مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلال وابستگی بزرگسالانه

135 بازدید
سوال شده ژوئن 28, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط امیرعلی
باعرض سلام و ادب
بنده امیرعلی هستم و خواهر ۲۳ ساله بنده متاسفانه حدود ۸ سال هست که وارد رابطه عاطفی شده به طوری که تقریبا هیچ اطلاعاتی راجب پسری که باهاش هست نداره یعنی حتی تاریخ تولد پسره هم نمیدونه.
این پسر فقط در لفظ میگه میخوام بیام خواستگاری ولی از طرفی میگه خانوادش قبول نمیکنه و یکم باید صبر کنه و.... و باهمین حرفا دوباره خواهرمو خام میکرد.
بعد از اینکه ماجرا برای والدینم آشکار شد، پدر و مادرم سعی در قانع کردن خواهرم داشتن که تو چطور میتونی به فردی اعتماد کنی که هیچ اطلاعاتی ازش نداری و اون پسر برای خواستگاری به هیچ عنوان پیش قدم نمیشه یعنی تو این ۸ سال نتونسته خانوادشو راضی کنه؟؟؟
از طرفی هم خانوادم نمیتونه از پسره شکایت کنه چون قاضی گفت چون دختر شما به این پسر جذب میشه و صحبت رو دختر شما شروع میکنه لذا تمام اسناد بر علیه شما خواهد بود. البته نمیخوام وارد بحث حقوقی بشم و ادامه صحبت هامو عرض میکنم بله ما هیچ جوره نمیتونستیم قانع کنیم خواهرمو که این رابطه از ریشه اشتباه هست و هر بار با یک دروغی ماجرا رو جمع میکنه ولی بعد از گذشت چند شب دوباره داخل خانواده تنش ایجاد میکنه و بحث دوباره از سر گرفته میشود از این رو چند وقتی هست که هرچقدر هم خانواده ام با دلایل قطعی سعی در قانع کردنش دارن اما اون به سمت واکنش های عصبی و برخورد های فیزیکی اعم از مورد ضرب قرار دادن والدین و جیغ زدن های مکرر و...روی آورده است و تقریبا از کنترل خارج شده است. از شما خواهشمندم راجب این نوع رفتار ها و روابط برای بنده توضیح بدید تا متوجه بشم و لطف کنید بفرمایید باید چه کاری انجام بدم
متشکرم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 29, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا امیر علی

خب اینکه شما و پدر و مادر می خواهید بهترین اتفاق برای خواهرتان رخ بدهد قابل احترام و قابل درک هست اما در این مسیر دقت کنید که خواهر شما 23 سال دارند و این یعنی اینکه یک خانم بالغ می باشند و نیاز است که در احترام به ایشان احساساتی که دارند با او برخورد شود .

اینکه او بدون هیچ گونه شناختی براساس هیجانات و احساسات دوران نوجوانی براساس وابستگی که دارد در این ارتباط به امید آینده و ازدواج مانده است خب بله در مسیر سازنده ای قرار ندارد اما برای اینکه به ایشان کمک کنید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشند و با واقعیت ها کنار بیایند و به آن نگاه کنند و آن را قبول کنند .

نیاز است که در اول به احساسات ایشان احترام بگذارید و برای صحبت ها و نظرات ایشان احترام قائل باشید و کمک کنید تا با مراجعه به روانشناس در این مسیر تصمیم گیری داشته باشند برای کمک به خواهرتان نیاز است که با خود ایشان صحبت کنیم تا بتوانیم کمک کنیم تا واقعیت های موجود را نیز مورد توجه قرار بدهند و در کنار حمایت خانواده این مسیر را طی کنند.
دارای دیدگاه ژوئن 29, 2021 توسط امیرعلی
ممنون و متشکرم از راهنمایی شما.
پاسخ داده شده ژوئن 29, 2021 توسط امیرعلی
ویرایش شده ژوئن 29, 2021
...............
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,464 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 156 بازدید
سوال شده فوریه 11, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط الهه
1 پاسخ 220 بازدید
1 پاسخ 215 بازدید
1 پاسخ 131 بازدید
1 پاسخ 89 بازدید
1 پاسخ 206 بازدید
1 پاسخ 145 بازدید
سوال شده اکتبر 19, 2021 در زوج درمانی توسط alireza
2 پاسخ 210 بازدید
سوال شده مارس 27, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط مهدی
2 پاسخ 297 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط رویا
1 پاسخ 441 بازدید
سوال شده ژوئن 22, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ahch ممتاز (120 امتیاز)
...