مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رابطه در نوجوانی

192 بازدید
سوال شده اوت 3, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط پارمیس
دوباره دسته بندی کردن اوت 3, 2021
ختر ۱۸ ساله هستم تمام فکر و ذکرم هدف و درسمه...به دلیل اسیبی که از رابطه دوستی با پسر در سن کم داشتم، از رابطه و عشق و عاشقی در سن نوجوانی بیزارم! ولی چند روزی میشه که یه پسر ۲۰ ساله که ۱ ساله من رو میشناسه پیشنهاد دوستی داده...از نظر اخلاقی، باید بگم که شناخت کامل تزش دارم و انسان با شخصیت و درستیه...و قصدش از پیشنهاد به من در حد ازدواج در ۳۰ سالگی هستش و کسی رو میخواد که برعکس دیگران که دنبال عشق و حالن، کسی باشه که هواش رو داشته باشه و ... میتونم بگم تنها ادمه درستیه که تو زندگیم باهاش روبرو شدم...اما نمیدونم شروع این رابطه درست هست یا نه! خانوادم هم حساس هستن ولی من سال هاس فقط به فکر درس بودم و واقعا در لحظه زندگی نکردم...منم واقعا هدفم از ورود به رابطه ای هیچگونه خوشگذرانی نیست و فقط دوس دارم ارتباط با انسان جدیدی که جایگاهش متفاوته رو امتحان کنم
خوشحال میشم کمکم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 3, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما پارمیس جان

ببین عزیزم درک میکنم که در این سن تمایل به ارتباط با جنس مخالف دارید و بودن فردی از جنس مخالف در کنارت می تواند با احساسات خوشایندی همراه شود اما در این مسیر اگر واقعیت های بیرونی را حذف کنید خب خودتان را در معرض آسیب بیشتر قرار می دهید .

در اول اینکه تجربه احساس دوست داشتن اصلا بد نیست در کنار اینکه ما اصلا قصد نداریم بگویم این فرد انسان خوبی نیست حتی اگر این شناختی که شما بیان می کنید شناخت دقیقی باشد بازهم تضمینی وجود ندارد که در  سال آینده هردوی شما به زندگی و مسیر ازدواج همانگونه نگاه کنید و بعد شخصیتی و رفتاریتان همین باشد که در زمان فعلی هست پس نمی توان دراین سن برای  سال آینده تصمیم گیری کرد و بیان کرد که هدف ازدواج می باشد .

در مورد دوم اینکه برای ازدواج باید در همان زمان که شرایط آن وجود داشت تصمیم گیری کنید آن هم براساس شناخت در دنیای واقعی .

در مورد سوم اینکه نیاز است که شما خودت اولویت های زندگیت را مشخص کنی چون در هرصورت این روابط با درگیری فکری زیادی همراه می شود و می تواند با کاهش تمرکز بر مسائلی چون درس و هدف هایتان همراه شود .

اینکه انسان نیازی را تجربه کند اصلا بد نیست اما در این موارد بهتر است توجه کنیم که قرار نیست به همه علایق و نیازها در همان زمان پاسخ داده شود.
دارای دیدگاه اوت 3, 2021 توسط بی نام
ممنون از کمکمتون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,206 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 330 بازدید
6 پاسخ 486 بازدید
2 پاسخ 760 بازدید
4 پاسخ 1,017 بازدید
2 پاسخ 235 بازدید
سوال شده مارس 4, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط ملیکا
1 پاسخ 164 بازدید
سوال شده ژوئیه 31, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط امیر حسین
...