مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره رایگان رشد قد

61 بازدید
سوال شده ژوئن 28, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Aylin
سلام من دختری 12 ساله هستم تا چند ماه دیگه 13 سالم میشه من قدم 162 سانت هستش البته تا چند وقت پیش 161 سانت بود و با ورزش های کششی و طناب توانستم 1 سانت رشد کنم البته خیلی نکردم من به بلوغ رسیدم آیا امکانش هست قدم تا 170 سانت بشه اگه میشه بگید ممنون میشم
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 28, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آیلین جان

خب با توجه به شرایط سنی که اول نوجوانی می باشد و قد فعلی که خب رشد و قد نرمالی همین زمان هم برای یک خانم هست احتمال رشد بازهم برای شما وجود دارد اما در این مسیر در کنار توجه به تغذیه ، خواب و ورزش و ژنتیک شما نیاز است که در اول به متخصص غدد مراجعه کنید مخصوصا اگر پریودی شما شروع شده است و نوک سینه شما رشد کرده باشد چون این موراد نشان از شروع بلوغ دارد و نیاز است که صفحه رشدی شما بررسی شود تا در صورت باز بودن به شما کمک شود تا بهترین رشد ممکن را داشته باشید .

دختران به طور معمول در یک یا دو سال قبل از شروع قاعدگی دچار یک رشد ناگهانی و سریع قد می شوند. بلوغ در اکثر دختر ها بین سنین ۸ الی ۱۳ سال رخ می دهد و بین سنین ۱۰ تا ۱۴ سال جهش در سرعت رشد را تجربه خواهند کرد.

دختران پس از یک الی دو سال بعد از شروع قاعدگیشان، فقط ۲.۵ تا ۵ سانتی متر افزایش قد خواهند داشت. با این حال، آن ها در طول این مدت به حداکثر رشد قدی خود خواهند رسید. بیشتر دختران در سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی به حداکثر میزان قد خود می رسند.

اگرچه تغذیه‌ مناسب بیشترین اثر را در مراحل رشد دارد، اما از آنجا که سن بلوغ آخرین شانس ما برای داشتن قد بلند‌ تری می‌ باشد، انجام ورزش‌ های مناسب عامل مهم افزایش قد به حساب می‌ آید ( ورزش‌ هایی مثل شنا، بدمینتون، والیبال و تنیس) را باید انجام داد. یک برنامه‌ * ورزشی مناسب می‌ تواند گردش املاح استخوانی را افزایش داده، که این مساله‌ * بسیار مهمی در افزایش قد می‌ باشد. ورزش ترشح هورمون رشد را افزایش داده و در کنار بهبود عملکرد ریه، جذب اکسیژن را افزایش می‌ دهد.

سوء تغذیه در دوران کودکی اثر منفی در رشد قدی دارد. پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع شامل مواد غذایی نشاسته دار مثل سیب زمینی، نان، برنج، پاستا، میوه ها، سبزیجات و مواد غذایی ای که پروتئین بالا دارند مثل گوشت، ماهی، مرغ، حبوبات ، شیر و لبنیات و کنترل دریافت چربی, شکر و نمک مصرفی اهمیت بالایی در رشد قدی کودک دارد.

دریافت کافی برخی از مواد مغذی نیز در افزایش قد موثر است. به عنوان مثال کلسیم یکی از عناصر ضروری در افزایش رشد قدی است؛ کودکان 3-1 سال به 700 میلی گرم، 8-4 سال به 1000 میلی گرم و نوجوانان 18-14 سال به 1300 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. لبنیات بهترین منبع برای تامین کلسیم است. برای جذب کلسیم دریافت ویتامین D ضروری می باشد.

روی، یکی دیگر از عناصری است که برای رشد و افزایش قد لازم است. گوشت قرمز، زرده تخم مرغ و تخمه کدو از منابع غنی از روی می باشد.

ویتامین B۲ نیز در رشد قد از تاثیر زیادی برخوردار است. از منابع خوب آن؛ ماهی، گیاهان برگ‌ سبز تیره، شیر و تخم‌ مرغ.

همچنین برای جذب بهتر مواد غذایی مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب، ضروری می‌ باشد. البته می‌ توان از سبزیجات تازه و آبمیوه‌ های طبیعی فاقد شکر هم استفاده کرد.

ورزش منظم علاوه بر کنترل وزن، تقویت استخوان ها و ماهیچه ها، با ترشح هورمون رشد به رشد قد نیز کمک می کند. تشویق کودکان و نوجوانان به انجام حداقل 1 ساعت فعالیت های ورزشی در روز برای افزایش قد ضروری است. ورزش های کششی نظیر یوگا گزینه مناسبی برای افزایش قد است. بسکتبال، استفاده از میله های پارفیکس و شنا نیز توصیه می شود.

معمولا هورمون رشد در مرحله سوم خواب حدودا 1 ساعت پس از به خواب رفتن، ترشح می شود و بهترین ساعت خواب برای ترشح هورمون رشد از 10 شب تا 4 صبح می باشد.

برخی از مطالعات نشان داده اند که سطح هورمون رشد در افرادی که کیفیت خواب مناسبی ندارند کمتر از سایرین است. درحقیقت موثرین راهکار جهت افزایش ترشح هورمون رشد خواب کافی و با کیفیت مناسب است
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,000 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 364 بازدید
1 پاسخ 356 بازدید
1 پاسخ 362 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 475 بازدید
1 پاسخ 77 بازدید
سوال شده اوت 2, 2021 در مشاوره مذهبی توسط آیلین
4 پاسخ 402 بازدید
سوال شده ژوئیه 6, 2021 در مشاوره مذهبی توسط Aylin
1 پاسخ 101 بازدید
سوال شده ژوئن 13, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ✔️Aylin
1 پاسخ 206 بازدید
سوال شده می 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط رضا
1 پاسخ 121 بازدید
0 پاسخ 111 بازدید
سوال شده اوت 3, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط Safir_paki313 حرفه ای (280 امتیاز)
...