مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

از خودم بدم میاد خسته شدم

462 بازدید
سوال شده می 20, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط گل یخ
من ۱۶سالمه. وعض خانواده ام ک همس سرزنس و مشکل بوده من مدتی پیش با یه پسری آشنا شدم و انقد از وعض قیافه و هیکل خودم ناراضی بودم ک فکر میکردم طرف منت سرم گذاشته من خیلی تو اون رابطه آسیب دیدم اون طرف منو تحقیر کرد ازم سو استفاده کرد. و من بعد اون روز دیگه اخلاقم عوض شد اینو اطرافیانم میگن نمیخام اینجا قضاوت بشم ولی من از سمت خانواده چون کملود محبت داشتم شاید دنبال محبت و ارامش می‌گشتم با اون اقا پسر تموم کردم و با کسی ک گفت من تورو بخاطر خودت دوس دارم وارد رابطه شدم ولی هر چند وقت میشینم و گریه میکنم برای پارتنر سابقم و نمبتونم فراموشش کنم حالا ازین ها بگذریم من به دلیل سو استفاده هایی ک ازم شد دیگه از خودم بدم اومد و ارزش خودم رو نفهمیدم به هر کسی ک توی فضای مجازی پیدا شد عکس نود دادم و حتی چت نامناسب داشتم با اینکه پارتنر دارم  حس میکنم عزت نفسم آسیب دیده و ارزش خودمو نمی‌فهمم فک میکنم خیلی بدم و  از کارام  و خودم بدم میاد. لدفا قضاوت نکنید و ببخشید ک طولانی شد
فقد بگید چیکار کنم...
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 20, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این شرایط برایت با فشار روحی همراه شده است اما عزیزم دقت کن که شما در سن نوجوانی قرار دارید و در این سن گرایش و توجه به جنس مخالف بیشتر می شود اما اگر شرایط سنیت را در نظر نداشته باشی و بخواهی وارد اینگونه روابط شوی خودت را در معرض آسیب بیشتر قرار می دهی چون این روابط عموما دوام زیادی ندارد چون در سن نوجواین هستید و روابط نمی تواند هدف مشخصی داشته باشد و بیشتر هیجانی و بر مبنای خیالپردازی هست و با افراد خیلی بزرگ تر از خودت هم که می تواند با مشکلات دیگری همراه شود پس بهتر است در کنار احترام به احساسات و نیازهای خودت به خودت فرصت بیشتری بدهی در آینده در شرایط سنی و رشدی بهتر می توانی در مورد این روابط تصمیم گیری بهتری داشته باشی .

در کنار اینکه دقت کن نداشتن عزت نفس باعث می شود که شما مداوم به دنبال تایید دیگران باشید به همین دلیل هم از دادن عکس و گرفتن تایید و توجه دیگران هرچند محدود و زودگذر استفاده می کنید در این مسیر همانطور که مشاهده می کنی این مسیر هیچ کمکی به شما نمی کند و حتی می تواند مشکلات بیشتری را از نظر روحی و اجتماعی و خانوادگی برایت ایجاد کند در این مسیر در اول نیاز است که شما شرایط روحی بهتری را تجربه کنید خودت را بشناسی و به خودت احترام بگذاری . زمانی که بتوانی خودت را آنچنان که هستی بپذیری می توانی در مسیر رشد جسمی و روحی خودت و انتخاب مسیر نیز بهتر ادام کنی و خود مراقبتی لازم را نیز داشته باشی پس بهتر است در این مسیر به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانیم در کنار بهبود شرایط روحی و کمک به بازسازی عرت نفس به شما کمک کنیم تا بتوانید مسیر رشدی بهتری را تجربه کنید .

سرزنش کردن خودت هیچ کمکی به شما نمی کند پس بهتر است از تجربه ای که داری استفاده کنی تا بتوانی مسیر بهتری را انتخاب کنی که در جهت رشد فردیت باشد .
پاسخ داده شده نوامبر 20, 2022 توسط .....
همه * ادما بعضی وقتا خسته میشن ولی این راهش نیست باید ادامه داد تو توی دنیا تکی پس قدر خودتو بدون و تلاش کن واسه چیزی که میخوای
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,858 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 284 بازدید
سوال شده اوت 12, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط ی بنده خدایی
1 پاسخ 544 بازدید
0 پاسخ 344 بازدید
1 پاسخ 289 بازدید
سوال شده سپتامبر 24, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط نیلوفر
8 پاسخ 2,032 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...