مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام دختر من همیشه نمراتش عالی بودند ولی سال پیش که دهم بود

168 بازدید
سوال شده سپتامبر 7, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
اصلا درس نمی خواند و همش تقلب می کرد و معدلش هم نزدیک نوزده شد و کلی گریه کرد اصلا انگیزه دیگه نداره درس نمی خونه ولی نگران کنکور و یازدهمش هست می خواستم معلم خصوصی بگیرم اما همسرم لج کرده میگه من یه قرون برای این دختر خرج نمی کنم  کسی که برای خودش ارزش قائل نیست من باشم آرزو می کنم همه * درساتو بیفتی اون وقته که  من هی بشینم بهت بخندم آخرشم میشی خانه دار کلفت تو خونه * شوهر اونوقت اون هی بزنه تو سرت هی بهت دستور بده الان شاید تو توی دلت بهم بخندی و ازم متنفر بشی اما اون موقع من هی بهت می خندم و ازت متنفر بشم بعدش که دعوا تموم شد دخترم توی اتاقش و بود و توی اشکاش داشت غرق می شد منم رفتم بقلش کردم یه ذره هم تقصیر خودش بود ولی واقعا همسرم نباید اینارو می گفت می ترسم دخترم افسرده بشه حالا تو اتاق وقتی تو بغلم بود گفت همه چی باشه ولی نامردا من که شما رو بیشتر از خودم دوست دارم اون‌وقت منم باهاش اشک ریختم میشه بگید برای خوب شدن حال دلش و درس خون شدنش چی کار کنم دخترم قلبش درد گرفته بود خیلی نگرانش بودم حالا من باید چی کار کنم دخترم دو تا از تار موهاش سفید شده از حرص خوردن و اینکه اگه میشه بگید با عصبی بودن همسرم چی کار کنم
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 7, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای فرزندتان قابل احترام هست اما عزیزم دقت کنید که تفاوت زیادی بین معدل 19 و 20 وجود ندارد که شما بخواهید این میزان واکنش به شرایط درسی او نشان بدهید هر فردی ممکن است به دلیل شرایط متفاوتی از نظر درسی مقداری افت کند برای دختر شما نیز ا شرایط کرونا و غیر حضوری شدن مدارس گرفته تا شرایط سن بلوغ و حتی مسیر ارتباطی شما و دوستان و... می تواند در این شرایط درسیش تاثیر داشته باشد .

در این مسیر بهتر است که در مورد شرایط درسی او اگر می خواهید با همسرتان مشورت کنید زمانی باشد که دخترتان حضور نداشته باشد تا او از مشاهده این واکنش ها جلوگیری شود .

در این مسیر این میزان سرزنش و تحقیر هیچ کمکی به او نمی کند بلکه نیاز است که شما و همسرتان با او همراه باشید و شنونده خوبی باشید تا او بتواند در شرایط روحی بهتری مسیر رشدی خودش را ادامه بدهد .

دقت کنید که قرار نیست ارزش دختر شما برای شما و همسرتان تنها براساس شرایط درسیش باشد پس بهتر است بدون قید و شرط او را دوست داشته باشید .

در این مسیر بهتر است که احساسات خودتان را بیان کنید و با همسرتان زمانی که فرزندتان حضور ندارد بدون سرزنش و به دنبال مقصر بودن صحبت کنید تا در ارامش و با بیان احساسات و نگرانی های خودش به دخترتان با او همراه شود .

در هرصورت شرایط دختر شما به میزانی نیست که نیاز به کلاس خصوصی و یا بتوان ان را افت در نظر گرفت بلکه با مقداری پتشکار و بهبود شرایط می تواند نتیجه گیری بهتری داشت.

در این مسیر اگر شرایط روحی دخترتان با مشکلی مواجهه می باشد نیاز است که به صورت حضوری او را به روانشناس ارجاع بدهید .

در مورد همسرتان نیز اگر این سبک رفتاری همیشگی می باشد بهتر است که بدون سرزنش و تحقیر و یا به دبنال مقصر گشتن باهم همراه شوید و به روانشناس مراجعه کنید در هرصورت شماها به عنوان یک خانواده رفتارهایتان بر یکدیگر تاثیر می گذارد.
پاسخ داده شده سپتامبر 8, 2021 توسط کنکوری
سلام آبجی بنظرم بهترین کار و موثرترین اینه ک ببرش پیشه یه مشاور روحی روانی،یا اینکه مشاور تحصیلی فقط برا روحیه زندگی و انگیزه بنظرم خیلی تاثیر گذاره توشهرتون پرس و جو کن ببین کدوم مشاور خوبه.کنکوری
دارای دیدگاه سپتامبر 8, 2021 توسط .
من خودم کنکوری پسر هستم  سال قبل ک کرونا اومد نابود شدم از نظر درسی کنکورمو خراب کردم،خیلی حرف شنیدم خیلی توسری خوردم هیچکس رو هم نداشتم ک باهاش دردو دل کنم اما الان ک سال دومه بهتر شدمه،خیلی حرف شنیدم خیلی....اما چاره ای جز صبر و گذشت زمان نداشتم تا اینکه الان بهتر شدمه
دارای دیدگاه سپتامبر 11, 2021 توسط بی نام
خیلی ممنونم ...........
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,445 کاربر

سوالات مشابه
...