مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

همسر دو قطبی

153 بازدید
سوال شده سپتامبر 16, 2021 در زوج درمانی توسط بی نام
سلام .خانم‌م‌رو بردم مشاوره و روانپزشک به علت اینکه طلاق میخواست بی دلیل،روانپزشک گفت دوقطبی و اختلال نمایشی و دیستایمی و هیپوکندریا داره ،روانپزشک گفت مشگلش با دارو و بعدش ۶ماه با مشاوره حل میشه ،کسی تجربه داره،یه بچه ۵ساله دارم واقعا در عذابم‌از طرفی دوس ندارم‌توی این شرایط طلاقش بدم(طبق خواسته خودش)از طرفیم‌زندگی‌برام‌جهنم‌شده
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 16, 2021 توسط بی نام
اینم بگم‌دکتر روانپزشک‌ نزاشت طلاق بگیریم،گفت‌۶ماه دارو بخوره بعد تصمیم بگیرید.
پاسخ داده شده سپتامبر 16, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب این همه تشخیص در کنار هم خب واقعا معنا نمی دهد مثلا همسر شما اگر دیستایمی باشند نمی توانند تشخیص گذاری اختلال دوقطبی هم دریافت کنند چون افسردگي‌ خفيف‌ (ديس‌تايمي‌) عبارت‌ است‌ از افسردگي‌ مزمن‌ همراه‌ با علايمي‌ كه‌ خفيف‌تر اما درازمدت‌تر از علايم‌ دوره‌هاي‌ شديد افسردگي‌ هستند. اما زمانی که یک دوره شیدایی هم تجربه شده باشد ما دیگر از گروه اختلالات افسردگی استفاده نمی کنیم و به سراغ اختلالات دو قطبی می رویم حالا بسته به شدت این علایم بازهم تشخیص گذاری متفاوت می باشد .

اما خود بیمار انگاری یا هیپوکندریا نوعی اختلال اضطرابی است که در آن فرد هیچگونه علائم جسمی از بیماری ندارد(یا حتی با وجود معاینه‌* کامل پزشکی وضعیت جسمی او کاملا طبیعی است)؛ اما با این وجود فرد احساس و حالت طبیعی ندارد و از علائم شدید بیماری شکایت می‌کند.

اختلال نمایشی هم که یم طیف بسیار شدید اختلال شخصیتی هست که خب اگر فرد عموما به این تشخیص گذاری برسد دیگر به سراغ دیگر تشخیص ها نمی رویم. به طور کلی، اختلال شخصیت نمایشی به امور با دید سفید و سیاه می نگرد. شخصیت نمایشی، از گفتاری مبالغه آمیز، خالی از جزئیات و مبهم برخوردار می باشد.. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که فرد مبتلا به اختلال شخصیت نمایشی، در ابراز احساسات و هیجان خود نیز بسیار مبالغه آمیز و بعضاً غیر قابل کنترل رفتار می نماید.بی ثباتی و ناپایداری در روابط، از ویژگی های شاخص شخصیت نمایشی محسوب می گردد. جلب توجه و مورد توجه دیگران قرار گرفتن، عزت نفس این دسته از افراد را متبلور می سازد. این قبیل افراد از رفتارهایی تکانه ایی، مبتنی بر هوش هیجانی برخوردار بوده که در پرتو همین رفتارها، تمایلات، خواسته ها و زندگی خود را در قالب نمایش به تصویر می کشند. بر همین اساس، برای مورد توجه قرار گرفتن رفتارهای افراد دارای اختلال شخصیت نمایشی، باید نمایش های خود را با چاشنی جذابیت و گیرایی عرضه نمایند. بر این اساس، در رفتارهای شخصیت نمایشی، خنده های غیر طبیعی و نامتعارف و پوشش های اغوا گرانه، به نحو مشهود و ملموس به چشم می خورد. شخصیت نمایشی برای جلب توجه و در نگاه دیگران بودن، از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی کند. چنانچه علی رغم سعی و کوشش به خرج داده، این امر میسر نگردید، دنیا برای فرد دارای اختلال شخصیت نمایشی تیره و تار می گردد. در این شرایط، دلشوره و استرس و آشفتگی در وجود این افراد غلیان پیدا می کند خب همانطور که توجه می کنید هریک از این اختلالات مسیر و معیارهای تشخیصی مخصوص به خودشان را دارند و اگر یکی از آنها شدت بیشتری داشته باشد باید بقیه تشخیص ها را کنار بگذاریم.

 بله می توانند همراه یا همبود و یا تشخیص افتراقی به بعضی از تشخیص گذاری ها داد اما این مورادی که شما بیان کرد مخصوصا نسبت به دیس تامی همخوانی ندارد اما در هرصورت بهتر است که متخصص دیگری نیز همسرتان را چکاب کنند.

خب بله ممکن است که اگر همسر شما با مشکلات اختلالی خاصی روبرو باشند با مصرف دارو البته بسته به شدت این علایم و شرایط روحی همسرتان بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند و در این مسیر اگر شما مایل به ادامه زندگی مشترکتان باشید می توانید با همراهی ایشان برای درمان شرایطی را ایجاد کنید که کنار هم بتوانید هم بیماری ایشان روند بهتری به خودش بگیرد و هم اینکه مسیر زندگی مشترکتان بهبود پیدا کند .

اما بازهم بهتر است حتما متخصص دیگری نیز ایشان و داروهای مصرفیشان را ویزیت کنند . در هرصورت زندگی در شرایط روحی که یکی از طرفین با مشکلات روحی روبرو باشد خب می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد در این مسیر برای اینکه شما هم بتوانید برای ادامه زندگی خود تصمیم گیری داشته باشید بهتر است که به صورت دقیق تر بیماری همسرتان و شدت و میزان مشکلات و مسیر درمان را بدانید تا بتوانید تصمیم گیری داشته باشید .
دارای دیدگاه سپتامبر 17, 2021 توسط بی نام
ممنون که وقت گذاشتید.خانمم رو کلینیک خوبی بردم دکتر فرامرز ذاکری توی خیابون شریعتی..اونجا از سرشون عکس گرفتن و اینو گفتن ایشون البته دارو دادن .لیتیوم .پوکساید.پراپرانول.فلوکستین.و یکی دوتا دارو دیگه.البته اختلال اصلیشو نمایشی بودنه.واقعا زندگی باهاش زجر آوره و درد ناک .تاحالا که قبول نداشت بیماره بالاخره قبول کرده قرار ۶ماه دارو بخوره تا ببینیم چی میشه دکترش میگه خوب میشه.از زندگی باهاش هیج خوشی ندیدم ولی دلم نمیاد توی این شرایط ولش کنم چون حامی نداره و اینکه بالاخره مادر پسرمه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,825 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,921 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 476 بازدید
سوال شده سپتامبر 23, 2021 در زوج درمانی توسط بی نام
2 پاسخ 192 بازدید
1 پاسخ 185 بازدید
1 پاسخ 147 بازدید
سوال شده ژان 4, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 567 بازدید
سوال شده اکتبر 1, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 118 بازدید
سوال شده ژوئیه 25, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
...