مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

افسردگی با زندگی بد

135 بازدید
سوال شده اوت 16, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
درود فراوان من پسری ۱۵ ساله هستم که افسردگی دارم قبلا یک سوال در باره * افسردگیم پرسیده بودم ولی جواب ندادید و گفتم بهتره با جزییات بیشتر توضیح بدم من افسردگی دارم و خیلی تحت فشارم چرا؟؟چند دلیل داره... یک.وضیعت مالی خوبی نداریم که خیلی جاها صدمه بهم زد مثلا من به علت وضع بد مالی چند ماه کلاس زبانم رو نرفتم و از دوستام عقب موندم و خیلی روم فشار هست و به خوبی قبل نمی تونم روی زبانم کار کنم و از طرفی ما یک ماشین آفرود داشتیم که در زمان کرونا که همه جا بسته بود می رفتیم طبیعت که کسی هم نبود که بخوایم ازش کرونا بگیریم و خیلی خوش می گذشت ولی مجبور شدیم برای بدهی های خونه * جدیدمون بفروشیمش و من خیلییی ناراحت شدم و از زمان فروش اون تو خونه موندم و هیییچ جا نرفتم . دو.من اصلا خواب مناسبی ندارم!حالا این چرا؟؟چون هر موقع می خوابم * خواب کابوس مانند می بینم البته من کلا خیلی نترس هستم ولی کابوس هایی که می بینم فرق دارن... مثلا توی خواب همش تحت فشارم!طوری که صبح بیدار می شم خیلی خستم مثلا خواب می بینم کسی ازم در خواست کمک کرده و من کل خوابم رو دارم می دوم یا دارم محاسبه می کنم یا دارم حرص می خورم و آخر خواب چی می شه؟؟به خواطر * تاخیر کوچیک اون فرد جلوی چشمم می میره و خیلی خواب هام به طور عجیبی واقعی به نظر میان و جالبیش اینه که کاملا بر عکس با زندگی واقعیم توی خواب خیلی کم زور و ناتوان هستم و به خاطر همین سعی می کنم تا می تونم کم بخوابم ولی آخرش باز به همون خواب ولی طور دیگه ای ختم می شه . سه.مادر پدرم!!! پدر و مادرم رو خیلی دوست دارم ولی کلا اونا خیلی دوست دارن منو اذیت کنن چراشو نمی دونم ولی سر هرررر چیزی با من بحث می کنن و خیلی روی اعصابمه . این از دلایلی که من زیر فشارم . من کلا زیاد آهنگ گوش می دم و پیانو می زنم و از وقتی که افسردگی گرفتم کلا بیشتر به سمت آهنگ های غمگین کشیده شدم. من هر روز اندازه * دیدن صد تا غروب دلگیر احساس های بد بهم دست می ده . احساس می کنم راه خاتمه دادن به این احساسات فقط خود کشی هست ولی هیچ وقت وژدانم اجازه * همچین کاری به من نداده .من توی خانواده * پر جمیعتمون دارای کم ترین ارزش برای خانواده هستم و هیچ مشکلی باهاش ندارم و به هر قیمتی باهاش کنار میام .ولی این اواخر خیلی اذیت شدم . و این که من قبلا زندگی خیلی خوبی داشتم ولی از نه سالگی به بعد زندگیم آروم آروم بد تر شد تا به این جا رسید . این رو هم بگم که من برای فرار از احساسات بد زیاد با گوشی بازی می کنم یا توی شبکات اجتماعی مختلف می گردم. من اوایل افسردگیم توی مغزم خیلی شلوغ بود همیشه * خدا سر دو تا انتخاب مختلف توی کله * من دعوا بود انگار قلبم * چیزی می گفت مغزم * چیز دیگه و این قدر این ادامه داشت تا آخر این که الان در باره * هیچ چیز خاصی نمی تونم تصمیم خوبی بگیرم کاملا مغزم خاموش شده و معلوم نیست همین الان زندم یا نه؟!خیلی ممنون می شم کمک کنید.
3 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 16, 2021 توسط فاطمه
