مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

درمان خودارضایی

708 بازدید
سوال شده مارس 23, 2018 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
سلام، من ۱۸ سالمه و دو سالی می شه که اعتیاد شدیدی به خودارضایی پیدا کردم، میدونم که این کار خیلی ضرر داره اما وابستگی زیادی پیدا کردم به این کار و هیچ جوره نمی تونم ترکش کنم. اوایل کم اتفاق می افتاد که خودارضایی کنم اما الان در یک هفته سه بار این کارو انجام می دم. الان تو دوران کنکور هم هستم و این مسئله همه * فکرمو درگیر کرده، اگه خودارضایی نکنم اصلا نمی تونم درس بخونم، عصبی می شم و انگار تا این کارو انجام ندم آروم نمی شم. چکار کنم که از سرم بیفته، یا بتونم به حداقل برسونم این کارو؟ کسی می تونه راهنمایی کنه!؟
4 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط بهزاد
با سلام، بهترین کار برای رفع این مشکل مراجعه پیش یک مشاور و یا روانشناس هست، اگر هم با مشاوره * حضوری مشکل دارید بعضی از مراکز مشاوره و روانشناسی خدمات مشاوره * غیر حضوری هم دارند. در نظر داشته باشید که هر چه زودتر برای رفع این مشکل اقدام کنید به نفع خود شما خواهد بود، با ادامه دادن این کار در ازدواج، مسائل زناشویی و خیلی از موارد دیگه دچار مشکل میشید. پیشنهاد من به شما کانون مشاوران ایران هست. با کمک تیم مشاوران و روانشناسان باتجربه این کانون می تونید برای درمان مشکل خودتون اقدام کنید.
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
دوست گرامی، خیلی از نوجوان ها و حتی جوان ها با این مسئله روبرو هستند. چون راحت ترین راه برای رفع نیاز و میل جنسیشون هست، در صورتی که متوجه نیستند این به نظر آسون ترین راه برای برطرف کردن نیاز جنسی چقدر برای سلامت روحی و جسمیشون می تونه مضر باشه. به مرور و با عادت کردن به خودارضایی کنار گذاشتنش براتون دشوارتر میشه، هر چه زودتر برای درمانش اقدام کنید بهتر هست. اگر با یک متخصص در ارتباط باشید راحت می تونید این مسئله رو درمان و کنار بگذارید، به خصوص اینکه الان در دوران حساسی هستید و باید خودتون رو برای کنکور آماده کنید.
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 23, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز ببینید شاید افراد زیادی باشند که دچار این مساله باشند ولی باید مراجعه داشته باشید که درمان به درستی صورت گیرد ..چون در دوره حساسیدهم هستید طبیعتا مشکلات بیشتر خواهد شد ..باید در نظر داشته باشید که وقتی افراد در شرایط استرس و اضطراب قرار می گیرند دچار چنین شرایطی می شوند و عموما برای کاهش اضطراب دوباره این عمل تکرار می شود در صورتی که ابتدا هم از سر کنجکاوی و هم  تمایلات جنسی بوده و برای فرد ارضا کنتده است ولی وقتی شدت می یاید هم حس عذاب وجدان و هم اثرات روحی و جسمی عارض می شود
در هر صورت امیدوارم بتوانید مساله رو به درستی مدیریت و حل کنید و مشکلی هم ایجاد نشود ولی از خوردن غذاهای محرک خودداری کنید تا قبل از اینکه کاملا خوابتون بیاد به رخت خواب نروید از دیدن فیلم ها  و تصاویر محرک دوری کنید .خود شما اگر بخواهید می توانید کمک بزرگی به رفع مساله مساله داشته باشید .البته که باید مراجعه هم داشته باشید امیدوارم به زودی مساله رفع شود .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02188422495

موفق باشید
پاسخ داده شده اکتبر 29, 2019 توسط بی نام
سلام دوست عزیز
تنها بودن و داشتن اوقات خالی و بدون برنامه، عاملی مهم در انجام خود ارضائیه.
پس پیشنهادم پر کردن وقت های خالی با ورزش مورد علاقه، صحبت و گذراندن اوقات با دوستان و خانواده.، مشغول شدن به شغل و کاری در کنار درس و هرچه که به نظرت میتونه تو رو از تنهایی نجات بده.
یا علی.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,007 سوال

27,682 پاسخ

29,269 دیدگاه

2,609 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 772 بازدید
1 پاسخ 1,009 بازدید
1 پاسخ 332 بازدید
3 پاسخ 766 بازدید
1 پاسخ 452 بازدید
سوال شده ژوئن 21, 2018 در آموزش جنسی و زناشویی توسط Fa ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 348 بازدید
1 پاسخ 389 بازدید
1 پاسخ 225 بازدید
سوال شده می 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ۰۰۰۰ ممتاز (140 امتیاز)
...