینکه بعدا اگر میخوای خوبیتو ثابت کنی بیا ببخش مهریتو یا اینکه سرکار رفتی حقوقت بیادتو حساب من.بیرونم ک میرفتیم میگفتن فلان عمم انقدر جهیزیه داده و من هر بار میگفتم من دلسوز زندگیم هستم ولی نمیتونم از حق خودم بگذرم من میتونم با حقوقم ب زندگیمون کمک کنم اما نمیتونم دست مزدم رو اینطوری تقدیم کنم و یا اینکه میگفتن رفتیم خونه مامانم ظرف بشور یا مامانم اومد میری عقب میشینی و اون میاد جلو و خلاصه ازین صحبت) همه این ها یعنی کلی تغییرات در شما برای مورد پذیرش واقع شدن و خب با توجه به این موراد اصلا تضمینی وجود ندارد که بعد از ازدواج نیز این شرایط ادامه پیدا نکند .

پس بهتر است در این مسیر در کنار احترام به احساسات خود اگر این رابطه را سازنده نمی دانید به صورت کامل ارتباط را قطع کنید چون همین روابط محدود هم می تواند برای شما درگیری فکری ایجاد کند و از قبول واقعیت و وارد شدن به مرحله پذیرش جلوگیری کند.

دوست داشتن یک احساس زیبا و لذت بخش می باشد اما قرار نیست همیشه به ازدواج ختم شود ما انسان ها دوست داشتن را به شکل های مختلف تجربه می کنیم پس شما نیز می توانید به خودتان فرصت بیشتری بدهید تا در زمان مناسب تر و با فردی که در مسیر بهتری باهم قرار دارید ازدواج را تجربه کنید.
دارای دیدگاه می 8, 2021 توسط بی نام
درسته اما مشکلم اینکه نمیتونم ب طور کامل این ارتباط قطع کنم همش دلتنگم
دارای دیدگاه می 9, 2021 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
عزیزم به نظرم قطع رابطه کامل یعنی دیگه پیامی رد و بدل نشه، تماسی صورت نگیره، یا ملاقاتی رخ نده. شما ایشون رو گذاشتید داخل ویترینِ ذهنتون و با دقت دنبالشون میکنید که اسم این برخورد قطع رابطه نیست. از همه جا بلاکشون کنید. پست های ایشون رو دنبال نکنید. پیامشون رو نخونید. سانسور کامل اطلاعاتی رو اعمال کنید. اگر واقعاً از پس خودتون برنمیایید خب خط موبایل رو عوض کنید و موقتا اکانت های کاربری تون رو حذف کنید. وقتی حتی کوچکترین راهی برای ارتباط نباشه، به این حالت میگویند قطع ارتباط. این حالت کم کم باعث میشه در ذهن شما هم فرد کمرنگ بشه. اینکه ایشون اهمیتش رو از دست بده زمان می‌بره اما قطع ارتباط صد در صدی فقط پنج دقیقه وقت میگیره و حتی همون پیام ماهی یکبار هم قطع میشه که بهتره. ضمن اینکه شما میتونی ابتکار عمل رو در وجود خودت به دست بگیری و یک طرفه در ذهن خودت همه چیز رو تموم کنی. شما ظاهراً جواب منفی دادی اما در واقع هنوز ترمیم رابطه ای رو میخواهی که میدونید نتیجه ای ندارد.  بهتره در جمع باشید و وقتتون رو تنها سپری نکنید. حضور در جمع و انجام کار گروهی، دهنتون رو به سمت دیگری می‌بره.
این شمایی که تصمیم میگیری و حق انتخاب دارین. شما حق داری انتخاب کنی، احساس داشته باشی، احترام بگذاری و احترام دریافت کنی، مورد توجه باشی و کسی منتظرت باشه. پس خیلی دقت کن به همنشینی که میخواهی انتخاب کنی. دوست، همسر، رفیق هرکدوم از اینها رو بخواهی انتخاب کنی، شرایط همینه.

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,458 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 200 بازدید
1 پاسخ 101 بازدید
2 پاسخ 135 بازدید
1 پاسخ 119 بازدید
2 پاسخ 261 بازدید
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 299 بازدید
1 پاسخ 81 بازدید
سوال شده ژوئن 22, 2020 در قبل از ازدواج توسط نگران
1 پاسخ 202 بازدید
سوال شده نوامبر 6, 2018 در قبل از ازدواج توسط بی نام
...