مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دودلی جدا شدن یا نشدن

161 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط Rostami1400 ممتاز (120 امتیاز)
سلام، بنده دختری ۱۸ ساله هستم، دو ساله که با پسری دوست هستم از اقوام تقریبا دورمون هستن.. ما رابطه * خیلی صمیمی داشتیم واقعا هر دوتامون خیلی همدیگه رو دوست داریم ولی یه سری مسائل  هست که واقعا نمیتونم تحمل کنم ..ما هدفمون ازدواجه و علی رغم مخالفت های خونواده هامون همیشه با هم بودیم و خیلی رابطه * عمیقی داریم. ایشون ۲۱ سالشونه ، به دلیل مشکلات مالی و درس بنده فعلا شرایط نداشتیم با هم قرار گذاشتیم سال بعد ازدواج کنیم...ایشون خیلی مهربون و وفادارند ولی خیلی منو محدود میکنن و کنترل میکنن مثلا نمیزارن اصلا به جز یکی از دوستام که همسایه هستیم با هیچ کدوم از دوستای دیگم برم بیرون، همیسه وقتی میرم بیرون باهام سرد میشه عصبی میشه میگه زود بیای ساعت فلان خونه باشی وگرنه فلان میکنم و فلان میکنم، و یه مورد دیگه اینکه خیلی دلم رو میشکونن، بعضی وقتا که سر مسیله ای کوچیک بحثمون میشه ایشون عصبانی میشن و گاهی هم حرف های زشتی میزنن که مثه یه خنجر تو قلبم فرو میره.. و اینکه خیلی وقتا سر بعضی چیزا که اختلاف نظر داریم من میگم بیا با هم آروم صحبت کنیم ، ایشونم قبول میکنن و بعد از اینکه مسئله رو میگم یه سری راهکار هایی میگن منم تشکر میکنم و اگه بتونم اونا رو به کار میبرم ولی اگه بدونم کارساز نیست میگم من نمیتونم اینطوری مشکلو حل کنم، به نظرم فلان راهکار بهتره.. خلاصه سر همین موضوع به شدت عصبی میشن و میگن که اصلا برو هر کاری میکنی بکن، از این به بعد از من چیزی نپرس و اینا..
ببخشید متنم طولانی شد خواستم کامل توضیح بدم..
به جز این مواردی که نوشتم ، هیچ مشکل دیگه بینمون نیست و خیلی همدیگه رو دوست داریم، حتی ایشون بیشتر از من پیگیر و متهد رابطمونن، همیشه حتی پیشت خونواده خودش و منم گفته که من فقط این دختر رو میخوام.. چندین بار خواستم که جدا بشم البته تو دل خودم به طور موقت که لااقل یکم قدر خوبی هامو بدونه که چطور پای همه اخلاق های بدش وایسادم ولی هر دفعه کلی ناله کرده و گفته که بخدا خوب میشم از این به بعد همونی میشم که تو میخوای.. ولی بعد چند روز بازم همون آش و همون کاسه، احساس تنهایی میکنم ، نمتونم بدون اجازه ش برم با دوستام بیرون یا حتی بعضی مهمونیا هم که با خونوادم میخوام برم اجازه نمیدن.. احساس یه زندانی رو دارم.. لطفا کمکم کنید خیلی دوستش دارم واقعا عاشقشم، ولی میخوام این رابطمون درمان بشه.. به نظرتون اگه واسه مدت ازش دور شم و جدا شم ممکنه به خودش بیاد و اخلاقاشو بهتر کنه یا سمت یه نفر دیگه نمیره؟
لطفا کمکم کنید..
اگه غلط املایی داشت ببخشید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 23, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما عزیزم

خب تجربه احساس دوست داشتن آن هم با این میزان و بدون در نظر گرفتن بعد شخصیتی و رفتاری اقتضای شرایط سنی شما می باشد شما از سن تقریبا 16 سالگی یعنی اوج نوجوانی و این آقا 19 سالگی وارد یک ارتباط شده اید به این امید که آینده آینگونه که می خواهید پیش خواهد رفت و ازدواج می کنید اما عزیزم این مسیر آسیب زیادی به همراه دارد در اول یانکه خب این روابط طولانی آن هم در دوران نوجواین وابستگی زیادی را ایجاد می کند که بر روند تصمیم گیری شما تاثیر دارد و دوم اینکه آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است که هرگز مانند تصورات شما پیش نرود پس هدف را متناسب با همان زمان باید انتخاب کرد .

شما ها در زمان فعلی تنها دو دوست هستید و قرار نیست که یکدیگر را کنترل کنید و یا این رابطه را با ازدواج اشتباه بگیرید هرچند  که در ازدواج نیز قرار بر کنترل  کردن نیست و یک تعامل و مسیر رشدی دو نفره می باشد که دیدگاهای هردو فرد در مسیر زندگی مشترک و قابل احترام می باشد .

ببین عزیزم شما دو سال شناخت نسبت به رفتارها و نوع برخوردهای این آقا دارید که نشان از بعد شخصیتی این فرد می باشد و همانطور که مشاهده کردید با قول دادن و یا محدود کردن خودت و یا گذشت زمان نیز تغییری نکرده است و این مسیر حتی بعد از ازدواج نیز ادامه پیدا می کند چون ازدواج تغییری در بعد شخصیتی انسان ایجاد نمی کند و اگر بخواهی این شناخت و مخالفت خانواده را نادیده بگیری خودت را در معرض آسیب بیشتر قرار می دهی .

بهتر است از این روابط پر ریسک خوداری کنی و تصمیم گیری برای آینده و ازدواج را نیز به آینده و شرایط سنی و رشدی بهتر قرار بدهی .
دارای دیدگاه ژوئن 23, 2021 توسط Rostami1400 ممتاز (120 امتیاز)
خیلی ممنون از راهنماییتون..
بله خودم هم متوجه این روند شدم و واقعا میخوام به روشی رابطه رو تموم کنم، حالا حتی اگه موقتی باشه ولی لااقل تمومش کنیم تا موقعی که واقعا شرایط ازدواج داشته باشیم اونموقع میتونیم بهتر تصمیم بگیریم و وابستگی الان رو نداریم..
فقط اینکه چطوری رابطه رو تموم کنم که برای هر دوتامون خوب باشه و آسیب روحی نبینیم، نمیدونم چطوری باید اینکارو بکنم..
در واقع من هر دفعه در این مورد حرف زدم ابدا قبول نمیکنن و خیلی پافشاری میکنن، راستش رو بخواید منم نمیخوام صدای ضعیف شدنش که التماس میکنه رو بشنوم نارحت میشم.
میخوام طوری از هم جدا شیم که غرور و عذت نفس هر دوتامون حفظ بشه، لطفا روش درست رو راهنمایی کنید.. ممنونم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,814 پاسخ

29,374 دیدگاه

2,605 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 144 بازدید
سوال شده مارس 25, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 180 بازدید
سوال شده مارس 6, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
2 پاسخ 475 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2017 در دوستی یا نامزدی توسط mohamad
1 پاسخ 160 بازدید
سوال شده ژوئیه 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 134 بازدید
1 پاسخ 246 بازدید
سوال شده می 1, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 158 بازدید
0 پاسخ 200 بازدید
1 پاسخ 116 بازدید
سوال شده دسامبر 14, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 155 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...