مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من از تنهایی میترسم....اما شاید ترس....مقدمه * هر اتفاق هیجان انگیز باشه....

302 بازدید
سوال شده ژوئیه 3, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط للللل
من همیشه تو زندگیم تنها بودم احساس میکنم همین یه ترسی رو در من بوجود اورده انگار ترس از تنها بودن دارم با اینکه خجالتیم اما ادم اجتماعیم عاشق اجتماعم عاشق جمعیت زیادم عاشق اینم با ادمای زیادی در ارتباط باشم و بیزارم از اینکه تنها بمونم همیشه دلم میخاد با کسایی که دوسشون دارم که همیشه هم رفیقامن... وقت بگذرونم گاهی میترسم بهشون وابسته بشم اما کلا از تنهایی میترسم خونوادم از بچگی زیاد بهم محبت نکردن من همیشه تو تنهاییام گریه میکردم و تا الان که هجده سالمه هر وقت دلم میگیره بلند بلند با خودم حرف میزنم و خودمو دلداری میدم تا اروم بگیرم چون با خونوادم خیلی سعی کردم صحبت کنم اما اونا دنیاشون با من خیلی فرق میکنه....و بهم توجهی هم ندارن...شایدم حق دارن...هر چی بزرگتر میشم به این نتیجه میرسم که ادما خودخواهن و شاید اصل زندگی اینه همرو فدای زندگی خودت کنی بگذریم کلا میگم که خیلی تو زندگی توجهی ندیدم و نه تنها عقده نشد بلکه یه عادت شد...که هبچوقت نتونستم احساس کسیو باور کنم و همیشه از اعتماد می ترسیدم هر کی هم خوب بود باور نکردم من فقط با رفیقام حالم خوبه ولی به خاطر کنکور نمیتونم مثل قبل باهاشون در ارتباط باشم از کنکورم نه از قبول نشدنش نه از گمراهی اولش نه از ادامه دادنش نه از سخت بودنش نمیترسم فقط ترسم از اینه که امسال تنهام....و اینو دوست ندارم....الان استرس کنکور گرفتم دارم التماس میکنم که برام‌ مشاور بگیرن....که حداقل تنهاییه کمتر بشه دوستامم گفتن ماهی یکبار همدیگرو ببینیم که میدونم حتی برا خودشونم سخته و زودتر همو میبینم...یعنی امیدوارم.... میترسم....دیگه تایمم همیشه تنهاییه....رفیقامو خیلی کم میبینم....خونوادمو....اما موفقیت....خودخواهی میخاد مگه ن....باید از دلبستگی ها زد....تنهایی چشید... اشک ها ریخت تا بهش رسید....با اینکه از تنهایی میترسم اما میدونم که رسیدن به هدفام....منو خیلی خوشحال تر میکنه....تا کل سال با دوستام باشم...پس شاید منطقی باشه....یکم ناراحتی و تنهایی چشیدن....برای یه سورپرایز بزرگ.....
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 3, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب شما در اوج نوجوانی یعنی 18 سالگی قرار دارد و این بخواهید تایم بیشتری را با دوستان و همسالان خود سپری کنید کاملا طبیعی می باشد اما در این مسیر نیاز است که شما در احترام به احساسات و نیاهای خود و توجه به آنها به اولویت های زندگی خود نیز توجه کنید به این معنا که در زمان فعلی که در مسیر کنکور قرار دارید و خب این کنکور پلی برای استقلال بیشتر در آینده ، رشد شغلی و اجتماعی ، ارتباطات بیشتر و وسیع تر و... می باشد نیاز است که با مشخص کردن اولویت های خود پیش بروید و این اصلا خودخواهی نیست بلکه از شناخت شما می آید که می دانید اولویت زندگیتان چیست و برنامه خود را بر اساس آن مشخص می کنید و در این مسیر بسته به شرایط و موقعیت شما و دوستانتان در مسیر پاسخ به این نیاز نیز پیش می روید .

داشتن انعطاف پذیری و سازگاری از اهمیت زیادی در مسیر رشدی برخودار می باشد و در این مسیر گاهی انسان با شرایط سختی مواجهه می شود که هرچند درد اور نیاز است که با انعطاف پذیری و پذیرش در آن مسیر پیش برود مانند شرایط فعلی که بخاطر بیماری نیاز است که برای مراقبت از سلامت خود و افرادی که آنها را دوس داریم مسیر درسی ، ارتباطی و رشدی خود را مقداری تغییر بدهیم تا بتوانیم نتیجه گیری بهتری داشته باشیم .

در این مسیر پیشنهاد من به شما گذراندن یک دوره مشاوره حضوری یا تلفنی می باشد تا بتوانیم با بررسی رشایط روحی شما و کمک به شناخت بهتر خود احساسات و افکاری که دارید مسیر رشدی بهتری را تجربه کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,399 کاربر

سوالات مشابه
8 پاسخ 2,020 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 1,276 بازدید
0 پاسخ 198 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط متین میلادی حرفه ای (360 امتیاز)
...