مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کنجکاوی درباره گذشته همسر

1,827 بازدید
سوال شده مارس 23, 2018 در قبل از ازدواج توسط محسن
سلام، من تقریبا نزدیک به ۴ سال میشه که با دختری آشنا شدم، این خانم از هر نظر نزدیک به ایده آل های منه، من تصمیمم برای ازدواج با این خانم قطعیه، تنها مسئله ای که وجود داره، گذشته * این خانمه، می دونم که گذشته * هر کس به خودش مربوطه، اما خب اینکه تو گذشته * این خانم چیا گذشته داره دیوونم می کنه، من خودم مثل خیلی از پسرای همسن و سال خودم پسر آزادی نبودم، نه اینکه تو خانواده * محدودی بزرگ شده باشم، برعکس خانواده * من خانواده * بسته ای نیستن، اما هیچوقت دوست نداشتم مثل بقیه باشم، تا قبل از آشنایی با این خانم هم تنها یک دختر تو زندگیم بود که رابطه مون هم چند ماه بیشتر ادامه نداشت، اوایل آشنایی با این خانم هم همه * چی رو در مورد رابطه * قبلیم براش توضیح دادم، اما اون هیچی در مورد گذشته * خودش نگفت، این یکم نگرانم می کنه.
3 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط behzad
باید این واقعیت رو بپذیرید که هر فردی در گذشته * خود با فرد یا افرادی روابطی داشته است، کنکاش در روابط گذشته * دیگران کار درستی نیست، بهتر هست به جای این کار روی رابطه * خودتون تمرکز کنید. گاهی اوقات فکر کردن به گذشته * طرف مقابلتون تنها باعث اذیت شما و حساسیت بیشتر می شود، در حالیکه واقعا هیچ چیز برای نگرانی وجود ندارد، اتفاقاتی که مربوط به گذشته می شند برای شما هیچ تهدیدی ندارند، هر دو شما گذشته ای دارید اما در حال حاضر کنار هم هستید، و بعد از این مهم هست، آینده ای که کنار هم می سازید. دوست گرامی بهتر هست که این افکار رو کنار بذارید و تمام حواستون رو برای آینده متمرکز کنید، موفق باشید.
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط farid
دوست عزیز، حس شما رو خیلی از افراد تجربه می کنند، خود من هم اوایل ازدواج چنین افکاری سراغم میومد که تو گذشته * زنم چه چیزهایی بوده، دیگه تبدیل شده بود به یک وسواس فکری، اما یک روز به خودم اومدم و دیدم فقط دارم با این فکر و خیال ها خودمو اذیت می کنم و از زندگیم لذتی نمی برم، کنار گذاشتن این فکر و خیال ها کاری نداره، بهتره به این فکر کنی که از این به بعد مهمه. اینکه از طرف مقابلت توقع داشته باشی گذشته * خودش و هر چی که بوده رو توضیح بده کار درستی نیست، گذشته * افراد به خودشون مربوط میشه. بهترین کار کنار گذاشتن این حساسیت ها و نگرانی های بی مورده به جای اون با افکاری مثبت به آینده ای که قراره کنار هم داشته باشید فکر کن.
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 23, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز دقت داشته باشید که  به هر حال این حالت نگرانی و حتی بدبینی و دغدغه نسبت به گذشته شما را در حالت نگران کننده ای قرار می دهد که شرایط را برای شما سخت خواهددکرد پس باید این مساله را در نظر داشته باشید که نمی توان صرف  اینکه علاقه متد هستسد پیش بروید بهتره از خود ایشون در مورد گذشتشون  سوال کنید و بخواهید که توضیحاتی داشته باشند به هر حال این مساله مهمی است که شما مدیریت درستی داشته باشید ..بهتره از مشاوره پیش از ازدواج هم حتما بهره ببرید چون کمک بزرگی به شما خواهد کرد .

در هررصورت مساله مهمی است که مطرح می کنید و البته شاید بهتر باشد از خود ایشون حتما سوال کنید که مساله چیست و چگونه در نظر می گیرند ..
اگر ایشون واقعا گذشته ای نداشته باشند خب از گفتن هم ابایی نخواهند داشت .در هر صورت موفق باشید .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02188422495

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,185 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 842 بازدید
3 پاسخ 276 بازدید
3 پاسخ 446 بازدید
0 پاسخ 262 بازدید
3 پاسخ 384 بازدید
3 پاسخ 230 بازدید
2 پاسخ 253 بازدید
3 پاسخ 509 بازدید
3 پاسخ 240 بازدید
...