سلام دوست عزیز جالبه احساس افسردگی واسه * همه * ادما میره . بزار داستان زندگیم رو واست بگم تا بفهمی افسردگی واقعی چیه . من دخترم و الان ۲۲ سالمه وقتی ۵ سالم بود مادرم از پدرم جدا میشه و ازدواج میکنه اونم به خاطر خوشگلی زیادش حرف زیاد پشت سرشه . خلاصه من تا ۱۰ سالگی پیش مادربزرگم اینا بودم مادرم پدرم رو واسه مهریه زندان انداخته بود پدرم کامل شکست خورد توی زندگیش و همه دارایش رو از دست داد و معتاد شد بعدش پدرم با زن بابام ازدواج کرد اون معلم بود بعدش یه چند سالی باز زندگیمون بهتر شد بابام کار میکرد و سر هم دستمون به دهنمون میرسید ولی اونقدری درامد نداشت که باهاش بشه خونه یا ماشین خرید . در اصل پدرم کارگر هستش . خلاصه تا اینکه ۱۸ سالم بود مامانم با پیغام به واسطه یکی از فامیل هامون به من اومد سمتم و منم دیدمش همون دفعه * اول . قسم میخورم که همون یه بار بود ولی بلایی سرم اوردن که قابل گفتن نی زن بابام به دروغ به بابام و خانواده ش گفت که معلماش گفتن یه خانمی میاد و میبینش همیشه و خیلی تهمت های دیگه . اینقدر فشار عصبی روم بود اینقدر اذیتم میکردن که باورت نمیشه  منم چون کمبود محبت داشتم سمت مادرم رفتم و درصورتی که هیچ شناختی ازش نداشتم . زن بابام چون باردار نمیشد همیشه میگفت من بچه خودمو میخوام و از این حرفا .... حتی خونوادش هم اجازه نمیدادن که اسمم رو توی شناسنامه ش بزنه تا اینکه به دلیل فشار های عصبی زیاد دو بار معده م خونریزی کرد و کیست تخمدان خیلی درستی داشتم که ترکید و خون ریزی زیاد داشتم و دکتر زنان هم واسم امپول فشار تزریق کرده بود اونم دوتا اخرش هم این شد که سمت راست بدنم کامل فلج شد چیزی که دکترا اصلا دلیلش رو هم نمیدونستن . ابروم رفت از درس و مدرسه و دیپلم و امتحانات نهایی و همه چی جا موندم . البته ۳ ماه بعد خوب شدم ولی چون از همه چی زده شده بودم تظاهر به خودم نشدن کردم که ابروم رفت و همه فهمیدن و فکر میکردن که اصلا مریض نشدم . خلاصه ما زیر  خونه پدربزرگم اینا بودیم تا اینکه زن بابام خونه خرید واسه خودش و ما هم اونجا رفتیم اما بعدش چنان اذیتم میکرد که نگو .اجازه نمیداد وسایلم رو توی کمد بزارم اصلا بهش میگفتم در حموم نمیبنده درستش کنین میرم حموم یه دفعه باز میشه بعد گفت این به سر تو و بابات زیاده . پدرم هم که اصلا بهش توجه نمیکردم تا سرحد مرگ رفت و برگشت معده ش مث یه کیسه کامل سوراخ شده بود دکترش میگفت البته و به مرور هم کل رودش رو سوراخ کرده بود که دکترا مجبور شدن ۷۵ درصد معده ش و مقداری از روده ش رو بردارن توی همین روزا بود که با زن بابام حرفم شد و از خونه انداختم بیرون از توی تراس کل وسایلم رو پرت کرد توی حیاط جلو همه همسایه ها ابروم رفت الانم اومدم خونه عموم اصلا هم راحت نیستم خجالت میکشم اینا هم خسته شدن و به روم نمیارن . متاسفانه بابام توانایی و اختیار هم نداره که ازم دفاع و طرفداری کنه متاسفانه رشتم تجربی بود و کنکور قبول نشدم دانشگاه ازاد شرکت کردم اما فقط ترم اولش رو چون شهریه م زیاد بود . یکی از فامیلامون چنتا دی وی دی کنکور بهم داد ولی من کامپیوتر یا لب تاب هم ندارم که لااقل بشینم و درس بخونم
پاسخ داده شده اوت 16, 2021 توسط فاطمه
سلام دوست اگه میخوایین با مشاور صحبت کنین میتونی با کد ۱۴۸۰ تماس بگیری توی هر شهری که باشی میتونی با مشاورای شهرتون صحبت کنی و اینو هم بگم که ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی هستش و هیچ هزینه ایی نداره من خودم قبلا تماس میگرفتم و خیلی کمک کننده بودم اگه هم خیلی ضروری بود میتونی با ۱۲۳ تماس بگیری اورژانس اجتماعی . ولی ۱۴۸۰ همه جور مشاوری داری حتی اعتیاد و اینکه هزینه ایی هم نداره تنها هزینه میتونه همون پول شارژی باشه که استفاده میشه موفق باشی .
اگه مشکلت رفع شد خوشحال میشم با یه صلوات واسه سلامتیم جبرانش کنی ❤
پاسخ داده شده اوت 16, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر نیاز است که شما به روانشناس مراجعه داشته باشید چون تا زمانی که افکار و احساسات شما را بررسی نکینم نمی توانیم در این مسیر به شما کمکی کنیم و درمان چیزی نیست که یک راحل کلی بدهیم که ایجاد درمان کند و نیاز است که به متخصص مراجعه کنید .

