مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دیگه بریدم از این همه کتک و بددلی تو رو خدا جواب بدین

311 بازدید
سوال شده اوت 28, 2021 در زوج درمانی توسط فاطمه کاظمی ممتاز (120 امتیاز)
۲۱ سالمه متاهلم، وقتی مجرد بودم و ۱۶.۱۷سالم بود همه دوستام ازدواج میکردن و من حسرت میخوردم همش میگفتم * روزیم قسمت من میشه ازدواج کردم بالاخره برام عروسی نگرفتن چون مادرشوهرم گفت عروسمون قیافش خیلی مناسب نیس در حدی نیس که به نمایشش بزاریم عروسی نگرفتن برام و حسرت پوشیدن لباس عروس تو دلم موند حالا شوهرم از من خیلیم سر نیس اما هی میکوبه تو سرم و میگه بچه دار بشیم اما من قبول نمیکنم و یکی دیگه رو بدبخت نمیکنم انقد کتکم میزنه که کل بدنم کبوده امشبم گفت ک گوشی لمسیتو میفروشی برات یه ساده میخرم یه شغل خوبم پیدا میکنی من نون مفت به کسی نمیدم خیلی دلم گرفت خونه بابام بهترین جا بود ولی حالا دیگه نمیخام برگردم اونجا چون دوست ندارم تو شهرستان مهر طلاق تو شناسنامم بخوره دانشگاه نذاشت برم گفت میری به فساد کشیده میشی همش تو خونم صبح ها در رو روم قفل میکنه میره عصر میاد اگه شلوارمو عوض کنم منو کتک میزنه و میگه کی اومده حق حموم رفتن ندارم باید وقتی خودش هست برم پیش مشاورم نمیاد خودمم تنها نمیتونم چون همیشه در روم بس بخدا نه داستانه نه رمان قسم میخورم عین واقعیته امیدوارم یکی جواب بده ‌که بتونم بیام بخونم
3 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 28, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما فاطمه جان

قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما عزیزم دقت کن که شما در این مسیر نیاز است که واقعیت های موجود را در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

 1. شما بیان می کنید در 17 سالگی دوست داشتید ازدواج کنید خب این اصلا چیز بدی نیست و این هیجانات در نوجوانی یک امر طبیعی هست و بهتر است که تصمیم گیری در مورد ان را به بعد از دوران نوجوانی اختصاص بدهید چون اگر براساس این هیجان بخواهید تصمیم گیری کنید ممکن است که موضوع شناخت را نادیده بگیرید و یا فکر کنید که می توانید فرد مقابل را تغییر بدهید و بیشتر بر پیاخ خیالپردازی تصمیم گیری کنید .

2. شما به موارد پر اهمیت توجه نکرده اید اینکه این آقا با حرف مادرشان حاضر شده اند که عروسی نگیرند و در این مسیر استقلال لازم را برای تصمیم گیری نداشته اند خب موضوع پر اهمیتی بوده است در کنار اینکه این برخورد مادر ایشان نشان از این داشته است که شاید هنوز خانواده رضایت به این ازدواج نداشته اند و خب این موارد می تواند بر روند زندگی مشترک تاثیر زیادی بگذارد .

3. اما در زمان فعلی موضوع اصلی دقت به واقعیت های فعلی زندگیتان می باشد شما بیان می کنید که همسرتان شما را کتک میزنند، در را موقع خروج قفل میکنند، ازادی عمل و درس خواندن ندارید، کوچک ترین رفتارهای شما چون حمام کردن یا لباس عوش کردن با شک و سوء ظن همراه می باشدو... خب عزیزم همه این موارد می تواند در کنار هم نشان از اختلال پارانوئید داشته باشد به این معنا که این افراد با این بعد شخصیتی با شک و سوء ظن زیادی نسبت به اطرافیان مخصوصا شریک عاطفیشان خود را نشان می دهند و رفتارهای همراه با خشم و پرخاشگری زیادی دارنند.

اما موضوع مهم این است که خب زندگی در یک شهر بزرگ اما بدون آزادی و با شرایط زندگی شما برایتان چه سازندگی دارد که بر روند تصمیم گیری شما تاثیر می گذارد؟ دوم یا اینکه فکر می کنید تا چه میزان زمان دیگر می توانید در مقابل همسرتان مقاومت کنید برای داشتن فرزند و یا از نظر روحی برای خودتان این مسیر زندگی چه آسیب و فوایدی دارد؟ در هرصورت شما شناخت لازم را نسبت به همسرتان دارید و نیاز است که در این مسیر برمبنای واقعیت ها تصمیم گیری کنید .

عموما افرادی با این بعد شخصیتی در مقابل درمان مقاومت نشان می دهند و به همین دلیل هم اگر شما از همسرتان بخواهید باهم به روانشناس مراجعه کنید احتمال همراه ایشان با شما کم هست و حتی ممکن است که واکنش نشان بدهند.
پاسخ داده شده اوت 28, 2021 توسط غلام
فقط راهش طلاقه ..افرین ک بچه نیاوردی..مهر طلاق و شهرستان و این خزعولاتو بذار کنار طلاق بگیر این ادم اسیر میخواد ن زن
دلت ب چی خوشه
تا جوونی طلاقتو بگیر پسفردا یکی بهتر میاد میگیردت اون موقع هم تجربه داری هم عقل
دیگه تو این جامعه طلاق چیز بدی نیست
پاسخ داده شده اوت 29, 2021 توسط Mahdi
سلام
تنها راه و بهترین راه طلاقه
اینکه مهر تو شناسنامت بخوره هیچ ایرادی نداره
اگه خودت آسیب ببینی بهتره؟
طلاقت رو بگیر
و حتما هم مهریت رو بگیر حتما بگیر
درسته مهریه واست دیگه زندگی نمیشه ولی باید مهریت رو ازش بگیری تا * درسی هم واسه اون بشه.
تازه 21سالته اصلا هم نگران نباش خدا بزرگه این همه سختی بعدش حتما آسونیه
طلاقت رو بگیر ان شاالله خوشبخت بشی.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,812 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,302 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 431 بازدید
2 پاسخ 481 بازدید
1 پاسخ 123 بازدید
سوال شده سپتامبر 7, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...