مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام درد من اینه // خواهش میکنم کمکم کنید

302 بازدید
سوال شده ژوئن 26, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط شاید بهرام حرفه ای (760 امتیاز)
سلام و درود

من یه مدتیه ، گرسنه هم میشم و شدیدا ضعف میکنم اما وقتی میرم تو اشپزخونه غذا بخورم ، *دست و دلم*  به غذا خوردن نمیره ، و اشتها دارم حتی از گرسنگی ضعف میکنم اما دست و دلم به غذا خوردن نمیره // البته مشکلات دیگه مثل
1. اختلال خواب هم دارم.

2.انگاری بی دلیل شرمنده * پدرمادرمم

3.خودم رو توی اتاقم حبس کردم و این درحالیه که دلم میخواد برم بیرون به گونه ای که بعضی مواقع دلم میخواد درو پنجره رو بشکنم و بزنم بیرون

4. نمیتونم با پدر و مادرم راحت باشم و باهاشون حرف بزنم و از گره ها و مشکلاتم بگم

5.رابطم اصلا با پدرمادرم گرم و صمیمی نیست چونکه احساس میکنم رهگذر کوچه و بازار خیلی خیلی راحت تر و صمیمی تر از پدرومادرمه (( البته هجده سالم و فکر کنم از وقتی خیلی بچه بودم تا الان مادرم فقط یه بار یا دوبار منو بوسیده باشه یا منو نازو نوازش کرده باشه .اونم مال وقتیه که خیلی خیلی بچه بودم. // و البته چهار پنج ساله که اصلا با پدرمادرم در مورد چیزی حرف نزدیم // شاید بخاطر ایناست .))


(((((--در کل فشار روانی زیادی داره از سمت خانواده و خویشاوندان نزدیک بهم وارد میشه که اینا همه * ابعاد زندگی منو به اختلال کشونده و به اندازه زیادی منو از همه لحاظ ضعیف کرده و ضعیف تر هم خواهد کرد // اما این مشکل جدید که بااااا وجود گرسنگس و ضعف زیاد دست و دلم به غذا خوردن نمیره ، سرعت ضعفم رو دها برابر میکنه--))))


میشه کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 26, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما اقا بهرام

این علایم و مواردی که باین کردید می تواند نشان از افسردگی داشته باشد که در سمپتوم های زیستی ، شناختی ، روحی و رفتاری شما می تواند تاثیر گذار باشد .در هرصورت با هرگونه تشخیص گذاری نیاز است که شما برای بهبود شرایط روحی خود به روانشناس مراجعه کنید چون مسیر تعاملی بین شما با مشکل مواجهه شده است و نیاز است که در این مسیر با بررسی شرایط روحی خود و افکار و احساساتی که دارید بتوانید از مسیر ارتباطی بهتری پیش بروید .

اگر این علایم به مدت دو هفته ادامه داشته باشد نیاز است که برای درمان اقدام کنید .

مپتوم‌های هیجانی و انگیزشی

افراد افسرده دچار هیجانات منفی هستند و دیگران آن‌ها را افرادی ناامید، دلسرد، پریشان، ناراحت و اندوهگین می‌نامند. کسانی که دچار اختلال افسردگی هستند حساسند و زود به گریه می‌افتند. گریه‌های آن‌ها طولانی و دوره‌های آن نزدیک به هم است. کم پیش می‌آید که هیجان‌های مثبت و شادمانی در افراد افسرده پدید آید. آن‌ها بی‌انگیزه و کم‌حوصله هستند. حتی به انجام سرگرمی‌ها و کارهایی که تا پیش از افسردگی برایشان لذت‌بخش و شادی‌آور بوده تمایلی ندارند و شادشان نمی‌کند. آن‌ها به گوشه‌گیری علاقه‌مند هستند و تمایلات جنسی آنان نیز به شدت کاهش می‌یابد.

سمپتوم‌های شناختی

افرادی که دچار افسردگی هستند احساس پوچی، بی‌فایدگی و بی‌ارزشی می‌کنند. آن‌ها اعتماد به نفس پایین دارند و  توانایی‌هایشان را دست کم می‌گیرند. افراد افسرده بر این باورند که نمی‌توانند از وضعیتی که در آن هستند بیرون بیایند و هیچ کس نمی‌تواند به آن‌ها برای بهبود کمک کند.

سمپتوم‌های رفتاری

کندی در انجام کارها یکی از ویژگی‌های رفتاری برجسته‌* افراد افسرده است. افراد افسرده در گفت‌و‌گو با دیگران جمله‌های کوتاه و منفی به کار می‌برند. از نظر فعالیت جسمانی سست و غیرفعالند. دوست دارند ساعت‌ها در رختخواب بمانند و همیشه خود را بدون انرژی و خسته می‌دانند. انجام کوچک‌ترین کاری انرژی بالایی از آن‌ها می‌گیرد و در بیش‌تر واکنش‌های جسمانی کند  و کم‌تحرک هستند. افراد افسرده معمولا به تمیزی، بهداشت، پوشش و لباس، و وضع ظاهری اهمیت چندانی نمی‌دهند.

 سمپتوم های فیزیولوژیکی

کاهش یا افزایش اشتها و وزن، یبوست، اختلالات خواب که باعث کسلی می شود، کم خوابی یا پرخوابی،  کاهش برانگیختگی جنسی

البته دقت کنید که در اینجا قصد تشخیص گذاری نداریم اما در هرصورت وقتی شرایط روحی بهم می ریزد نیاز است که برای بررسی آن اقدام کنید .

البته شدت علایم می تواند در افراد متفاوت باشد و قرار نیست که همه یکسان آن را تجربه کنند.
دارای دیدگاه ژوئن 26, 2021 توسط شاید بهرام حرفه ای (760 امتیاز)
از لطف شما سپاسگزارم.
زندگانی شما قرین برکات الهی

راستی ، اون که بی دلیل احساس شرمندگی نسبت به پدرمادرم دارم چی؟؟ . اونم از علائم افسردگیه؟؟؟
دارای دیدگاه ژوئیه 2, 2021 توسط بی نام
نه اون بخواطر فشاریه که ادمای احمق خانواده برات میارن میگن درس نخون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,955 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 222 بازدید
سوال شده اوت 25, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Maryam reza حرفه ای (280 امتیاز)
3 پاسخ 580 بازدید
0 پاسخ 81 بازدید
سوال شده اکتبر 20, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط درسا
...