مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فکر های بد ذهن من

388 بازدید
سوال شده دسامبر 16, 2017 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط شیرین
سلام مدتیه که فکرای بدی تو ذهنم میادو متاسفانه هر فکر بدی به ذهنم میاد برام اتفاق میفته مگه اینکه سعی کنم خنثی کنم یا دعا کنم اتفاق نیفته.مثلا بشنوم از کسی که تصادف کرده با خودم میگم ما چرا تصادف نمیکنیم.بعد با خودم میگم خب مثلا یه نفر که تصادف کرده پولداره هر وفت منم پولداری شدم بعد نمیدونم چه جوری بگم که متوجه بشید.اما تصادف و بعضی اتفاقات کوچک اشکالی نداره اما فکرای بدتر و دردناک تر به ذهنم میاد و با خودم میگم چرا برای ما اتفاق نمیفته و بعد ساعتها خودم توجیه میکنم که دلیلش اینه و اونه... نمیدونم افسرده شدم از استرسه... کسی میتونه راهنماییم کنه؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 16, 2017 توسط مشاور
گاهی اوقات میتوان جلوی به جود آمدن افکار منفی را گرفت آن ها باید به یک روش سالم و مناسب اداره شوند بیشتر این افکار ناشی از نگرانی برای اتفاقاتی هستند که در گذشته به وقوع پیوستند و از میان رفتند یا نگرانی درباره * آینده نزدیک و یا حتی نگرانی درباره چند دهه * گذشته * زندگی و اتفاقاتی که برای شما افتاده است ریشه * افکار منفی شما هر چیزی که باشد شما باید بدانید که شما و افکارتان یکی نیستند.
دارای دیدگاه سپتامبر 1, 2019 توسط حنا
سلام من یک سال پیش در اینیستا یک تصوبر را دادم که همش به هش فکر میکنم خسته شدم وقتی خودمو سر گرم میکنم این مشکلو ندارن
پاسخ داده شده سپتامبر 15, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده سپتامبر 23, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید این حالت هایی که شما می فرمایید همه مربوط به نشانه های اضطراب و وسواس است که وجود دارد و البتع وسواس فکری هم زیر بنایی اضطرابی دارد که باید توجه داشتع باشید و در نظر بگیرید که به خاطر شرایطی است که برای افراد ایجاد شده است  .
اینکه زنجیره افکار ناکارامد خود را شناسایی کنید و در صدد درمان باشید مساله بسیار مهنی است و طبیعتا کاملا به خود شما بستگی دارد که چطور با شرایط برخورد داشته باشید و بخواهید که مسائل رفع شود ..
اکنون شاید به نظر شما غیر منطقی باشد که بخواهید با حادثه ای مقابله کنید و شرایطی را بهبود ببخشید ولی وقتی درمان شناختی شروع شود و روی زنجیره افکار شما کار شود کم کم متوجه می شوید که شرایط بهتر خواهد شد
منتعی باید حتما معتقد باشید که بهبودی حاصل می شود و مشکل حل می شو اگر قرار باشد واقعا به مساله رسیدگی شود و مساله حل شود
درمان بسته به شدت افکا متفی است..اگر شدت زیادی داشته باشد که منجر به انجان ایینی شود که شما برای باطل کردن افکارتون اون ایین رو انجام بدید طبیعتا  شرایطی ایجاد می شو که   شما نمی توانید درست تصمیم بگیرسد و از همه اهدافتون دور خواهید شد و به تبع با مشکلات زیادی مواجه می شوید که خب اکنون باید همه این مواردی که ایجاد می شود را در نظر بگیرید ..
اکنون درمان های روانشناختی وسواس بسیار موفق هستند و نقش خوبی دارند که می توانید
استفاده کنید به هر حال جای نگرانی نیست و امیدوارم خوشبخت باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
دارای دیدگاه ژوئیه 22, 2019 توسط سارا
منم همينجوريم از افكارم مي ترسم افكار مسخره فقط هم مرگ و اين حرفا تو ماشين مي شينم مي گم ممكنه يه ثانيه ديگه بميرم چجوري جولوشو بگيرم خستم كلا همش فك مي كنم قراره عزيزام بميرن فقط اضطراب دارم
دارای دیدگاه سپتامبر 1, 2019 توسط ح
یعنی باید خودم از این فجر لبرون بیام یعنی خودم باید تلاش کنم که این فکر فراموش بشه
دارای دیدگاه سپتامبر 1, 2019 توسط ح
دلم میخواد خودم این مشکلو حل کنم
دارای دیدگاه سپتامبر 1, 2019 توسط ح
نمایش از نو Mar 4, 2020
یعنی اصلا مشکلم مربوط به افسردگی یا دیوانگی نیست
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,998 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 108 بازدید
2 پاسخ 243 بازدید
سوال شده فوریه 6, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط مهشید
2 پاسخ 176 بازدید
6 پاسخ 796 بازدید
2 پاسخ 463 بازدید
1 پاسخ 184 بازدید
2 پاسخ 265 بازدید
سوال شده Mar 29, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ناشناس
2 پاسخ 246 بازدید
2 پاسخ 1,653 بازدید
3 پاسخ 503 بازدید
...