مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بلوغ جنسی . رشد قد. جواب بدید

106 بازدید
سوال شده اوت 5, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Alireza
سلام من پسری ۱۴ساله وزنم ۴۰ قدم تو سن۱۳سالگی ۱۴۳ بود تو ۱۴ سالگی ۴اینچ افزایش پیدا کرد الان قدم ۱۴۷ بعد علام بلوغ ندارم مثلا صدام تغییر نکرده زیر بغل مو نیست فقط طرف های الت تناسلی کمی هست  دوستام همکلاسی هام همه به بلوغ رسیدن قدشونم بلند شده  میخاستم بودنم من کی به بلوغ میرسم و چقد قد میکشم
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 5, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا علیرضا

معمولا اولین نشانه بلوغ پسران، بزرگتر شدن بیضه‌ها و نازک و قرمز شدن کیسه بیضه‌ها است. موهای ناحیه تناسلی نیز به تدریج در پایه آلت تناسلی ظاهر می‌شود.

تغییرات جسمی بلوغ برای یک پسر معمولاً با بزرگ شدن بیضه ها و جوانه زدن موهای ناحیه جنب شروع می شود و به دنبال آن رشد بین سنین 10 تا 16 سال (به طور متوسط ​​1 تا 2 سال دیرتر از زمانی که دختران شروع می کنند) رخ می دهد. دست ها و پاها سریع تر از بقیه بدن رشد می کنند. با بزرگ شدن شانه ها و افزایش وزن و عضله، فرم بدن او تغییر می کند.

یک سال (و یا بیشتر) پس از شروع بلوغ و طی چند سال آینده:

آلت تناسلی و بیضه‌‌ها رشد کرده و کیسه بیضه به تدریج تیره‌تر می‌شود. موهای ناحیه تناسلی پسران ضخیم‌تر و مجعدتر می‌شود. موهای زیر بغل آنها شروع به رشد می‌کنند. تعریق پسران افزایش می‌یابد. سینه‌ها ممکن است به طور موقت کمی متورم گردد، که امری طبیعی است و به منزله شکل گیری سینه مردان نیست. پسران ممکن است در خواب دچار "احتلام” شوند. (انزال غیر ارادی منی هنگام خواب).

صدای پسران «شکسته» می‌شود و دائما در حال بم‌تر شدن است. ممکن است طی یک مدت، صدای آنها یک لحظه بسیار بم باشد و کمی بعد بسیار بلند شود. اغلب پسران دچار آکنه می‌شوند، که یک بیماری پوستی است که به صورت انواع مختلف از جمله سرسفید، سرسیاه و لکه‌های پر از چرک به نام جوش و کورک ظاهر می‌شوند. پسران وارد مرحله جهش رشد می‌شوند. افزایش قد آنها به طور متوسط، ۷ الی ۸ سانتی‌متر (۳اینچ) در سال خواهد بود و قد و قامت آنها مردانه‌تر خواهد شد.

اندام تناسلی آنان مانند یک فرد بزرگسال به نظر خواهد رسید و موهای ناحیه تناسلی به داخل رانها گسترش می‌یابد. رویش موهای صورت آغاز می‌شود و پسران می‌توانند موهای ریش و سبیل خود را اصلاح کنند. پسران با سرعت کند‌تری قد می‌کشند و رشد آنها به طور کامل در حدود ۱۶ سالگی متوقف می‌شود. (اما ممکن است بدن آنها همچنان عضلانی‌تر گردد). اکثر پسران تا ۱۸ سالگی، به بلوغ کامل خواهند رسید.

در این مسیر بهتر است که به متخصص غدد مراجعه کنید تا علایم رشدی شما به صورت دقیق بررسی شود.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,296 دیدگاه

2,889 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 358 بازدید
1 پاسخ 351 بازدید
1 پاسخ 184 بازدید
سوال شده ژوئن 27, 2021 در قبل از ازدواج توسط Ki@n
2 پاسخ 124 بازدید
سوال شده فوریه 15, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط اسماعیلی
2 پاسخ 96 بازدید
سوال شده ژوئیه 6, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط hgghhhjk ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 52 بازدید
سوال شده ژوئن 13, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 278 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 191 بازدید
سوال شده نوامبر 18, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...