مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کم بودن عقل من و فکر دیگران

179 بازدید
سوال شده می 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام پسرم و ۱۷ سالمه ،خیلی ها فکر میکنن یک تخته ام کم هست که البته خودم فکر میکنم بعضی از کار هام بی عقلی بود .
البته مقصر این رفتارم بخش بیشتری اش بخاطر عوامل غیر طبیعی هست و دست خودم نیست .
درگذشته کارهایی کردم که باعث شد مردم در موردم بد فکر کنند از همسایه و فامیل گرفته تا مدرسه و مردم عادی .
سرکار میرفتم تا الان هر جا رفتم نتونستم دوام بیارم ، اولین جایی که رفتم سرکار 3 ماه کار کردم ولی صاحب کارم بهم میگفت . مرد باش یا دیوانه بازی در نیار و... بعد از اون دوباره رفتم سر کار دیگه ای که دوهفته ای اومدم بیرون که اون صاحب کارمم بهم میگفت خل بازی در نیار و.... و کار سومم هم همین طور که اون صاحب کارمم بهم میگفت به خودت بیا یا خیلی خنگی و ....
و خلاصه خیلی ها هم بهم گوشه و کنایه زدن .
ولی بخش بیشتری از کار هایم دست خودم نیست از وقتی به بلوغ رسیدم ۱۰۰ بار تو این چند سال ارزوی مرگ کردم واقعا از این زندگی خسته شدم . همه مسخره ام میکنن .
صدای بنده طوری هست که وقتی صحبت میکنم همه فکر میکنن دارم اسگل بازی در میارم اصلا خودم وقتی صدای خودم رو می شنوم حالم بهم میخوره یعنی صدام چند سال هست جوری شده که وقتی صحبت میکنم طرف فکر میکنه دارم اسگل بازی میکنم .
مثلا چند روز پیش رفته بودم دوچرخه ام رو درست کنم وقتی هم که به طور حدی صحبت میکردم طرف باهام طوری رفتار کرد که انگار من خل و چل هستم .و از این مورد ها زیاد بوده جدی با یک فرد غریبه هم صحبت میکنم هیچ وقت جدی ام نمی گیرن و میخره میکنن الان طوری شده که حتی خجالت میکشم به کسی سلام کنم بخاطر این که فکر نکن خل بازی دارم در میارم . در مورد صدام خیلی ها بهم گفتن چرا صدات اینجوری هست مثلا رفته بودم مسجد یک بچه کلاس چهارمی کوچک اومد بهم گفت چرا صدات اینجوریه البته خیلی ها بهم گفتن . و خیلی صدام رو تقلید می کنند و ادام رو در میارن .
مورد دوم این هست که من وقتی بیرون هستم حتی واسه یک لحظه ماسکم رو پایین نمی دوم مثلا اگر چیزی پذیرایی کنند حاضر نیستم سی ثانیه ماسکم رو پایین بدم علتش هم این که صورت استخوانی دارم و بینی بسیار بزرگی که چهره ام رو خیلی زشت کرده الان ترس و استرس از اینده دارم که اگر کرونا بره من ماسکم رو مجبورم بردارم . از بس بهم خندیدن خسته شدم .
همین باعث شده هیچ کس من رو جدی نگیره و همه باهام جوری رفتار کنند که انگار یک تخته ام کمه ؟؟؟ راهنمایی کنید چیکار کنم؟؟
اخه چرا خدا یک ویژگی مثبت در ژن و ظاهر من نذاشته تا کی باید غصه بخورم و تحمل کنم این زندگی لعنتی رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راهنمایی کنید خواهشا ؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 9, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این میزان از سرزنش خود باعث می شود که دیگران نیز به خود اجازه بدهند در مورد شما اینگونه نظراتی را بیان کنند در صورتی که اگر شما اشتباهی دارید می توانند در احترام در این مورد با شما صحبت کنند تا شما اشتباهات خود را متوجه شوید چون این تحقیر کردن هیچ کمکی به شما نمی کند .

در این مسیر نیاز است که شما برای بررسی عزت نفس خود به روانشناس مراجعه داشته باشید چون به نظر می رسد که شما به پذیرش و شناخت لازم نسبت به خود واقعیتان نرسیده اید و با توجه به این در دوران نوجوانی و رسیدن به استقلال و شناخت نیز قرار دارید این شرایط را با شدت بیشتری تجربه می کنید بهتر است در این مسیر با کمک روانشناس خود مسیر رشدیتان را طی کنید تا بتوانید در شرایط بهتری مسیر رشد  را ادامه بدهید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,435 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 118 بازدید
سوال شده اکتبر 26, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط SHOKOOFE2003 ᵔᴥᵔ حرفه ای (400 امتیاز)
1 پاسخ 141 بازدید
سوال شده می 27, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط یه بنده خدا
1 پاسخ 436 بازدید
2 پاسخ 192 بازدید
1 پاسخ 155 بازدید
3 پاسخ 127 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط سحر
2 پاسخ 626 بازدید
...