مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

میترسم حامله شم

317 بازدید
سوال شده ژوئیه 13, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط فاطمه
سلام امروز متاسفانه واسه واسه اولین بار رابطه داشتم الان میترسم حامله شم . قرص اورژانسی واسم گرفته ولی نمیدونم چطور مصرف کنم خیلی استرس دارم من مجردم ۲۱ سالمع میترسم به خدا اینجا شهر کوچیکیه . فقط بگین چطوری مصرف کنم
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 13, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما فاطمه جان

ببین عزیزم بهتر است در احترام به نیازها و احساساتی که به فرد مقابل دارید به شرایط رابطه نیز توجه کنید روابط دوستی قرار نیست با ازدواج اشتباه گرفته شود و روابط دوستی بهتر است خط قرمزهای خودش را داشته باشید که باعث نشود که شما در معرض آسیب قرارگیرید.

قرص های اورژانسی با نام های مختلف ممکن است وجود داشته باشند در زیر سه نوع ان را توضیح میدهم و شما نیز با خواندن نام قرص و دوز آن می توانید آن را مصرف کنید .

قرص بدون نسخه مای‌وِی

پلن بی وان‌استپ

قرص بدون نسخه پرونتزا

قرص های ضد بارداری دیگر هم می‌توانند مانع از بارداری بشوند، اما درصورتی‌که هر بار بیش از یک عدد مصرف شود. این روش نسبت به مصرف قرص‌های هورمونی لوونورژسترول، اثرگذاری کمتری دارد و باعث ایجاد حالت تهوع در فرد خواهد شد. مصرف برخی از قرص های پیشگیری از بارداری و خرید آنها باید همراه با نسخه باشد. بنابراین قبل از خرید و مصرف، بهتر است از پزشک یا پرستار درباره‌* نوع مناسب قرص ضد بارداری مشورت بگیرید.

لوونورژسترول برای پیشگیری از بارداری است و برای دریافت آن محدودیت‌هایی نظیر حدنصاب سنی و نسخه وجود ندارد. قرص اِلا هم نوعی قرص ضدهورمونی و حاوی اولی‌پریستال است. اولی‌پریستال دارویی ضدهورمونی است که اثرات هورمون‌های کلیدی برای تشکیل جنین را مسدود می‌کند. این قرص را فقط با نسخه می‌توان خریداری کرد.

لوونورژسترول که قرص آن با عنوان لنووُل شناخته می‌شود، به‌شکل موقتی، مانع از آزاد شدن تخمک‌ها می‌شود و باروری را متوقف می‌کند یا باعث جلوگیری از قرار گرفتن تخمک‌های بارورشده در رحم می‌شود. نخوه مصرف قرص اورژانسی به این صورت است که باید یک عدد قرص با دُز مصرفی مشخص استفاده کرد. اثرگذاری لووتورژسترول به زمان مصرف وابسته است. هر چقدر زودتر این قرص خورده شود، امکان پیشگیری از بارداری بیشتر خواهد بود.یک عدد قرص 1/5 میلی گرمی در عرض 120 ساعت ( پنج روز) بعد از نزدیکی توصیه کرده است.در مواردی که از قرص های 0/75 میلی گرمی استفاده شود بایستی اولی در عرض 72 ساعت پس از رابطه جنسی و دومی به فاصله 12 ساعت پس از ان مصرف شود.
دارای دیدگاه ژوئیه 13, 2021 توسط فاطمه
سلام روانشناس عزیز واقعا نمیدونم چی بگم حالم خیلی بده و متاسفانه الان کار از کار گذشته تنها کاری که تونستم بکنن یه دوش بود بدنم خیلی میلزه نمیدونم استرس دارم . من خودم داروخونه نرفتم اون رفت واسم قرص اووسیز ۷۵/. گرفت نوشته لوونورژسترل ۷۵/. چون استرس داشتم و نمیدونستم چیکار کنم یکیشو سریع خوردم .
توروخدا کمکم کنین اومدم خونه عموم اینا عذاب وجدان واسه امتحانام اومده بودم الان فقط حرف اخر بابام تو سرمه که میگفت حواست به خودت باشه :(
لطفا کمکم کن از خودم بدم میاد اینجا خیلی کوچیکه . ما بروجرد هستیم لرستان
دارای دیدگاه ژوئیه 13, 2021 توسط فاطمه
متاسفانه دیر پسامتون رو دیدم الان همون ۷۵ /. رو خوردم کامل . ۱و نیم میلی گرمی بود . من دانشجو ام و میترسم واقعا ولی هیچوقت نمیتونم خودمو ببخشم . متاسفانه وقتی چیزی رو از دست میدی به میفهمی که واسه چیز بی ارزشی چه چیزی رو از دست دادی . متاسفانه از اول تا اخرش همش درد داشتم و الانم درد دارم و اینو هم بگم که الان روز ۵ ام پریودم بود لکه داشتم ولی خیلی کم . نمیدونم واقعا استرس دارم خجالت میکشم . یه نظرتون باید بگم یا نه
پاسخ داده شده ژوئیه 14, 2021 توسط ......
عزیزم به خدا توکل کن

میبخشه همه چی رو .....

واست دعا میکنم ❤
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,060 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,789 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 293 بازدید
سوال شده ژوئیه 31, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط مریم محمدی
1 پاسخ 200 بازدید
سوال شده اوت 28, 2022 در قبل از ازدواج توسط سعید بلوچی نیا
2 پاسخ 246 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2017 در مشاوره خانواده آنلاین توسط طیبه
0 پاسخ 230 بازدید
سوال شده اوت 14, 2023 در آموزش جنسی و زناشویی توسط Amirsem ممتاز (100 امتیاز)
0 پاسخ 170 بازدید
سوال شده Mar 20, 2022 در آموزش جنسی و زناشویی توسط نیلوفر نجفی
0 پاسخ 281 بازدید
سوال شده Mar 20, 2022 در آموزش جنسی و زناشویی توسط نیلوفر نجفی
1 پاسخ 616 بازدید
1 پاسخ 464 بازدید
1 پاسخ 347 بازدید
1 پاسخ 138 بازدید
...