مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وسواس فکری و عملی

182 بازدید
سوال شده می 15, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ناشناس
سلام من یک دختر 15 ساله هستم و وسواس فکری عملی و بیشتر وسواس فکری دارم البته . یعنی درباره چیزای بی اهمیت و چیزایی که مربوط به گذشته بودن زیاد فکر میکنم یا حتی برای فکر کردن به اتفاقاتی که هنوز نیفتادن بیش از حد فکر میکنم . حدود دوماه هستش که درگیرم شاید بخاطر فشار درسهامم باشه . اما واقا ازار دهندس و میخوام در درجه اول خودم درمانش کنم ممنون میشم کمکم کنید . کسی هم نیست که بخوام باهاش در این باره صحبت کنم
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 15, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر برای تشخیص گذاری و کمک به مسیر درمانی نیاز است که شما به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید چون بدون مصاحبه بالینی نمی توانیم در این مورد تشخیص گذاری داشته باشیم در کنار اینکه روند درمانی نیاز به زمان و تخصص دارد و همیشه خود درمانی جوابگو نیست .

 اگر شما وسواس داشته باشید  در اختلال وسواس، فکری استرس‌زا، ناخوشایند و بی‌ربط دائم سراغ فرد می‌آید و فرد درنتیجه‌ رنج ناشی از این فکر و عدم توانایی در بیان این رنج، احساس نیاز می‌کند که یک رفتار خاص را دائماً تکرار کند. افکار استرس‌زا، ناخواسته و بی‌ربط که مداوم به ذهن خطور می‌نماید را «وسواس فکری» و زمانی که فرد احساس نیاز می‌کند تا یک رفتار خاص را مداوم تکرار نماید «وسواس عملی» می‌گویند.

بیشتر مبتلایان به اختلال وسواس می‌دانند که این ترس و اضطراب آنها منطقی نیست و سعی می‌کنند آن را نادیده بگیرند و سرکوب کنند. گاهی هم برای رهایی موقت از آن، یک رفتار تکراری انجام می‌دهند. افکار، تصاویر یا انگیزه‌هایی غیرارادی که به صورت مکرر در ذهن شما ایجاد می‌شود. این چیزی نیست که شما بخواهید، اما توان جلوگیری از آن را هم ندارید. متأسفانه، این افکار وسواس‌گونه، اغلب ناراحت‌کننده و مزاحم هستند.

وسواس عملی، رفتار یا الگوهای مکرر رفتاری است که شما نسبت به انجام مکرر آن، احساس تمایل می‌کنید. وسواس عملی، معمولا در تلاش برای از بین بردن وسواس فکری انجام می‌شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-88422495
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,290 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 78 بازدید
سوال شده دسامبر 6, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 171 بازدید
0 پاسخ 102 بازدید
1 پاسخ 284 بازدید
2 پاسخ 329 بازدید
1 پاسخ 556 بازدید
...