مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

صفحات رشد بسته شدن

252 بازدید
سوال شده اوت 7, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
ویرایش شده اوت 7, 2021
سلام پسری 15.9 ساله هستم پند روز پیش از صفحات رشدم ازمایش گرفتم دکتر گفت سن صفحه رشدت 16 سالو 6 ماهه و به صورت نسبی بسته شده یعنی نمیشه هیچکاری انجام داد؟
قد خودم 170 پدرم 173 و مادرم 163 لطفا اطلاعات دقیق رو به من بگید
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 8, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول اینکه خب قد شما که تنها یکی از ویژگی های شما می باشد خب در زمان فعلی هم نرمال می باشد اما خب در این مسیر نیاز است که با پزشک خودتان مشورت کنید و راه های بهبود این شرایط قدی را بررسی کنید و در این مدت بهتر است که به مسائلی چون تغذیه، خواب، و ورزش هم دقت بیشتری کنید تا در صورت احتمال رشد قدی شرایط بهتری را تجربه کنید.

ر بیشتر موارد، قد شما توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود. با این حال، اگر والدین شما هر دو قد کوتاه یا متوسط داشته باشند، به این معنی نیست که شما به همان سرنوشت دچار خواهید شد. قد یک ویژگی چندژنی است، به این معنی که تحت تأثیر طیف وسیعی از ژن‌ها قرار دارد. اگر افراد زیادی در خاندان خانوادگی شما وجود دارند، احتمال دارد که این ژن قد بلند به شما منتقل شده باشد.

هیچ راهی برای محاسبه دقیق قد تا بزرگسالی وجود ندارد. اما می‌توانید از این فرمول ساده برای تخمین پتانسیل قد خود استفاده کنید:

قد پیش بینی شده سانتی متر = (جمع قد والدین شما + ۱۳ اگر پسر هستید یا - ۱۳ اگر دختر هستید) / ۲

پاسخی که می‌گیرید قد پیش بینی شده شما به اضافه یا منهای ۱۰ سانتی متر است. به خاطر داشته باشید که اگر این فقط یک تخمین تقریبی است، اما هنوز هم باید به قد نهایی که شما می‌رسید بسیار نزدیک باشد.

۱. خواب کافی

وقتی صحبت از خواب آرام می‌شود، ناگفته پیداست که این یکی از مهمترین عوامل رشد سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت استراحت شبانه نیاز دارند، ۱۱ ساعت می‌تواند در تقویت رشد سالم بسیار مؤثر باشد.

خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت جدید ایجاد می‌کند. مغز ما هورمون رشد را بطور خاص هنگامی که در چرخه عمیق و آرام خواب قرار داریم آزاد می‌کند؛ بنابراین، اگر خواب کافی ندارید، این امر می‌تواند منجر به تولید مقادیر اندک از HGH شود و از این رو شما را از رشد حداکثر قد باز دارد.

2.

ورزش تنها راهکار شگفت انگیز در بهبود شرایط مورد نیاز برای رشد قد نیست، اما می توان آن را یکی از بهترین و موثرترین راهکارها در این رابطه معرفی کرد. حفظ وزن و تقویت ماهیچه ها به عنوان مهم ترین مزایا ورزش شناخته می شود.

هم چنین با انجام ورزش ها و حرکات ورزشی به شکل منظم می توان شاهد ترشح HGH به میزان مطلوب در بدن بود. تمرینات قدرتی و هم چنین انجام حرکات کششی به ویژه در کودکان، یکی از روش های تقویت عضلات و ماهیچه ها برای آماده سازی فرآیند رشد به شمار می رود.

دوچرخه سوازی و بسیاری از فعالیت های هوازی مانند طناب زدن، از جمله تکنیک های ورزشی موثر برای ایجاد شرایط ایده آل رشد است. یکی از مهم ترین دلایل کاهش قد یا عدم رشد قد در بزرگسالی، ضعف و شکنندگی استخوان ها است. این مشکل با ورزش منظم برطرف خواهد شد.

3.

رژیم غذایی سالم و متعادل، بیش از حد تصور در سلامت جسمی و رشد از نظر قد تاثیرگذار است. پرهیز از مصرف غذاهای ناسالم و خودداری از استفاده چربی های غیر اشباع، انواع نوشیدنی های گازدار و ترکیبات چرب، بهترین انتخابی است که می توان داشت.

رژیم غذایی سالم، تاثیر مثبتی در منحنی و الگو رشد فرد دارد، این در حالی است که رژیم غذایی منفی، در این رابطه تاثیر عکس خواهد داشت. جذب ویتامین ها و انواع مواد مغذی، پروتئین و املاح مورد نیاز بدن برای رشد، تنها در صورت انتخاب رژیم غذایی سالم امکانپذیر است.

گوشت، تخم مرغ و پنیر از جمله ترکیبات مهمی هستند که می توانند باعث تامین ویتامین D مورد نیاز بدن شوند. مصرف منظم این ترکیبات در کنار مواد حاوی روی، یک الگو فوق العاده از نظر تغذیه به شمار می رود.

توجه به منابع غنی از کربوهیدرات، کلسیم، پروتئین و فسفر از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد. افزایش متابولیسم در بدن با انتخاب یک چرخه مناسب از تغذیه در طول روز امکانپذیر است.
پاسخ داده شده نوامبر 23, 2021 توسط اموررر
ببخشید سوال داشتم
از کجا از صفحه رشدتون عکس گرفتین بیمارستان رفتی یا پیش متخصص عکس گرفتی
چون خودم میخوام برم نمیدونم کجا باس برم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,593 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 218 بازدید
سوال شده اوت 12, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط zanyar ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 482 بازدید
0 پاسخ 161 بازدید
2 پاسخ 399 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
1 پاسخ 438 بازدید
سوال شده ژان 14, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 82 بازدید
0 پاسخ 82 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...