مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

احتمالا افسردگی و درونگرایی شدید

134 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ali
ویرایش شده سپتامبر 15, 2021
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 15, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب این مواردی که بیان می کنید می تواند نشان از افسردگی داشته باشد اما ارتباطی به درون گرایی ندارد و اگر این احساسات را بیش از دو هفته تجربه می کنید نیاز است که به متخصص مراجعه کنید تا بتوانیم با بررسی شرایط روحی شما در این مسیر کمک کنیم تا با بهبود شرایط روحی مسیر رشدی خودتان را طی کنید .

دقت کنید که این اشتباه افراد زیادی هست که درون گرایی را یک ضعف می دانند در صورتی که خب اگر براساس این تقسیم بندی بخواهیم پیش برویم درون گرایی و برون گرایی هیچ کدام نه ضعف و نه ویژگی منحصر به فردی نیست یک نوع تقسیم بندی براساس یک دیدگاه خاص می باشد در کنار اینکه عموما مردم در میانه این دو سر طیف قرار دارند .

علاقه بیشتری به سکوت دارند و در جمع های اجتماعی ملاحظه گر هستند ، بااین همه ،مهم است بدانید که افراد خجالتی با افراد درون گرا یکی نیستند. افراد درون گرا می توانند در موقعیت های اجتماعی خجالتی و یا دستپاچه و مضطرب شوند,اما همیشه این طور نیست علاوه بر این، درون گرا بودن به معنی ضد اجتماعی بودن نیست.

رونگرا ها تمایل دارند ساکت تر ، کم حرف تر و بیشتر درون نگر باشند. بر خلاف برون گرایانی که از تعاملات اجتماعی انرژی می گیرند ، افراد درونگرا مجبورند در موقعیت های اجتماعی انرژی زیادی مصرف کنند. افراد درونگرا اغلب بعد از شرکت در مهمانی یا گذراندن وقت در گروه زیادی از افراد، به وسیله * گذراندن یک دوره زمانی تنهایی ، به “شارژ شدن مجدد” نیاز پیدا می کنند اما در صورت نیاز می توانند ارتباطات لازم را با اطرافیان خود ایجاد کنند.

مطمئناً درونگرایان زیادی وجود دارند که از نظر اجتماعی کم حرف و غیر معاشرتی هستند و ترجیح می دهند در خانه بمانند و کتاب بخوانند نه اینکه به یک مهمانی بزرگ بروند ، اما درونگرایان زیادی نیز هستند که از معاشرت لذت می برند. حتی ممکن است تعجب کنید اگر بفهمید بسیاری از افرادی که فکر می کنید “اجتماعی و معاشرتی” هستند در واقع کاملاً درونگرا هستند

به عنوان یک درونگرا ، تصور شما از یک زمان خوب ، یک بعد از ظهر آرام برای خودتان است تا از سرگرمی ها و علاقه های خود لذت ببرید. چند ساعت تنها بودن با یک کتاب خوب ، یک پیاده روی آرام در طبیعت یا تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان، روشهای خوبی برای کمک به شما در شارژ شدن و انرژی گرفتن است.

این بدان معنا نیست که یک فرد تقریبا درونگرا می خواهد همه اوقاتش را تنها باشد. بسیاری از درونگرا ها عاشق گذراندن وقت با دوستان و تعامل با افراد آشنا در موقعیت های اجتماعی هستند. نکته کلیدی که باید به خاطر بسپاریم این است که بعد از یک روز طولانی فعالیت های اجتماعی ، یک فرد درونگرا احتمالاً می خواهد برای تفکر ، تأمل و شارژ مجدد به مکانی آرام برود. اگر تصور شما از یک زمان خوب ، چند ساعت تنها بودن است ، ممکن است درونگرا باشید.

همه این موارد نشان می دهد که افراد زیادی با این برچسب ها مانند شما با تقسیم بندی خود اشتباه متوجه این موارد می شوند پس بهتر است اگر با مشکلی مواجهه هستید به متخصص مراجعه کنید و تشخیص گذاری را بر عهده متخصص بگذارید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,002 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 216 بازدید
2 پاسخ 129 بازدید
0 پاسخ 102 بازدید
سوال شده دسامبر 1, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 295 بازدید
1 پاسخ 260 بازدید
0 پاسخ 97 بازدید
سوال شده اوت 13, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 241 بازدید
2 پاسخ 98 بازدید
سوال شده سپتامبر 2, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط دلناز
1 پاسخ 333 بازدید
...