مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطور میشه خودارضایی و مخصوصا پورن رو ترک کرد

646 بازدید
سوال شده می 15, 2021 در اعتیاد و درمان ها توسط بی نام
دو ساله معتادشم هر بار توبه کردم باز فشار جنسی بهم وارد شده عجیبه که فقط با نگاه کردن به پورن میل جنسیم کم میشه حتی اگه خود ارضایی نکنم. کل دلیل خودارضایی هام پورنه و جون اختلال شخصیت مرزی دارم (روانپزشکم تایید کرده) وقتایی که عود میکنه یا حالم بد میشه و میرم تو فاز افسردگی و خودکشی بیشتر میرم طرف پورن و خودارضایی.
لطفا راهکار موثر بدین ممنون.
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 15, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول اینکه شما نیاز است روند درمانی خود را با هر تشخیص گذاری تحت نظر روان پزشک و روان درمانگر طی کنید تا بتوانید به مرور شرایط روحی بهتری را تجربه کنید در کنار اینکه نیاز است که دقت کنید دیدن فیلم های پورن می تواند با آسیب ها و عوارض زیادی برای همه انسان ها همراه باشد و باعث درگیری فکری بیش از اندازه به مسائل جنسی و در کنار آن خودارضایی باشد .

در مسیر ترک خودارضایی نیاز است که شما در اول محرک های بیرونی مانند فیلم و عکس را حذف کنید و دوم اینکه برای زندگی روازنه خود برنامه ریزی داشته باشید چون بی کاری باعث تمرکز بیشتر بر این نیاز و خودارضایی بیشتر می شود و در کنار اینکه سوم نیاز است بسته به میزان خودارضایی آن را در برنامه خود قرار بدهید یعنی اگر بیش از یک بار در هفته خودارضایی دارید بهتر است آن را به هفته ای یکبار فعلا قرار بدهید و زمان مشخصی را برای آن بگذارید مثلا پنج شنبه ساعت 10تا 10/20 و از هرگونه محرک در این زمان خوداری کنید به مرور زمان را بیش تر و به دو هفته و... ادامه بدهید .

بله شرایط روحی شما تاثیر زیادی می تواند در ترک خودارضایی داشته باشد و در زمان های اضطراب و افسردگی گاهی به اشتباه فرد به عنوان یک راحل به سمت خودارضایی می رود در صورتی که این یک دور باطل می باشد و خودارضایی خودش باعث افزایش افسردگی و اضطراب می تواند بشود.

در این مسیر می توانید  حتما با روانشناس خود در این مورد صحبت کنید .
پاسخ داده شده ژوئیه 22, 2022 توسط راهنما
هر وقت احساس کردی داری تحریک میشی یا میل به خودارضایی پیدا کردی، ابتدا هر چی هوا در ریه‌هات هست رو کاملاً خالی کن... و بعد همون‌طوری به همون حالت نفست رو حبس کن و هر چند ثانیه که تونستی به همون حالت نفست رو نگه دار و بعد رها کن... این کار رو هر چند بار در روز که خواستی می‌تونی انجام بدی و با این کار در واقع انرژی جنسی خودت رو تخلیه می‌کنی. موفق باشی...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,219 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 798 بازدید
5 پاسخ 772 بازدید
4 پاسخ 454 بازدید
سوال شده فوریه 9, 2021 در اعتیاد و درمان ها توسط P.hz حرفه ای (1,340 امتیاز)
2 پاسخ 210 بازدید
2 پاسخ 1,551 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط الهه
2 پاسخ 707 بازدید
1 پاسخ 585 بازدید
...