مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

از کجا بدونم تو چه سنی بلوغ شدم

175 بازدید
سوال شده ژوئیه 19, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام ، پسری هستم ۱۶ ساله ، من از سن ۱۲ یا ۱۳ سالگی موهای زیر بغل و آلت داشتم ولی در سن ۱۴ سالو ۱۰ ماهگی که تقریبا میشه همون ۱۵ سالگی در خواب جنب شدم اسمشو کامل بلد نیستم منظورم همون منی هست در خواب و مادرم بهم میگه اصلی بلوغ همون اومدن منی در خواب هست یعنی تو بلوغ دیر رس داشتی حالا میخوام نظر شما هارو هم بدونم
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 20, 2021 توسط یکی ی شخصی
میتونی از * متخصص سوال کنی
اونطوری خیالتم راحت تره
هرجور خودت میدونی
پاسخ داده شده ژوئیه 20, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

تمام سیستم‌های بدن از زمان تولد در حال رشد هستند اما بلوغ، یک دوره تغییرات ناگهانی بدنی است که پس از چند سال خاموشی شروع می‌شود. هنگامی که پسران به سن 10 تا 12 سالگی می‌رسند افزایش هورمون‌های تولید مثل، این سیستم را برای عملکرد بزرگسالی آماده می‌کند.

افزایش ترشح هورمون‌های جنسی به طور کلی به عنوان شروع بلوغ شناخته می‌شود و نهایتا منجر به شروع زندگی جنسی بزرگسالی می‌شود.

LH و FSH روی سلول‌های بیضه تأثیر گذاشته و باعث تولید تستوسترون و پروتئین مربوط با آندروژن می‌شوند. آندروژن به افزایش سطح تستوسترون در بیضه‌ها کمک می‌کند. تستوسترون هورمونی پر اهمیت در تغییرات جسمی و جنسی مرتبط با بلوغ است. با این حال FSH باید به مقدار کافی در تستوسترون وجود داشته باشد تا اثرات آن مشخص شود. علاوه بر افزایش اندازه بیضه‌ها، تستوسترون باعث ایجاد تغییرات دیگری در بدن پسر می‌شود که با بلوغ همراه است.

جنب شدن در خواب نشان از بلوغ شما می باشد اما تنها نشانه بلوغ نیست و همانطور که در بالا توضیح دادم با نشانه های زیادی می تواند همراه شود.

در این مسیر اگر نگرانی وجود دارد بهتر است با متخصص غدد مشورت کنید .

بلوغ در پسران می ‌تواند به خاطر کند بودن سرعت رشد یا تغذیه نامناسب به تاخیر بیفتد. گاهی این تاخیر می ‌تواند به خاطر کم کاری غدد جنسی ایجاد شود. بیضه ها در این وضعیت نمی توانند به اندازه کافی هورمون از خود ترشح کنند. علت این کمبود ترشح می‌تواند یکی از 2 دلیل زیر باشد:

1- کم کاری غدد جنسی اولیه وضعیتی است که در آن بیضه ها توانایی ساخت هورمون های جنسی را ندارند.

2- کم کاری غدد جنسی ثانویه هنگامی به وجود می ‌آید که هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز نتوانند به درستی پیامشان را به دستگاه تولید مثل ارسال کنند
دارای دیدگاه ژوئیه 20, 2021 توسط بی نام
با توجه به اینکه شما گفتین اصلی ترین علت همون جنب شدن هست؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,904 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 186 بازدید
سوال شده اکتبر 3, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 312 بازدید
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط 0889648999 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 28 بازدید
سوال شده سپتامبر 3, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط عایرضا ممتاز (100 امتیاز)
0 پاسخ 245 بازدید
...