مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ناتوانی در انتخاب

164 بازدید
سوال شده سپتامبر 18, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط علیرضا
سلام
وقت بخیر
من در اواخر دوران دبیرستان به هنر و فیلم سازی علاقه مند شدم .رستم ریاضی بود و مهندسی برق خوندم در دوران لیسانس همش به خودم میگفتم من باید برم دنبال فیلم سازی و سال آخر دانشگاه که برای ارشد میخوندم تو ذهنم این بود که امتحان ارشد رو تهران  قبول میشم و در تهران میرم کلاسهای آموزش فیلمسازی ولی ارشد قبول نشدم و رفتم سربازی باز در دوران سربازی هم همش تو ذهنم بود که بعد از اتمام سربازی میرم دنبال هنر حتی به همخدمتی ها هم میگفتم که من علاقم به سینما هست و میرم دنبالش .خدمتم که تموم شد. یه اداره استخدامی زد منم باز گفتم میرم اینجا آزمون میدم و تو یکسالی که درگیر استخدام شدن هستم میرم آموزش میبینم .الان که استخدام هستم باز هم همش تو ذهنمه که برم دنبالش .چند تا کار دیگه هم هست که بین همه اینها دو دلم و همش عقب میندازمش .
میخام بدونم مشکل از کجاست
چرا میترسم یه راهی رو انتخاب کنم همش چندتا گزینه برای ادامه مسیر آینده دارم ولی انتخاب نمیکنم
کمکم کنید دیگه خسته شدم منشأ این مشکل چیه و چجوری باید حلش کنم
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 18, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا علیرضا

خب در هرصورت شما نیاز است که به واقعیت فعلی هم توجه کنید خب این مسیری که شما رفته اید خب درست می باشد چون در هرصورت مسیر سربازی و یا اتمام درس و داشتن یک شرایط اقتصادی برای دنبال کردن اهداف و علایق دیگر اهمیت دارد در این مورد خب شما می توانید در زمان فعلی با داشتن یک برنامه ریزی برای علایق خودتان وقت بگذارید .

اما در این مسیر خب اینکه زمانی علاقه ای را تجربه کرده اید به این معنا نیست که حتما باید آن را دنبال کنید در این مسیر شناخت اهمیت زیادی دارد و نیاز است که بررسی کنیدذ که چه چیز این رشته و یا کارهای دیگر برای شما جذابیت دارد؟ هدفتان از دنبال کردن آن چیست؟ در زمان فعلی چگونه می توانید شرایط ان را محیا کنید؟ در این حالت با شناخت بهتر می توانید برای علایق خودتان برنامه ریزی داشته باشید .

در هرصورت انسان می تواند علایق مختلفی داشته باشد اما یک مسیر مشخص تر و مسیری که با واقعیت فعلی همخوانی داشته باشد می تواند به عنوان اولویت شما باشد در کنار اینکه در کنار آن اگر شرایطی ایجاد شد برای علایق دیگرتان نیز وقت بگذارید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,480 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده اکتبر 13, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 300 بازدید
4 پاسخ 128 بازدید
1 پاسخ 127 بازدید
1 پاسخ 194 بازدید
2 پاسخ 438 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2017 در قبل از ازدواج توسط hoseiin
1 پاسخ 116 بازدید
سوال شده سپتامبر 6, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط مرضیه
0 پاسخ 103 بازدید
سوال شده Mar 19, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط حسین
1 پاسخ 139 بازدید
سوال شده ژان 10, 2019 در قبل از ازدواج توسط R2mar
1 پاسخ 170 بازدید
سوال شده می 5, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط Pri
...