این تغییرات و بالا و پایین ها در زندگی و شرایط اقتصادی یک امر معمول می باشد و شما نیاز است که در این مسیر انعطاف پذیری داشته باشید چون قرار نیست از دست دادن چیزی برای همیشه باشد شما ماشینتان را مثلا از دست داده اید برای بدست اوردن خانه ای بهتر و در کنار اینکه خب شما می توانید برای خواسته های خودتان تلاش کنید و در آینده خودتان به خواسته هایی که دارید برسید

این افکار و احساسات تکراری به دلیل شناخت ناقص شما از خودتان می باشد در کنار اینکه می تواند نشان از نشخوارهای فکر هم داشته باشد که بی ارتباط به شرایط روحی شما نیست.

به توجه افراطی ذهن به یک رویداد و تمرکز بیش از حد بر چرایی‌ها و نکات منفی علت آن اتفاق، نشخوار ذهنی گفته می‌شود. نشخوار فکری نوعی گفتگوی درونی است؛ شکل ابتدایی گفتگوهای درونی برای یادگیری زبان و تقویت قدرت فکر کردن در کودکی صورت می‌گیرد. با رشد فرد و ارتقا سیستم عصبی و مدارهای مرتبط به تفکر، گفتگوهای درونی بر اساس سبک‌های تربیتی و نوع تجربیاتی که افراد پشت سر می‌گذارند، رشد پیدا می‌کنند.

گفتگوهای درونی گرچه همان فکرهای درونی شما هستند اما همیشه این فکرها مفید و موثر واقع نمی‌شوند. اگر تمرکز ذهن بیشتر بر جنبه‌های منفی اتفاقات باشد و یا شامل یادآوری مکرر خاطرات منفی شود تبدیل به نشخوارهای ذهنی می‌شود. نشخوارهای ذهنی نوعی توجه بیش از اندازه نسبت به رویدادهای گذشته است. فرق نشخوار فکری با نگرانی در این است که نگرانی‌ها یا همان استرس‌ها و اضطراب‌ها معطوف به رویدادهای آینده‌اند. کسی که نشخوار ذهنی دارد فقط به جنبه‌های انتزاعی یا فلسفی اتفاقات گذشته فکر می‌کند یعنی به چون و چرایی‌ها، فارغ از اینکه به بررسی راهکارهای حل آن در زمان حال بپردازد.

وقتی افکار را می‌نویسید یک امر ذهنی را به عینی تبدیل می‌کنید. این فرآیند امکان کنترل بیشتر افکار را فراهم می‌کند. وقتی می‌نویسید اولین اتفاقی که می‌افتد این است که تعداد افکاری که ذهنتان را مشغول کرده کمتر از چیزی است که تصور می‌کردید و در مرحله بعد عینی شدن آن‌ها باعث می‌شود آن‌ها را به بزرگی که قلمداد می‌کردید نبینید و اغلب این تبدیل ذهن را خود به خود به دنبال راه حل گشتن وا می‌دارد البته دقت کنید که این درمان نیست اما کمک می کند تا افکار شما با تفکر همراه شود.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,913 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 97 بازدید
1 پاسخ 261 بازدید
1 پاسخ 356 بازدید
2 پاسخ 393 بازدید
2 پاسخ 101 بازدید
سوال شده سپتامبر 2, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط دلناز
1 پاسخ 100 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
2 پاسخ 133 بازدید
1 پاسخ 223 بازدید
0 پاسخ 103 بازدید
سوال شده دسامبر 1, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
...