مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

میخام موضوعی رو به پدر و مادرم بگم

319 بازدید
سوال شده اوت 7, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
من حدودا یک سال هست که با پسری چند ماه بزرگتر از خودم دوست شدم. الان اون به پدر و مادرش همه چیو گفته و یجورایی قصد دارن که بیان خواستگاری. اما من نمیدونم چجوری به پدر و مادرم بگم. آخه سنمون هم هنوز خیلی کم هست راهکار چیه چجوری بهشون بگم
چند باری هم پدرو مادرم فهمیدن که من با اون پسر هستم اما بهشون گفتم که دیگه ولش کردم و اینا.
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 7, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد خب در کنار احترام به احساسات خود نیاز است که به شرایط سنی و رشدی که دارید هم توجه کنید چون اگر بخواهید با نادیده گرفتن این موارد پیش بروید خب می تواند برای هردوی شما مسیر با مشکلات زیادی همراه باشد .

ازدواج موضوع پر اهمیتی می باشد که تنها نمی توان بر مبنای احساسات در این مورد تصمیم گیری کرد .

شما دو نفر بلوغ جنسی را دارید اما کافی نیست ختر و پس باید از لحاظ جسمی به بلوغ برسند. یعنی دختر و پسر توانایی جنسی داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهد دختران در سن ۱۳ تا ۱۴ سالگی اکثراً بلوغ جنسی پیدا می‌کنند و تمام دختران تا سنّ ۱۷ سالگی بالغ می‌شوند. و در پسران نیز از سنّ ۱۴ الی ۱۷ سالگی تماماً بلوغ جنسی پیدا می‌کنند. اولین شرط برای ازدواج همین بلوغ جنسی است که عموماً در دختران در ۱۵ سالگی و در پسران در ۱۶ سالگی حاصل می‌شود. منظور از بلوغ جنسی این است که اندام‌های جنسی دختر و پسر آمادگی مسائل زناشویی داشته باشند.به عبارت دیگر بلوغ جنسی عبارتست از خواسته‌های فیزیولوژیکی و غریزی یک فرد و ازدواج جوابی است

ب ) رشد عقلی

منظور از رشد عقلی، این است که خوب و بد را تشخیص دهد و فهم اداره * یک زندگی را داشته باشد . شاید تعجب کنید از اینکه چنین حرفی بیان می شود؛ اما افراد بسیاری هستند که سنشان بالا رفته، بدون آن که عقلشان به همراه سنشان رشد کرده باشد . برخی از این افراد در سن سی سالگی، مانند یک نوجوان پانزده ساله رفتار می کنند !

رشد عاطفی و احساسی از شرایط لازم برای ازدواج است و دارای محاسن و مزایای زیادی است. از جمله اینکه قدرت محرکه انسان است، عامل اتصال و پیوستگی و تلطیف انسان‌ها و جوامع است، از مهم‌ترین عوامل موفقیت در زندگی زناشویی است. فرد برخوردار از رشد عاطفی، مهار احساسات منفی و مثبت خود را در دست دارد. او در ابراز خشم و ترس ، گریه و شادی ، محبت و غیره در محدوده مورد قبول جامعه عمل می‌کند، نه همانند یک کودک . رشد عاطفی نیز مانند رشد عقلی به سنّ تقویمی نیست، بلکه به میزان یادگیری ، تجارب فرد و از همه مهم‌تر تعامل عاطفی کودک با والدین و دیگر بزرگسالان آموخته می‌شود.

ج ) رشد اقتصادی

این نکته درباره * پسرهاست . منظور از رشد اقتصادی، آن است که پسر بتواند امکانات  زندگی را در اندازه * دختری که می خواهد با او ازدواج کند، فراهم کند؛ البته اگر بتواند این زندگی را به کمک پدر و مادرش هم تدارک ببیند، باز هم مشکلی نیست .

د ) رشد عاطفی

رشد عاطفی را در دو بعد می توان بررسی کرد : اولاً کسی که می خواهد ازدواج کند ، باید از نظر عاطفی به اندازه ای رشد کرده باشد که بتواند طرف مقابل خود را نیز از جهت عاطفی تامین کند . بعد دوم رشد عاطفی ، در مدیریت عاطفه ظهور پیدا می کند .

ه ) رشد اجتماعی

برخی زندگی اجتماعی را درست نشناخته اند و یا توانشان برای تحمل لوازم زندگی اجتماعی، به شدت کم است. با این که اجتماعی زندگی می کنند؛ اما فقط به فکر خود و خواسته هایشان هستند نمی توانند به کس دیگری فکر کنند. زندگی اجتماعی لوازمی دارد- مانند چشم پوشی از خیلی از آرزوها و خواسته ها_ اما این افراد از کوچکترین خواسته هایشان نیز نمی توانند بگذرند. این ها یک کلمه را در زندگی خوب می فهمند و آن هم « من » است؛ فقط « من ». چنین کسی نمی تواند وارد زندگی مشترک شود؛ زیرا در زندگی مشترک بسیاری از خواسته ها را باید به جهت مصلحت خانواده کنار گذاشت

رشد اجتماعی رابطه نزدیکی با رشد عقلی و رشد عاطفی دارد. انسان دارای چهار دنیای اجتماعی است: خانواده ، مدرسه ، شغل و دوستان که فرد را باید از نظر اجتماعی در آن‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار داد. فردی که از رشد اجتماعی برخوردار است روابط اجتماعی (از جمله رابطه بین زن و شوهر) را بهتر درک می‌کند، به دیگران احترام می‌گذارد، حقوق دیگران را محترم می‌شمارد، نقش، وظایف و مسئولیت‌های مربوط به خویش را به نحو أحسن انجام می‌دهد

سعی کن برای ادواج به ودت فرصت بیشتری بدهی تا دوران بلوغ را تمام کنی و بعد از آن در شرایط همان زمان تصمیم گیری کنی.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,280 کاربر

سوالات مشابه
10 پاسخ 1,470 بازدید
23 پاسخ 25,927 بازدید
1 پاسخ 28 بازدید
1 پاسخ 134 بازدید
1 پاسخ 1,846 بازدید
...